Ziua comunității. "Există multe moduri de a dărui și de a te implica, cu toții avem ceva ce poate fi împărtășit și oferit pentru un scop mai bun și mai măreț"

Ziua comunității. "Există multe moduri de a dărui și de a te implica, cu toții avem ceva ce poate fi împărtășit și oferit pentru un scop mai bun și mai măreț"

Azi este ziua proiectelor sociale și a faptelor bune la VML. Pornită în 2005, VML Foundation Day este o zi dedicată comunității: în fiecare an, toate birourile VML din lume își rezervă o zi din programul de lucru pentru a face bine. 

VML România a organizat cu această ocazie un Garage Sale în curte, pe Frumoasa 39, unde sunt așteptați toți cei care vor să contribuie la o cauză bună. 25 de oameni din echipa VML vând produse diverse, de la viniluri, cărți, la obiecte de casă, haine, accesorii sau jucării, iar alții donează experiențe. Anul acesta, fondurile strânse se duc la ONG-ul Ana și Copiii, pentru achiziționarea de alimente pentru sezonul rece.

Despre garage sale-ul de azi, obiectele donate, implicare socială și fapte bune povestim în continuare cu o parte din echipa VML, Denissa Mic, Communication Director & People Officer, Joaquin Bonilla, Creative Lead, Diana Marculescu, Social Media Manager, Andreea Matei, Account Manager, Costina Dinulescu, Art Director, Dan Costea, Senior Art Director, Dinu Guțu, Senior Strategic Planner. 

 

Ce este VML Foundation Day

Denissa: Foundation Day este o zi dedicată comunității. În fiecare an, toate birourile VML din lume, deloc puține, 150+, își rezervă o zi din programul de lucru, își suflecă mânecile și pornesc în misiunea de a face un pic de bine. Rezultatul este o perioadă de 24 de ore de dedicare în diverse locații din întreaga lume.

Împreună, toți cei care participăm la Foundation Day încercăm să aducem o schimbare în bine în locurile în care trăim, muncim, ne creștem familiile și nu numai.

Foundation Day a început în 2005 și este un element reprezentativ al programului general de implicare în comunitate al agenției devenite acum VMLY&R. În Statele Unite, Foundation Day este o entitate caritabilă finanțată și condusă de angajați, care funcționează sub statutul non-profit.

De-a lungul anilor, la nivel global, Foundation Day a permis să sprijine literalmente sute și sute de cauze nobile și organizații non-profit din întreaga lume, susținute de membrii echipei VMLY&R.

 

Cum ați ales cauza din acest an la nivel local

Denissa: La nivel local, în fiecare an am ales cauze diferite, de la ajutorarea adăposturilor pentru animale, la ecologizare spații verzi la voluntariat cu copii. Anul acesta am ales ONG-ul Ana și Copiii care oferă servicii unui număr de 200 de copii și 100 de familii din București, Călărași, Giurgiu și Buzău. Scopul este să strângem donații care să le permită achiziționarea de alimente pentru toamna-iarnă pentru copiii din centre.

Asociația „Ana și Copiii” este o organizație neguvernamentală, apolitică și non-profit, ce are o experiență de aproape 10 ani în domeniu și este unul din cei mai importanți furnizori privați acreditați și licențiați de M.M.J.S. în servicii directe pentru copii și adolescenți proveniți din medii sociale defavorizate. Și-a început activitatea în anul 2007, sprijinind un număr de 20 de copii și 9 familii.

În prezent, Asociația „Ana și Copiii” oferă servicii unui număr de aproape 317 de copii, din 102 de familii din București, Călărași, Giurgiu, Buzău și Prahova, prin cele 4 mari proiecte derulate: Centrul de Zi „Ana și Copiii”(frecventat zilnic de 50 de copii), Centrul comunitar „Casă Maria” – Urlați, jud. Prahova (frecventată zilnic de 50 de copii), Centrul Comunitar – Ana și Copiii, loc. Fundulea, jud. Călărași ( 50 de copii), Centrul de Consiliere și Sprijin pentru Copil și Părinți (în cadrul căruia 167 de copii și 411 părinți și aparținători primesc sprijin și consiliere în vederea depășirii situațiilor de criză) și Centrul pentru Dezvoltarea Deprinderilor de Viață Independență (unde 15 tineri primesc îndrumare pentru integrare cu succes pe piața muncii).

 

Ce se întâmplă la Garage Sale

Denissa: Azi, la noi în curte, pe Frumoasa 39, îi invităm pe toți cei interesați de chilipiruri sau experiențe și care vor să contribuie la o cauză bună, să vină în intervalul 17.30-20.30. Îi așteptăm cu muzică pusă de @baniipetype, prosecco, rontăieli gătite de colegii noștri și vibe bun.

Avem 25 de colegi înscriși care vor vinde la măsuțele din curte produse diverse: de la viniluri, cărți, la obiecte de casă, haine, accesorii sau jucării. Avem și colegi care oferă experiențe: de la cum să faci parte dintr-o trupă rock și lecții de tobe, la tarot, o experiență la pescuit sau invitații la concerte COMA, unde colegul nostru Dan Costea este vocalist și chitarist.

Au fost donate haine, încălțăminte, cărți, miere de albine, veselă, obiecte de casă, decorațiuni lumini, diverse accesorii, lumânări, parfumuri.

 

Donații pentru Garage Sale

Diana Marculescu: Ok, am să încep cu răspunsurile standard: haine și accesorii care mi-au fost extrem de dragi într-o perioadă a vieții mele, însă acum este momentul perfect să o luăm pe căi separate și să ajungă la o nouă persoană, cu energie pozitivă. Și asta nu e tot, am decis ca noua mea pasiune „tarotul” să iasă la lumină, de aceea voi dona timpul și cunoștințele mele în ceea ce privește această îndeletnicire. Voi donați, eu vă spun despre trecut, prezent și viitor, iar copiii se vor bucura de tot ceea ce au nevoie. Deal?

Andreea Matei: Am redescoperit recent pasiunea mea pentru baking. De la o tartă sărată, la cupcakes & cookies, chiar și rețete puțin mai dificile precum un cozonac pufos și aromat sau o ruladă de casă cu două tipuri de ciocolată. Așa că vă voi delecta cu ceva făcut chiar de mine :) Avem o selecție foarte variată de items disponibile la Garaje Sale, de la obiecte vestimentare, obiecte handmade, cărți etc.; ne-am dorit să fie câte ceva pentru fiecare și cred că ne-a ieșit schema.

Costina Dinulescu: În fiecare campanie la care particip, “trag” după mine și alți oameni, fie prieteni, familie sau foști clienți. De data aceasta m-am gândit că am colegi cu copii și am ales 2 produse pentru sănătate și unul realizat de mine, care îmi este tare drag, îmi amintește de copilărie. Aduc sortimente de miere, o miere diferită: “CiocoMiere”, Fructe de pădure și Imunitate + vouchere la cea mai performantă salină din București + ciocolată de casă cu muuulte nuci prăjite și stafide (o rețetă pe care am realizat-o în pandemie, după cel puțin 20 de încercări eșuate :), până a ieșit acel “gust al copilăriei”).

Dan Costea: Pentru că pe lângă advertising sunt și rockstar de weekend în trupa COMA am zis că pot dona 4 invitații VIP experience (acces side-stage în timpul recitalului COMA + meet & greet backstage) la concertul de pe 11 Octombrie de la Arenele Romane. Eventul aici. Și pentru că știu cu rock n roll-ul o să mai donez și lecții de tobe - crash course-uri de 10 minute în ziua garage sale-ului :) 10 minute după care sper eu că o să pleci acasă cu un ritm învățat pe care să-l bați acasă pe oale și canapele

Joaquin Bonilla: După cum bine știți, sunt un mare pasionat de fashion și mereu caut lucruri diferite și cool, iar cu timpul se adună, chiar și unele cu etichetă pe ele. Așa că, în cazul meu, haine, accesorii și căni! Da, căni, le colecționez, dar cumpăr mereu câte două, iar dacă una se sparge, nu le mai folosesc pe niciuna... poate își face simțită tulburarea mea obsesiv-compulsivă.

 

Cum ați ales obiectele

Diana Marculescu: Dacă vorbim despre tarot, oh well...ideea i-a venit uneia dintre colegele mele, care îmi este și „clientă” încă de la începuturile mele pe acest tărâm. So, ideea a venit, am zis da și acum aștept doritorii și totodată donatorii, care, sper eu, vor fi în număr cât mai mare.

Andreea Matei: Well, mi-am dorit foarte tare să fie ceva home made, pe placul tuturor. Așa că am făcut un pic de browsing printre rețetele din capul meu și am ales ceva dulce. Simt că merg la sigur :) Vă aștept cu drag la degustarea de la Garage Sale.

Costina Dinulescu: Sunt voluntar de peste 10 ani în diverse campanii umanitare. Am licitat de nenumărate ori aceste produse și au funcționat foarte bine. În plus, cei doi foști clienți (Casa Cu miere și Terra Salin) care mi-au devenit foarte buni prieteni între timp, au fost primii care mi-au răspuns că-și doresc să doneze produse.

Joaquin Bonilla: Am învățat în viață că dacă ai ceva și stă în casă mai mult de un an, e gata să fie iubit și folosit de altcineva, plecând de la ideea că merită o a doua șansă.

 

Acțiunile caritabile

Diana: Auzim tot mai des, peste tot, „donați, donați”, da, chiar și pe tik tok, unde vrem să ne relaxăm puțin. Să donezi nu este suficient, însă să te implici, să pui suflet, să oferi ceva făcut de tine ori ceva din lucrurile tale, pentru altcineva, este cu adevărat magic.

Andreea: Mi se pare important să te implici în comunitate, să faci voluntariat, să ajuți oamenii care poate nu au acces la lucrurile esențiale. Este frumos să donezi, însă personal îmi place să mai fac un pas în față, să “pun osul la treabă” cum se spune. E mai rewarding când știi că te-ai implicat în toate aspectele unui astfel de eveniment, ai un sentiment de bine și frumos. Te simți de parcă there is a greater good and you are part of it. Orice act de caritate, dacă vorbim de voluntariat sau de un yard sale în care strângem bani pentru o cauză sunt ca o hrană pentru suflet, ceva care să ne bucure. E și o oportunitate de a socializa, de a întâlni oameni noi, de a forma new connections; suntem acolo cu un scop comun, până la urmă, ne leagă dorința de a face bine și asta e întotdeauna a great conversation starter.

Costina: Nu știu dacă există altruism pur. Poate încercăm să ajutăm doar pentru a ne simți mai bine, dar cred cu tărie că puterea exemplului încă funcționează. Sentimentul că n-a trecut o zi fără rost și emoțiile pe care le observi pe fețele beneficiarilor sunt priceless.

Joaquin: Cred că este important să fim implicați, nu doar să donăm, ci și să vorbim cu oamenii și să-i convingem că tot ceea ce donăm noi și ceea ce cumpără alții este pentru o cauză bună. Așadar, să fim mai implicați decât să trimitem pur și simplu, iar eu ador să vorbesc cu oamenii și să promovez o cauză.

 

Cum pot fi sensibilizați oamenii să doneze & să se implice 

Diana: În primul rând este important să ia contact cu acea categorie, dacă vorbim despre donațiile clasice. În ceea ce privește implicarea și ideea de Garage Sale, este mult până mobilizezi câțiva oameni și le induci ideea că oferind din lucrurile ori timpul tău poate să însemne atât de mult pentru altcineva.

Andreea: E nevoie de autenticitate și transparență. La ritmul de fast forward în care trăim astăzi ai nevoie să transmiți mesajul tău cât mai clean, direct. Stick to the story. Le prezinți oamenilor cauza pentru care lupți, îi pui în contact cu grupul țintă (pentru cine sunt donațiile, etc), iar cei cu adevărat interesați, care vor să facă o faptă bună, se vor mobiliza. Iar la final, revii cu outcome-ul și închizi povestea cu zâmbet și emoție. Ce îți poți dori mai mult?

Joaquin: Există multe moduri de a dărui și de a te implica, cu toții avem ceva ce poate fi împărtășit și oferit pentru un scop mai bun și mai măreț. În acest caz, un târg caritabil în fața casei este o idee minunată, avem șansa de a vorbi despre cauză și de a fi cei care pot face o diferență prin implicarea activă. Treci la acțiune!

 

Cum a evoluat atitudinea românilor față de cauzele caritabile

Diana: Suntem mai implicați. Generațiile noi vin din spate cu un aer nou, cu mai multă empatie și dorință de implicare, cu mai multă asumare, ceea ce este reprezintă primul pas. Știm, ne pasă, vrem să schimbăm ceva și apoi facem. Ușor, ușor, prin puterea exemplului schimbăm și alte generații, cel mai important este să ne mobilizăm „prima dată”.

Andreea: Văd o îmbunătățire în ultimii ani, ne văd mai implicați, mai conștienți de ce ne înconjoară, mai empatici. “Sharing is caring” a trecut de la just a saying, la fapte reale și aș vrea să salut această schimbare de mindset. Ne dezvoltăm și noi, încet încet, spiritul de comunitate, de apartenență și asta nu poate decât să mă bucure.

Dinu Guțu: Caritatea e mișto, ne amintește să fim mai buni și trage un semnal de alarmă acolo unde e nevoie. Dar tre’ să fim realiști, e în regulă să ne simțim bine și să ajutăm oricât de puțin pe cineva la nevoie dar nu putem pune pe umerii donațiilor rezolvarea unor probleme care țin de sistem. Avem nevoie de politici care funcționează, și de implicarea tuturor, de la autorități la cetățeni, uneori și la publicitari cu anti-ghosturi care pot schimba legi sau un status qvo nedrept. Pe scurt, caritate și echitate

Costina: Fiind voluntar de foarte mulți ani și făcând parte din această “bulă de oameni”, mă bucur să observ că există și vor exista întotdeauna. Doar metodele, mecanismul unei campanii umanitare se schimbă, adaptata în timp și facilitează tot procesul.

Joaquin: Se schimbă lucrurile, mai ales că generațiile tinere care vin sunt cele care sunt mai conștiente de ceea ce cumpără, iar oferind o a doua șansă lucrurilor pe care le-am iubit, ajutăm și contribuim la îmbunătățirea planetei, la reducerea poluării și, da, facem o diferență pentru cei care au nevoie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related