RTB House: De la Black Friday la Black November - Ghidul campaniilor de succes în perioadele campaniilor de reduceri

RTB House: De la Black Friday la Black November - Ghidul campaniilor de succes în perioadele campaniilor de reduceri

Odată cu dezvoltarea comerțului online, noiembrie a devenit cea mai activă lună din an. Astfel, nu mai e vorba doar de Black Friday, ci de Black November. Pentru astfel de perioade promoționale, RTB House a realizat un ghid amplu cu strategii pentru creșterea vânzărilor, dar și despre cum tehnologia Deep Learning asigură un avantaj competitiv semnificativ.

Tradițional, Q4 este cel mai profitabil trimestru. Evenimente precum Black Friday, Cyber Monday sau Singles’ Day duc la o creștere considerabilă a vânzărilor. Cu toate acestea, în prezent, vorbim și de o schimbare semnificativă pentru noiembrie. Frenezia cumpărăturilor care înainte ținea o zi sau cel mult câteva zile s-a transformat în Black November, o perioadă de cumpărături care durează o lună.

Datele arată că noiembrie aduce cu 20% mai multe conversii decât decembrie și cu 41,4% mai multe decât aprilie (cea mai scăzută perioadă din an în e-commerce). Este perioada în care de 4,5 ori mai mulți useri noi interacționează cu branduri decât în oricare altă perioadă. Și de 3,7 ori mai mulți utilizatori care nu au vizitat site-uri de e-commerce în cele 30 de zile anterioare lansării campaniei plasează comenzi în timpul promoțiilor din noiembrie.

Perioadele promoționale creează cele mai competitive medii pentru campaniile online, iar strategiile performante fac diferența dintre vânzările record și cele care lasă de dorit. Brandurile trebuie să fie pregătite și să utilizeze tehnologii de ultimă generație.

Raportul „Always-On & Out in Front” publicat de RTB House oferă cât mai multe soluții pentru Q4, atât prin analiza tendințelor și comportamentului consumatorilor, cât și prin valorificarea tehnologiilor care pot contribui la creșterea vânzărilor. Raportul cuprinde tactici care pot fi folosite în Black November și Q4, dar și în celelalte perioade promoționale din an pentru a spori performanța campaniilor. Totodată, oferă și un ghid rapid despre utilizarea datelor pentru promoții mai bine targetate și o segmentare mai eficientă.

În contextul în care publicitatea a evoluat considerabil și reclamele online vizează acum consumatorii mai eficient ca niciodată, un astfel de raport e esențial. Mai ales că succesul campaniilor publicitare, în special în timpul perioadelor de vârf, este strâns legat de comportamentul consumatorilor. Înțelegerea acestor comportamente ajunge să ofere un avantaj semnificativ care poate fi tradus în vânzări.

Am extras în acest articol câteva idei din raportul RTB House pentru a înțelege rapid cât de valoros se poate dovedi în Black November și nu numai.

 

Super puterile personalizării și segmentării

Drumul către succes în e-commerce e pavat cu date. Întâi contează să existe, apoi e crucial cum sunt folosite mai bine decât concurența. Iar performanța utilizării acestora e dependentă de tehnologiile folosite. În acest sens, Deep Learning și datele first-party asigură un nivel crescut de personalizare și un răspuns mai bun din partea consumatorilor.

Datele interne RTB House arată că eficiența retargetării e îmbunătățită cu 50% odată cu folosirea Deep Learning. Astfel sunt făcute recomandări personalizate de produse relevante care duc la conversii mai mari. Mai mult, 76% dintre clienți sunt înclinați să cumpere de la branduri care oferă experiențe personalizate, în timp ce 83% dintre aceștia sunt dispuși să împărtășească date personale pentru a-și asigura primirea de oferte și reduceri personalizate.

Tehnologia joacă un rol extrem de important și în segmentare, având în vedere că 77% din ROI-ul de marketing provine din campanii segmentate și targetate. Iar perioadele promoționale ca Black Friday, Black November și cele de Crăciun atrag cu două treimi mai mulți utilizatori noi, ceea ce face ca acesta să fie momentul perfect pentru a-i targeta.

Adaptați-vă continuu segmentarea pe baza datelor în timp real pentru a vă asigura că fiecărui utilizator îi sunt afișate cele mai relevante oferte. Țineți cont că tacticile eficiente pentru o segmentare cât mai bună sunt un mix între ce știți despre audiența targetată și ce tehnologii folosiți. Astfel, în pregătirea campaniilor promoționale identificați clienții fideli care au făcut o achiziție în ultimele 100 de zile și cei care sunt noi sau inactivi. Împărțiți acești clienți în grupuri diferite și targetați fiecare segment cu conținutul potrivit în timpul perioadelor de promoții.

 

Tehnologia face diferența, iar Deep Learning este cea mai avansată

RTB House a fost primul DSP major care a implementat Deep Learning în întregul portofoliu de soluții. Decizia inițială și investițiile ulterioare în tehnologie au venit ca rezultat al înțelegerii performanțelor pe care advertiserii le pot obține prin adoptarea acestora. Sistemul RTB House de retargeting și de campanii publicitare de branding bazate pe Deep Learning asigură interpretarea datelor nestructurate din surse multiple și recalibrarea pentru rezultate optimizate.

Tehnologia de acest fel își arată cel mai bine performanța în campaniile de retargetare. Acesta este modul în care un număr cât mai mare de consumatori primesc oferte și pot fi convinși să finalizeze o achiziție. Retargetingul folosit împreună cu alte activități de marketing crește șansele de conversie cu cel puțin 50%. Ba mai mult, clienții retargetați cheltuiesc cu 67% mai mult la următoarea lor achiziție.

Pentru clienți e un câștig direct, pentru că astfel găsesc cele mai bune oferte. Aproape 38% dintre clienți apreciază retargetarea tocmai pentru că le oferă acces la prețuri mai bune. Și performanța acesteia nu e limitată doar la web, ci e valabilă și pentru aplicații. Chiar dacă userii au zeci de aplicații pe telefon, interacționează frecvent doar cu câteva.

Deep Learning a transformat marketingul, iar datele arată cât de mult. Folosirea soluțiilor Deep Learning-powered crește eficiența recomandării produselor cu 41% și îmbunătățește performanța campaniilor cu 29%.

Pe o piață concurențială atât de activă, Deep Learning reprezintă un atu crucial și astfel puteți asigura un avantaj semnificativ brandului. Prin focusul atât pe utilizatorii web, cât și pe cei ai aplicațiilor, și abordând abandonul coșului de cumpărături, retargetarea transformă navigatorii ocazionali în clienți fideli, stimulând vânzările dincolo de promoții.

Odată ce v-ați decis asupra strategiei, vă puteți alege mixul de campanii personalizate de retargeting și campanii de branding. De asemenea, nu trebuie ignorată abordarea think outside the box. Mai degrabă decât să vă limitați campania la activități tradiționale, luați în considerare tactici mai avansate care s-ar putea potrivi produselor și obiectivelor de business. Cele 5 tipuri de campanii prezentate în raportul „Always-On & Out in Front” pot fi extrem de eficiente. Descărcați raportul RTB House și rafinați ultimele detalii pentru campaniile de Black Friday și Black November.

Aflați mai multe despre Deep Learning și cum vă pot ajuta soluțiile RTB House în eforturile de marketing în orice perioadă a anului. Contactați-ne acum și descoperiți cum poate fi crescută performanța campaniilor mai ales în perioadele promoționale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related