Starlink vrea sa fie printre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania

Interviu cu Marcel Straut, Director General, Starlink

Starlink a crescut la sanul Leo Burnett. A venit momentul sa incerce sa lucreze pe conturi proprii. Mai creativa si mai prospera, in continua crestere, asa cum spune Marcel Straut, directorul general al Starlink, agentia propune o abordare complexa a serviciilor pe care le poate oferi clientilor. Iar, daca e sa ne luam dupa declaratia lui Bogdan Naumovici, cum ca, anul viitor, din grupul Leo Burnett, doar Starlink va participa la Ad'Or, merita sa aruncam un ochi pe planurile de dezvoltare ale companiei.

IQads:Care este noua strategie de dezvoltare a Starlink Group?
Marcel Straut: Starlink este deja un grup integrat de comunicare. Prin asta intelegem ca, pe langa faptul ca avem dezvoltate echipe de specialisti foarte buni pe diverse domenii de comunicare (communication planning, media clasica, creatie, PR, productie, shopper marketing si strategic planning), toate aceste grupuri interactioneaza intre ele pentru a dezvolta o strategie de comunicare adecvata brandului, obiectivelor de business, competitiei si bugetului clientului. Activitatile se desfasoara unitar, sub aceeasi strategie de comunicare, ajutandu-se si punandu-se in valoare una pe alta. Comunicarea integrata se diferentiaza de activitatile de comunicare izolate prin faptul ca este mult mai coerenta si eficienta, mai cost-efective, creand mult mai bine circumstantele memorabilitatii.

IQads:Ce cifra de afaceri ati avut in 2006 si la ce va asteptati de la 2007?
Marcel Straut: In fiecare an am reusit dublarea cifrei de afaceri! In 2006, am ajuns la 5.8 milioane Euro iar in 2007, conform aceleiasi rate de crestere, vom ajunge la peste 10 milioane Euro.

IQads:De ce ati dezvoltat si un departament de PR?
Marcel Straut: Componenta de PR este parte integranta in mixul de comunicare. Dezvoltarea acestui departament a venit natural. Aveam nevoie de specialisti foarte buni in PR pentru a comunica si in acest mod. Mai mult, momentul ales pentru infiintarea diviziei de PR coincide cu interesul din ce in ce mai crescut al pietei pentru aceasta componenta.

IQads:Ce clienti ati castigat dupa extinderea agentiei?
Marcel Straut: In primul rand, prin extinderea portofoliului de servicii am urmarit o dezvoltare pe orizontala a business-ului. Adica, acelorasi clienti le-am oferit si alte servicii pe langa cele clasice de media si creatie. In Romania ultimilor 2 ani, aproape toate industriile au avut o dezvoltare foarte rapida si astfel, profesionistii companiilor respective au fost din ce in ce mai preocupati de dezvoltarea businessului si mai putin de comunicare. In acest context, companiile au nevoie de o echipa dedicata care sa preia intreaga activitate de comunicare a acestora de la media clasica, pana la proiecte interactive. In al doilea rand, o agentie de tip full-service devine mult mai atractiva potentialilor clienti, oferind servicii complete, adica solutii integrate de comunicare.

IQads: V-ati desprins sau nu de Leo Burnett?
Marcel Straut: Faptul ca am crescut langa Leo Burnett ne-a ajutat foarte mult. Leo Burnett este compania cu cel mai inalt standard profesional din industria de publicitate si am avut ce invata de la ei. A fost o sansa, iar noi am avut ambitia sa ne comparam cu ei si sa facem lucrurile cel putin la fel de bine. Nu o sa existe o desprindere propriu-zisa. Avem acelasi backoffice si infrastructura, avem aceleasi standarde de a raporta catre Publicis Worldwide etc.

IQads:Cum a fost trecerea de la o agentie specializata la un grup de comunicare care ofera solutii integrate?
Marcel Straut: Asa cum am mai spus, a fost o crestere organica. Senzational este modul in care colegii au ajuns sa comunice intre ei. La fiecare pitch sau campanie se reunesc specialisti din creatie, strategic planning, PR, media si comunication planning. Toti interactioneaza si creeaza o imagine intreaga a realitatii brandului.

IQads:Aveti clienti comuni cu Leo? Dar cu Publicis?
Marcel Straut: Avem clienti comuni cu companii din Grupul Leo Burnett: Cristim, Citifinacial si Brenac sunt doar unii dintre ei. Printre actionarii Starlink se afla Publicis Groupe (www.publicisgroupe.com), care este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume. Din partea Grupului Publicis, avem sansa sa lucram si cu clienti ”de retea”.

IQads: Leo Burnett se pozitioneaza ca agentia cu cea mai buna strategie si creatie. Cum se pozitioneaza Starlink?
Marcel Straut: In urmatorii doi ani, Starlink si-a propus sa fie unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din Romania. Am dovedit ca suntem cel mai dinamic grup in ultima perioada, atat prin numarul de clienti castigati, cat si prin extinderea serviciilor si a numarului de angajati.

IQads: Cu cine intrati in competitie dupa noua pozitionare?
Marcel Straut: In Romania, exista doar cateva grupuri de comunicare. Nu stiu insa care este gradul de integrare a companiilor in aceste grupuri si cat de mult vad ei comunicarea unui brand ca find integrata. La unii s-ar putea sa fie doar o suma de servicii pe care le pot oferi.

IQads: Vi se pare ca exista un trend in cadrul agentiilor specializate din Romania de a trece la o comunicare globala (vedeti si cazul Mercury)?
Marcel Straut: Trendurile se creeaza atunci cand exista conditiile si starea necesara. Da, cred ca in Romania brandurile au nevoie de o comunicare integrata, adica de o comunicare mai eficienta.

IQads: Care credeti ca este perceptia din piata asupra Starlink? Au inteles ca ati facut o transformare – de la o agentie de media la o agentia cu servicii integrate?
Marcel Straut: Foarte semnificativ pentru imaginea unei agentii este la cat de multe pitchuri semnificative din piata esti chemat sa participi. Faptul ca participam la pitchuri ca cel de la AutoItalia sau Bursa Romana de Valori (BVB) spune ceva. Mai mult, le-am si castigat, in fata unor agentii cu firme luminoase mari la intrare.

IQads: Cum stati cu strategia? Cata importanta acordati serviciilor de planning?
Marcel Straut: In Starlink Group, intreg procesul de elaborare a unei strategii de comunicare porneste de la strategic planning. Cum pozitionam respectivul brand in mintea consumatorului si cum il comunicam cu charisma si integritate pe cat mai mult timp sunt primele intrebari care ne preocupa. Apoi outputul departamentului de strategic planning, in prealabil agreat cu clientul, merge catre departamentele de creatie si communication planning. Suntem foarte apropiati de departamentul de strategie de la Leo Burnett si impartasim aceleasi standarde si valori.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related