Simplitate și demnitate că-s mai bune decât toate. Ne scuzați exercițiul liric, dar cred că ne-am virusat de la posterele electorale, care s-au întrecut tura asta în poezie patriotică. Cum ne tratăm? Cu o porție de publicitate bună, tocmai scoasă din cuptorul TOP-ului ADC*RO iulie 2024. E vară, dar uite că specialiștii autohtoni în creativitate nu au plecat cu toții în vacanță și au meșterit reclame pentru toate gusturile. De la meme-uri cu cafeluțe la proverbe românești adaptate la realitatea lui 2024, de la personalități istorice care își trimit surprize la easybox la spoturi emoționante despre categorii sociale vulnerabile.
Evaluarea lor nu a fost ușoară, așa că Miruna Dumitrescu, Publicis, povestește din culisele jurizării și analizează fiecare campanie în parte:
"Shortlist KFC – felicitări pentru un day to day work bun over and over again când vine vorba de KFC. Mereu găsim o idee, o execuție mișto și știm că e greu să faci asta în fiecare zi pe fiecare brief, so congrats. Nu am putut să o urcăm mai sus însă din același motiv, oricât de mișto ar fi să o vezi în calup, ideea nu te “sparge” astfel încât să se vorbească organic despre această nouă aplicație KFC. Însă din nou, topul adc este și despre cum facem să ridicăm nivelul work-ului de zi de zi, iar KFC e un exemplu de așa da pe acest subiect.
Shortlist Index-ul Mpatiei – ne-a plăcut produsul, ideea de index și intenția de a crea așa un tool, însă am fi așteptat mai mult de la campania de promovare pe care am considerat-o corectă, fair, chiar și cu craft vizual, însă am fi așteptat mai mult pe partea de copy și pe partea de concept inițial.
Shortlist și pt Mccann cu dragoste cu gust de Cola – foarte mișto că real time marketing în contextul mai mult decât controversat al concertului Coldplay de la noi, însă execuțional ni s-a părut mult prea aproape de campania same feeling, pe care în contextul ei (diferit, în mod evident) am considerat-o chiar mai eficientă și mai mișto, chiar și din punct de vedere craft.
Shortlist și pentru Fundația Metropolis – spitale publice din bani privați, unde din nou, am apreciat intenția, gândul și cauza, dar am simțit că execuția în sine lasă loc de mai bine pentru a pune ideea în valoare.
Bronze pentru Penny Tricoul – o campanie care ni s-a părut foarte smart și una dintre cele mai bune în termeni de promovare a fotbalului feminin din ultimele luni. Motivul pentru care nu a fost urcată mai sus a constat în mecanică pe care am mai întâlnit-o pay with a smile, with your hair, with blood donations, și faptul că prețul unui bilet nu e chiar prima piedică în a merge să vezi un meci de fotbal. However, este o campanie care ne-a plăcut foarte mult și pe care am constatat în call că o comparăm cu grand prix-ul de la Cannes al lui Orange, un semn clar că vorbim de o campanie chiar mișto.
Bronze pentru Orkla Foods – apreciem craftul, asocierea cu serialul și deci promptarea produsului în față target-ului potrivit. L-am judecat însă în context de product placement mai degrabă, evident, un product placement special – pentru că nu ne referim la faptul că a fost inserat organic în serial, cât mai degrabă la faptul că din punct de Vedere concept simțim că era nevoie de mai mult pentru a avea o execuție de reclamă per se. L-am considerat un content cool și craftuit, lucru la care ținem când vine vorba de content online și este cu siguranță enjoyable to watch.
Bronze pentru Sameday – o campanie care iarăși ne-a adus un zâmbet pe buze și ne-a pus să ne gândim ce i-ar trimite Ștefan cel Mare lui Aurel Vlaicu sau invers. Și deși ne-a plăcut sincer, am simțit nevoia de un pic mai multă carne (cum spunem noi publicitarii) și poate chiar mai multe declinari care să iasă din sfera subteranului. Gândul din spate simțim că putea fi dus chiar un pic mai departe, fiind un gând simplu și clar.
Silver merge la Golin și camera cea mai mică – un concept foarte mișto și o metaforă care atinge emoțional consumatorul cu o execuție craft-uită și gândită la rândul ei. Felicitări. Nu sunt foarte multe de spus și credem că atunci când ideea se vinde singură e primul semn că avem o campanie foarte bună în față.
Silver și pentru Glitch și Noi să fim sănătoase, o campanie care face din meme-urile atât de îndrăgite de români un semnal de alarmă în special pentru target-ul care își trimitee non ironic meme cu bună dimineață la cafeluță, dar și pentru target-ul care ia la mișto genul asta de meme-uri. Ne-a plăcut foarte mult găselniță și mediul ales, pentru că am simțit că dincolo de pop culture există un miez profund și relevant pentru contextual brief-ului."
Acum, că am aflat de ce au ajuns în TOP ADC*RO iulie 2024, să vedem și campaniile premiate:
BRONZE
- Penny - Tricoul - Penny & Digitas
- Livrari simple de la om la om - Sameday & Jam Session Agency
- Tomi – Bubuială! Lambada! - Orkla Foods Romania & Zenith Media
SILVER
- Noi sa fim sanatoase! - FILIA & Glitch Studios
- Camera cea mai mica - Salvati Copiii & Golin
SHORTLIST
- Pantoful celuilalt - Indexul Mpatiei & Mullen Romania
- Spitale publice din bani privati - Fundatia Metropolis & Jam Session Agency
- Te simti ca-n KFC oriunde ai fi - KFC & McCann
Premiile TOP ADC*RO - iulie 2024
BRONZE
Penny - Tricoul - Penny & Digitas
Agency, Digitas Romania:
Ana-Maria Taralunga, Creative Director
Alexandru Udrea, Art Director
Lorena Enache, Copywriter
Lorena Morea, Copywriter
Alexandra Trofin, Managing Director
Cristina Olaru, Account Manager
Lorand (Boti) Balint, Managing Director Publicis Sport and Entertainment
Client, PENNY Romania:
Monica Andreea Coman - Head of Advertising
Andrei Cismaru, CRM Team Leader
Andreea Lupu, CRM & Digital Marketing Specialist
Cristina Dogaru, CRM Specialist
Mirela Piticas, Advertising Project Manager
Livrari simple de la om la om - Sameday & Jam Session Agency
Echipa client:
Denisa Spinu - Consumer Growth Director
Alina Minu - Director de Marketing
Elena Stoica - VP Marketing & Growth
Echipa agentie:
Delia Chirila, Account Director
Diana Vasile, Account Executive
Vio Pintilie, Senior Art Director
Felicia Stoica, Creative Growth Officer
Andreea Calarasu, Business Unit Lead & Senior Strategist
Ana Dieac, Jr. Strategic Planner
Tomi – Bubuială! Lambada! - Orkla Foods Romania & Zenith Media
Frame Film:
Dragoș Buliga - Regizor
Șerban Ionescu – Director de imagine
Delia Florea – Director de producție
Zenith Media:
Camelia Balinca – Media Activations Lead
Alina Cîrlan – Client Lead
Ruxandra Stăncioiu – Communications Manager
Dragoș Zileriu – Senior Communications Planner
Orkla Foods Romania:
Andreea Stoenică – Brand Manager
Adrian Păsărică – Head of marketing
SILVER
Noi sa fim sanatoase! - FILIA & Glitch Studios
Camera cea mai mica - Salvati Copiii & Golin
Echipa agentiei:
Ioana Munteanu, Creative Director
Lucian Cernat, Group Creative Director
Andrei Popa, Senior Art Director
Ruxandra Simion, Head of Unit
Sabina Iancu, Senior PR Manager
Echipa casei de productie:
Greenmind
Echipa clientului:
Gabriela Alexandrescu
Mihaela Spiridon
George Roman
SHORTLIST
Pantoful celuilalt - Indexul Mpatiei & Mullen Romania
Echipa agentiei:
Andreea Golban, Bianca Dragu, Alexandru Ranete, Silviu Antohe (Creative)
Roxana Bleoaja, Denisa Andrei, Anca Iuhas (Data & Strategy)
Traian Nastase, Alina Zelezneac (Research)
Adrian Radu (Production)
Ana Stoica, Ciprian Dumitru, Andrei Basa (Experiential)
Anca Duta, Silviu Clinciu, Andra Panaitescu (Client Service)
Oana Chiriac (Traffic)
Echipa casei de productie:
Colaborare New Folder
Echipa clientului:
Proiect intern MullenLowe
Spitale publice din bani privati - Fundatia Metropolis & Jam Session Agency
Echipa agentiei:
Marius Tudor, Group Creative Director
Andreea Clar Roscan, Sr Art Director
Razvan Raicu, Sr Art Director
Ana Andrei, Strategic Communications Integrator
Alina Ene, Art Director
Dragos Craciun, Art Director
Alexandra Vestineanu, Managing Partner
Andreea Ghenoiu, Creative Partner
Corneliu Dobrea, Sr Art Director
Andrei Merlusca, Art Director
Maria Ilie, Social Media Manager
Anda Postolache, Senior Account Manager
Alexandra Buligescu, Group Creative Director
Echipa clientului:
Georgiana Vladescu
Monica Althamer
Alin Manole
Te simti ca-n KFC oriunde ai fi - KFC & McCann
Echipa agentiei:
Claudia Cofaru - Account Director
Grecu Valentin - Account Manager
Miinea Alexandra - Account Executive
Ioana Zamfir – Chief Creative Officer
Paula Ionescu - Group Creative Director
Mihai Constantinescu - Group Creative Director
Diana Neagu - Art Director
Costin Zisu - Copywriter
Denisa Gaina – Jr Art Director
Iulia Enache – Jr Copywriter
Traian Popa – Designer
Mara Ciama - A/V Producer
Echipa casei de productie:
Alex Cotet - Regizor
Zoran Simulov - DOP
Ana Tecu – Art director
Ioana Mihailescu - Stylist
Giuliano Doman - Executive Producer
Echipa clientului:
Monica Eftimie - Chief Marketing Officer
Ionela Vacaru - Sr. Brand Manager
Cristina Dioanca - Sr. Ecomm Manager
Gina Zgubea - Sr. Digital Manager
Adriana Staicu - Brand Manager
Claudia Bodnar - Social Media Manager
Andra Serban - Social Media Specialist
Juriul TOP ADC*RO din această ediție a fost format din membrii ADC Romania de mai jos:
- Laura Belc, The Geeks
- Adrian Preda, Friends\TBWA
- Liviu Turcanu, Mercury 360
- Ruxandra Matache
- Andreea Ghenoiu, Jam Session Agency
- Catalin Rusu, Rusu + Bortun
- Theodor Sandu
- Alexandra Buligescu, Jam Session Agency
- Miruna Dumitrescu, Publicis
- Bob Toma, Bob Creative
- Raluca Eftimie, Jam Session Agency
Următoarea ediție TOP ADC*RO
- Edițiile sunt lunare.
- Înscrierea lucrărilor:
>> Orice agenție din România își poate înscrie creația/campania pentru Topul ADC*RO prin acest form.
>> Orice membru al comunităților creative din România poate propune o lucrare/campanie pe email TopADC@IQads[dot]ro - Înscrierile pentru fiecare ediție se pot face până în ultima zi a lunii respective.
- Procesul de jurizare va dura 2 săptămâni iar rezultatele le vom avea și anunța la mijlocul lunii următoare.
ADC România îşi propune să facă din ideea creativă cea mai importantă temă de interes şi de conversaţie a domeniului, să apere criteriile ce definesc ideea creativă, să evidenţieze şi să onoreze rolul omului de creaţie în cadrul industriei.