În România există peste 22 000 de copii cu boli incurabile și doar 40 de paturi pentru aceștia. Pentru a atrage atenție asupra acestui lucru, HOSPICE Casa Speranței și Saatchi Creative Hub au creat împreună un outdoor special: un pat de spital pe care se află 550 de ursuleți de pluș, fiecare simbolizând povestea unui copil bolnav.
Instalația mobilă a fost prezentă în mai multe zone importante din București, iar până la finalul lunii septembrie, este amplasată în Piața Universității. Trecătorii pot scana codul QR de pe instalație pentru a dona sau pot trimite un SMS cu textul TIMP la 8864. Toate donațiile vor contribui la construirea Spitalului Speranței de către HOSPICE Casa Speranței, oferind astfel cât mai multor copii un loc dedicat și îngrijiri paliative.
“Lupta pentru un loc pe patul din spital nu e singura luptă pe care noi o ducem la HOSPICE. Pentru un loc în mintea oamenilor care pot dona, se bat peste 550 de mesaje despre alegeri, campionate, festivaluri sau promoții de vară. Și nu e o luptă dreaptă pentru un ONG care joacă în altă categorie de bugete. Așa că ne-am îndrăgostit din prima de ideea partenerilor de la Saatchi – o imagine memorabilă ce traduce cu blândețe o realitate dură pe care puțini români o cunosc, printr-un insight încărcat cu empatie.”, a declarat Tiberiu Coman Brand & Communication Manager, HOSPICE Casa Speranței.
“Fiecare copil are o jucărie de pluș pe care o îndrăgește și pe care o ia pretutindeni cu el. E jucăria-alinare, e jucăria-prieten-confident, e jucăria care îți dă încrederea că nu ești singur. Am remarcat că toți copiii care ajung la HOSPICE au o relație și mai strânsă cu plușul lor, e prietenul alături de care trec prin greutăți, e cel care îi încurajează – tăcut, dar gata oricând să le ofere îmbrățișarea pufoasă. De aici ideea ca patul să fie plin de plușurile copiilor care acum sunt pe listele de așteptare.”, a spus Mirela Nemțanu, CEO HOSPICE Casa Speranței.
„Sunt unele lucruri pe care ți-ai dori să nu le afli. Pentru mine unul din ele a fost acela că la noi în țară există peste 22 000 de copii cu boli incurabile și doar 40 de paturi. Adică 550 de copii se bat pe un pat, pentru a primi îngrijirile paliative de care au nevoie. E greu să pui într-o imagine această realitate. Dar cu ajutorul ursulețului de pluș, un simbol al alinării pentru orice copil, am reușit să punem în scenă un spectacol un pic mai optimist, la care sperăm să ia parte cât mai mulți trecători și să doneze.”, a explicat Cristiana Petre, senior copywriter Saatchi Creative Hub.
HOSPICE Casa Speranței oferă servicii gratuite de îngrijire paliativă de peste 32 de ani. În toți acești ani a adus alinare și speranță pentru mai bine de 50.000 de pacienți adulți și copii, împreună cu peste 100.000 de aparținători ai acestora. Organizația are două spitale cu servicii integrate, în Brașov și București – construite exclusiv din donații și sponsorizări – echipe mobile în 5 orașe (Brașov, București, Făgăraș, Zărnești și Giurgiu), un centru destinat copiilor la Adunații-Copăceni, peste 100 de paturi pentru internare și 270 de angajați – toate aceste resurse fiind destinate îngrijirii persoanelor diagnosticate cu boli incurabile.
Saatchi Creative Hub Bucharest este un ecosistem format din agențiile Saatchi & Saatchi și The Geeks, parte din Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume și cel mai mare din România.
Credits:
Saatchi Creative Hub
Bogdan Costin – Creative Director
Laura Belc – Creative Director
Cristiana Petre – Senior Copywriter
Robert Șopârlache – Senior Art Director
Mădălina Stoica - Client Lead
Ema Radu – Senior Account Manager
Monica Grecu – Account Manager
Radu Carata – Video Editor
HOSPICE Casa Speranței
Mirela Nemțanu – CEO
Tiberiu Coman – Brand & Communication Manager
Gina Matei – Senior Communication Specialist
Andrei Ivan – Junior Art Director
Bianca Stoian – Junior Brand Executive
Echipa ThinkDigital:
Andreea Țivlică - Media Strategy
Dragoș Cerbu - AdOps Director
Larisa Tonghioiu - AdOps Manager