Pentru Andrei Popa, Senior Art Director, Golin, AI-ul nu e musai o soluție creativă. Spune că s-a folosit de acest tool mai degrabă pentru a face o campanie anti inteligență artificială. Cele mai recente experiențe creative ale lui au fost Young Cannes Lions și LIAisons Mentees.
"When the world is a swamp, you have to fly over it. Și creativitatea are puterea asta. Păcat că de multe ori zborul ăsta trebuie să fie pe repede înainte că deh, știm că totul arde. E frumos oricum, dar și mai frumos când se întâmplă invers", spune Andrei.
Nu are role models, dar recunoaște că a fost norocos încă de la început să lucreze cot la cot cu unii dintre cei mai talentați directori de creație. Totul despre mici, terase și balcoane creative în interviul de mai jos cu Andrei.
Definiția personală a creativității
Să poți să gândești ceva ce nu a existat până la tine. Și o combinație, în orice sens vreți, tot creativitate are la bază.
Cum s-a schimbat perspectiva asupra creativității
Jean-Luc Godard zicea ca nu contează de unde iei lucrurile, ci încotro le îndrepţi.
Tabieturi, shortcut-uri, rețete
În prima zi mi s-a spus că publicitatea o faci și înveți pe balcon. De atunci am rămas cu asta. Acum parcă nu mă pot apuca să gândesc dacă nu sunt la birou împreună cu echipa.
Ce a intervenit odată cu experiența
Da, clar, pânza de păianjen s-a tot extins, dar mi se pare că e și ușor să cazi pradă și să te îndrăgostești de ceva ce nu e al tău, dar tu îți dorești să fie și în final doar copiezi.
Surse de inspirație
Cred că inspirația e ca oxigenul. Sau poluarea. Vine singură din orice faci și miști. Sigur, există niște rețete, dar și fiecare terasă face micii diferit. Deci da, orice se poate transforma în cărbuni. Trebuie doar să fii atent la „micii” și „terasele” din viața ta și aici nu mă refer la oamenii din agenții sau agenții.
Cursuri, ateliere, evenimente
Ultimele experiențe au fost Young Cannes Lions și LIAisons Mentees. Pe lângă agenda aglomerată dar foarte interesantă a festivalurilor, întâlnirile 1:1 cu oameni din toate colțurile rămân cu tine. Una, pe scurt – presiunea de a retrage pe ultima sută de metri vocea pentru o reclamă Super Bowl în timp ce actorul e plecat într-o călătorie în Bagdad și singura soluție e microfonul unui mic radio local din pustiu cu pereți făcuți din cartoane și covoare. Ah, și Wes Anderson care nu intră în meeting dacă sunt mai mult de două persoane în cameră. Shout-out to Greg Lotus!
Obstacolele creativității
When the world is a swamp, you have to fly over it. Și creativitatea are puterea asta.
Păcat că de multe ori zborul ăsta trebuie să fie pe repede înainte că deh, știm că totul arde. E frumos oricum, dar și mai frumos când se întâmplă invers.
AI, Social Media și creativitatea
Mie personal nu mi s-a cerut să folosesc AI pentru postări în Social Media, dar aud și văd că se tot folosește...și se vede. Urât. Sunt curios dacă vor mai continua brandurile să folosească poze generate în momentul în care vor fi obligate să le marcheze de cuviință. Oare community management-ul îl fac tot cu AI?
Domeniile creative din ultimii ani
User generated content-ul care nu face parte dintr-un challenge dat de vreun brand sau influencer, dar în care totuși este vizibil un brand. De la tot felul de caterinci printr-un supermarket, până la o banală poză cu un bax de bere care are un mesaj amuzant aruncat peste. Sigur nu au stat, ca noi, 12 oameni la o masă să scoată așa ceva. Dacă au stat și le-a ieșit, bravo.
Ai un role model?
Pot să spun că am fost norocos încă de la început și am lucrat cot la cot cu unii dintre cei mai talentați directori de creație de la noi. Ei sunt.
Tool-uri creative
Mai degrabă ne-am folosit de AI să îi găsim punctele slabe și să facem o campanie împotriva lui. În rest, să mai râdem pe la birou. Nu resping chestiile ce îmi pot fi de ajutor, dar în momentul ăsta tot la mână se face treaba.