IRSOP este primul institut de cercetare a pietei din Romania care, incepand din ianuarie 2007, ofera clientilor sai Eye Tracking, o tehnologie de ultima ora pentru descifrarea privirii si a modului in care gandesc oamenii cand privesc o reclama, suprafata unui ambalaj, o pagina web sau fotografia unui raft de magazin.
Potrivit informatiilor primite de la IRSOP, un dispozitiv discret, plasat sub imagine capteaza privirea si inregistreaza modul in care ochii respondentului au "scanat" posterul expus, unde s-a oprit privirea, cat timp, unde a revenit, de cate ori, ce elemente au fost omise, cat de organizata sau haotica a fost contemplarea si multe alte lucruri, fara a semnala in vreun fel celui care priveste ca detaliile privirii sale sunt monitorizate si inregistrate.
"Cercetarile de monitorizare a privirii (eye tracking) au inceput acum aproape 40 de ani. Dar sfera tematica era restransa, iar tehnologia era destul de rudimentara. De exemplu, persoana monitorizata trebuia sa poarte o casca sau ochelari speciali care captau directia privirii. Abia in ultimii 2-3 ani tehnologia a facut progrese spectaculoase, aplicatiile metodei s-au diversificat, iar tehnica a patruns mai larg in cercetarea de marketing si in evaluarea publicitatii. Am testat deja cu succes metoda pentru clienti si anticipam o crestere semnificativa a interesului pentru aceasta tehnologie de cercetare", a declarat pentru IQads dl. dr. Petre Datculescu, director IRSOP.
Cu ajutorul Eye Tracking se poate afla ce elemente determina consumatorul sa dea atentie reclamei, ce anume activeaza atentia si interesul, cata atentie este acordata marcii, daca se citeste textul, cat timp staruie privitorul asupra diferitelor elemente ale continutului si in ce masura activarile din reclama conduc privirea spre marca, slogan.
De asemenea, Eye Tracking determina ce atrage atentia in cadrul unui ambalaj sau al unei etichete, in ce pozitie sau constelatie pe raft reuseste marca sa atraga cel mai rapid si mai puternic privirea cumparatorului, ce strategii de cautare folosesc consumatorii la raft, in magazin, in reviste, pe web, unde intr-o imagine ar trebui sa fie plasat mesajul cel mai important si ce anume produce confuzie intr-o reclama?
Elaborata de Tobii Technology AB si implementata de IRSOP in Romania, tehnologia Eye Tracking ajuta la eficientizarea efectelor pe care le au reclamele tiparite, panourile publicitare stradale, reclamele TV, designul suprafetelor de ambalaj, etichetele, designul produselor, asezarea produselor pe raft in magazin, materialele publicitare de la punctele de vanzare, site-urile si reclamele on-line.