[Diploma Stories] Georgiana Toea: Noile generatii nu sunt limitate in cunoastere, n-au temere de fail si nu par bantuiti de sindromul impostorului. In era streamerilor & tiktok, fiecare isi valorizeaza unicitatea

[Diploma Stories] Georgiana Toea: Noile generatii nu sunt limitate in cunoastere, n-au temere de fail si nu par bantuiti de sindromul impostorului. In era streamerilor & tiktok, fiecare isi valorizeaza unicitatea

Noile generatii de creatori nu se tem sa sparga granitele impuse de scoala, sa cerceteze pe cont propriu si sa exploreze, crede Georgiana Toea. Lucru observat si in portofoliile inscrise la Diploma Show in acest an. Georgiana face parte din boardul creativ Diploma si a evaluat cele mai bune proiecte de diploma la categoria New Media. DIPLOMA Show, festivalul noii generatii de artisti, arhitecti si designeri romani, organizat de The Institute, are loc intre 4 si 13 octombrie, in cladirea fostului restaurant CINA, unde 145 de artisti emergenti, selectati dintr-un numar de 480 de inscrieri, isi prezinta viziunea. 

"Am identificat pe acei exceptionali ce au spart codul si au reusit sa inscrie lucrari chiar si din game dev. :) Stim pe surse ca multi studenti sunt descurajati sa faca asta. Bravo lor! Si profilor ce i-au sustinut", spune Georgiana. 

Georgiana este Edu Manager @ AMC Studio si se ocupa de programe educationale si programe de mentorat, cu misiunea de a usura accesul in domeniu si a indruma tinerii la inceput de drum. Georgiana a fondat Artskul, scoala de arte cu mentori, in 2012, si a fost Community Outreach Coordinator pentru MNAC, curator de expozitii pe teme sociale.

In asteptarea festivalului, povestim cu Georgiana despre noua generatie de creatori, lucrarile care i-au atras atentia anul acesta si cum se anunta cea de-a 11-a editie Diploma Show. 

 

Etape importante in parcursul tau

Am dat la Cibernetica in speranta ca voi deveni hacker sau ceva cool pe-acolo, n-aveam o viziune asupra viitorului decat poate inspirata din comics/ filme ca Nancy Drew. Primul meu job serios a fost acum 20 de ani la UTV, televiziune muzicala, urmat de MTV (web content si business management), 6 luni de publicitate-n MRM, brrr, m-am reintors la muzica (PR si AR DeMoga), si-apoi bang!

In 2012 ani am intreprins Artskul, scoala de arte construita in jurul mentorilor ‘superstars’ de pe scene de muzica, jurnalism, cinema, scris. Asta a fost o experienta b/w*lls breaking ce mi-a spawnat in viata prieteni anturati in jurul unor miscari de self expression si revolta anti sistem. Aici Vlad Ursulean si-a strans primii membri ai Casei Jurnalistului dintre elevii de la cursul lui gratuit. Vlad Craioveanu era cat pe ce sa faca un curs de radio. Pe Iv cel Naiv n-am reusit sa-l ‘vindem’ pentru ca fanii il voiau live, nu holograma sau ce solutie am fi gasit noi atunci sa-l ‘materializam’. 

Din muzicale spicuiesc turntablism, sampling, mixing and editing, sound design, pian, tobe, trompeta. Pe film, mentor pe Mitos Micleusanu. Trebuie sa ma opresc ca e mult de zis si nu stiu cat spatiu de emisie am. S-au strans ceva povesti. Dupa sfarsitul tragic al scolii dublata de tragedie personala, m-am repliat si mi-am mai implinit un vis, sa lucrez la birt sa ascult cu coatele pe tejghea povestile oamenilor, la J’ai Bistrot ca organizatoare de evenimente, apoi ‘omul oamenilor’ la MNAC si, in zilele noastre, de 5 ani, activez in AMC, manipuland proiecte de educatie in arta digitala cu aplicabilitate in special in game dev. Anul viitor intentionez sa fac un master (gratuit) pe undeva prin Nord (Suedia/Danemarca) caci am un mare FOMO ca n-am fost si eu ca Harry Potter & friends, tocilara feroce.

 

Momente declansatoare

14-18. Plecarea de-acasa fara stirea parintilor prin liceu cand veneam la concerte Coma de la 140 km departare cu 2 lei in buzunar. S-a putut cu dormit pe banca in campus Poli, dar a fost glorios de fiecare data. Motivatia: O vie curiozitate si mirare in fata frumusetilor din capitala de pe atunci, prietenia, Fire si Web Club, copacii batrani din Cismigiu, apusul de pe Lacul Morii, magazinul de casete si CDuri de vizavi de Springtime-ul de la Universitate. 

25-30. Am trait cateva bootcamps de cate 10 zile cu tineri din intreaga UE si m-au deschis fata de multiculturalitate, mi-au sporit curiozitatea si dragul de oameni. 

Am simtit deseori revolta prin propriile limitari si interactiuni cu sistemul educational si asta a fost flacara pentru forja. 

30+

Artskul, o utopie facuta din idealism pur, ca daca n-ar fi fost asa, nu s-ar fi povestit, comunitate via arte si dusmani via pozitionare in spatiu central, am avut de toate. Self managed. 

35+

Am descoperit gamingul, domeniu doldora de talent. 

 

Ce a intervenit odata cu experienta

Un pic de liniste, alegerea bataliilor + ritmul si intensitatea lor. O viziune mai clara, dar si mai cuprinzatoare a unei probleme, de orice natura ar fi ea. 

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra rolului si profesiei tale

Am capatat o capacitate de shapeshifter, de a-mi folosi priceperea in slujba unei cauze in care cred puternic. Odata imersata in lumea lor, a dezvoltatorilor de arta pentru jocuri, mi-a fost clar ca asta-i mediul meu favorit. 

 

Responsabilitatile tale, ca Edu Manager la AMC Studio

Pentru AMC Studio, fac programe educationale in parteneriat cu doua facultati, Cinetic si UVT, recrutez si organizez programele AMC de mentorat, activari de comunitate: concursuri, evenimente, bootcamps, expozitii, workshops etc. Ma ocup activ cu indrumarea tinerilor care ne cer ajutor chiar pe parcursul a cativa ani pana cand poate ne devin colegi sau nu, oricum ne bucuram ca am putut contribui cu ceva la progresul carierei lor. Prin fiecare comunicare publica pe care o facem spunem povesti care speram sa inspire. Ex1, ex2

 

Ce te-a atras la acest domeniu

Faptul ca e poli si fluid si retro si fwd future si in toate felurile, ca e cu arta si meritocratie, ca oamenii din domeniu sunt witty, onesti si talentati. 

 

Cum a evoluat arta digitala in jocurile video

Ar fi prea lung un raspuns satisfacator pentru cat m-am intins deja. Un adevar stiut este ca evolutia a fost determinat de progresul tech si deci, fulger, si foarte interesant de urmarit intr-o viata de om asa ceva, de la pixel art la hiper realism (inca putine exemple - Schopenhauer, maimuta din Black Myth: Wukong, cel mai in voga joc acum).

Sa vedem cum trecem prin AI challenge care supraincinge serverele si n-am nicio predictie despre ce urmeaza penntru umanitate. Dar am incredere in generatiile noi ca sunt sensibile la astfel de topics, sper doar sa aiba capacitatea si determinarea sa-si manifeste vointa si etica asupra sistemelor economice si politice. 

 

Ce se intampla pe acest segment in Romania

E nevoie total de sprijin de la stat, atat pe reglementari, recunoasterea unor meserii, cat si economic, prin scheme de ajutor. Daca statul nu intelege ca in calitate de investitor poate insufleti miscarea dezvoltatorilor si, deci, creatie de jocuri 100% romanesti cu venituri ce s-ar intoarce in tara, avem plafon si succesul in domeniu e ‘prea’ exceptional. Stiati ca guvernul polonez a investit in "The Witcher" in 2016 $7m? CD Project Red, dezvoltatorii, n-au fost singurii sprijiniti. Astfel, in 2022, Polonia a devenit al 4lea cel mai mare exportator de jocuri.

Un lucru bun e ca avem o asociatie, RGDA, care face lobby pentru industria noastra, precum si tot felul de proiecte care duc la progres. Tot ei sunt conectori de oameni care cred in cauza noastra si lucreaza impreuna pentru binele mai mare. Asa i-am cunoscut noi pe profii din UVT anul trecut impreuna cu care am si lansat un master de Game Art la Facultatea de Arte din Timisoara. 

 

Experienta la Diploma Show 2024

Ne-am bucurat sa gasim printre aplicanti pe studenti de-ai nostri sau mentorati, dar speranta mea era sa fi fost mai multi aplicanti in sectiunea New Media. In felul asta s-ar incinge si putin spirit de competitie, dialog, frictiune, idei noi, progres.

Am identificat pe acei exceptionali ce au spart codul si au reusit sa inscrie lucrari chiar si din game dev. :) Stim pe surse ca multi studenti sunt descurajati sa faca asta. Bravo lor! Si profilor ce i-au sustinut. 

 

Lucrarile de la New Media din acest an

New Media anul asta a continut 2D concept art, 3D art si concept art book de la Timisoara, o animatie si o lucrare mixed media de la Cluj care a fost chiar preferata mea, si jocuri de la Bucuresti ai Cineticilor. Aceasta radiografie zice ca si domeniul nostru a castigat ceva teren. Dar ca miscarea e inca timida. Si n-are cum sa fie altfel in absenta unor studii avansate. Dar e absolut just sa fie puse pe soclu alaturi de alte arte. Las aici un articol scris in 2019 despre arta 3D gasita in Bienala de la Venetia. Nu stiam atunci ca-n Romania e atata controversa si rezistenta in mediile academice legata de folosirea calculatorului pentru creatia de arta Vs folosirea pensulei cu par de veverita. 

 

Ce spun lucrarile de la Diploma Show despre noile generatii de creatori

Noile generatii nu sunt limitate in cunoastere de ce le e disponibil la biblioteca din sat, ca sa zic asa, drept urmare sparg granitele a ce primesc de la scoala, fac cercetari individuale, experimenteaza cu tooluri felurite, n-au temere de fail si nu par bantuiti de sindromul impostorului. Dimpotriva, in era streamerilor & tiktok, fiecare isi valorizeaza unicitatea si, cu crezul ca vocea lor e importanta, nu se tem de actiune. 

 

Temele & subiectele lor de interes

Cu warm-up ul de mai sus, nu v-as dezvalui chiar tot. Mergeti la Diploma sa-i vedeti in actiune!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related