[Obsesii part-time] Marius Manea: Pasiunea pentru viniluri îmi oferă o sursă inepuizabilă de inspirație pentru graphic design

[Obsesii part-time] Marius Manea: Pasiunea pentru viniluri îmi oferă o sursă inepuizabilă de inspirație pentru graphic design

Pentru Marius Manea, Art We Are Younger (WAY), vinilurile înseamnă o călătorie muzicală, dar și vizuală. Fiecare disc nou este o poveste care reflectă epoca și cultura din care provine. Marius a primit acum câțiva ani cadou un pick-up și un vinil cu albumul lui preferat. De acolo a început obsesia. A început să se documenteze asiduu, să citească totul despre istoria vinilurilor, să meargă în târguri de vechituri, să caute și să asculte muzică nouă. 

"Toată lumea spune că trebuie să copiezi cât mai mult, până înveți să-ți faci tu propriul stil, până îți definești trademark-urile. Aici s-au legat perfect pasiunea pentru design și nebunia mea cu vinilurile - am avut de unde să fur, de unde să mă inspir și de unde să copiez", spune Marius.

Unde se întâlnesc muzica și publicitatea, vinilurile și designul, povestește Marius în rândurile următoare:

 

Cum ai ales publicitatea

Alegerea s-a întâmplat în 2021, fix în perioada cu pandemia. Ne-a venit o idee, mie și unui coleg, să facem tricouri, dar aveam nevoie de un logo. Am apelat la cineva pentru logo, iar când am văzut scorurile, m-am gândit sincer... Photoshop deja știu, ce-ar fi să învăț și Illustrator și să-mi formez baza într-ale designului și să fac proiectul cu tricourile și mai personal. Am ales să fac un curs de Graphic Design, ideea cu tricourile a picat între timp, pasiunea nu.

 

Pasiunea pentru viniluri

Pasiunea pentru viniluri a început acum câțiva ani, când iubita mea mi-a făcut cadou de ziua mea un pick-up, împreună cu un vinil cu unul dintre albumele mele preferate. M-am îndrăgostit de tot ce vine la pachet cu vinilul - grafica de pe copertă, felul în care sunt expuse melodiile, istoricul și mesajul pe care trupa sau artistul îl transmite către ascultător.

Eu când găsesc un lucru care îmi place, un artist, un subiect, începe să mă consume. Așa că modul meu de a gestiona este să aflu cât mai multe - să citesc, să mă uit la interviuri, să-mi consum curiozitatea prin informații. Când descopăr un artist nou, devorez tot ce găsesc despre el, despre melodii, albume, istoric - și totul culminează cu vinilul.

Când îmi cumpăr un vinil, simt că vine la pachet cu dovada palpabilă a pasiunii mele pentru a asculta muzică, a înțelege mesajul și a privi un nou tablou adus în colecție.

 

Ce a urmat

Ce a urmat a fost să iau „sarcina” artiștilor preferați de a transmite câte ceva despre povestea sau muzica lor și să fac singur postere. Am început să fac asta pentru artiști, filme și am dezvoltat o pasiune. Făceam chiar și postere pentru prieteni, cadou. Iubitei mele îi fac câte un poster în fiecare an de ziua ei, a devenit ca un fel de tradiție.

 

Cum ai învățat

În mare parte, am învățat pe barba mea. Categoric m-a ajutat și cursul de design, dar Illustrator și Photoshop am aprofundat din mers, din curiozitate.

Toată lumea spune că trebuie să copiezi cât mai mult, până înveți să-ți faci tu propriul stil, până îți definești trademark-urile. Aici s-au legat perfect pasiunea pentru design și nebunia mea cu vinilurile - am avut de unde să fur, de unde să mă inspir și de unde să copiez.

Este mereu un challenge personal să fac postere și să le leg de o piesă care îmi place, de un artist, o trupă. Am o „temă” nouă de fiecare dată când descopăr muzică bună, care mă prinde.

 

Inspirație

Eu când am ceva de făcut, mai ales de natură creativă, care implică muncă de migală, îmi pun muzică și-mi intru în stare. Întregul proces de a-mi alege vinilul, de a deschide pick-up-ul se potrivește cu procesul de a-mi intra în starea creativă, e ca un intro. 

Nu pot întotdeauna să trec prin tot procesul, dar mi-am format o scurtătură - muzica mă ajută să-mi iau inspirația și la muncă, atunci când trebuie să livrez ceva urgent sau avem de făcut un branding în timp record. Se duce dincolo de pasiune, cred că a devenit o parte din trademark-ul meu, din stilul meu.

Îmi găsesc puterea de a începe orice proiect în muzică și se resimte din plin, mai ales în ceea ce fac la muncă. Am ajuns să am nevoie să dau pick-up-ul la maxim și să-mi cânte Margareta Pâslaru sau Fleetwood Mac ca să pot să fac ordine și curățenie prin casă.

 

Timp & efort

Pentru că pasiunea mea este pasivă, este on and off, nu-mi aloc un anumit timp. Cea mai grea parte este să-mi fac timp să-mi curăț vinilurile sau să le aranjez cum îmi doresc, să fie totul ordonat și curat pentru următoarea sesiune. 

Partea frumoasă, în schimb, este să merg pe la târgurile de viniluri sau chiar târgurile de vechituri și să caut prin cutii. Îmi place să mă umplu de praf pe mâini ca să găsesc ceva ce-mi face cu ochiul sau îmi stârnește curiozitatea. Toatea astea, doar ca la final să îmi pice fața când îmi dă vânzătorul un preț nu la fel de frumos pentru vinilul pe care l-am găsit, pentru că este first press, că este din 1980 sau e adus de prin Japonia.

 

Răbdare, atenție

Pentru a urma această pasiune, e nevoie de o anumită doză de răbdare și de un bun spirit de observație. Cel mai important cred că este să-ți aloci timp pentru a căuta viniluri prin magazine, pe la târguri, sau să le vânezi online.

Am și câteva reguli pe care încerc să mi le impun: îmi stabilesc un buget lunar pentru achiziții, să verific mereu starea discurilor înainte să le cumpăr și să mă asigur că păstrez colecția organizată și bine întreținută. Mă ajută să rămân disciplinat și să mă bucur de hobby-ul meu fără să devină copleșitor, să spun așa.

 

O colecție specială

Am avut momente în care am vrut să renunț, în care m-am gândit că este o investiție mult prea mare și că nu are rost să aloc atâția bani. Am trecut peste momentele acestea destul de rapid, pentru că îmi reaminteam de bucuria și entuziasmul pe care le simt când găsesc un vinyl interesant, sau de cât de bine se aude la pick-up, cu tot cu sunetul de static specific. Ce m-a motivat să continui a fost pasiunea mea pentru muzică și satisfacția de a deține o colecție, ceva al meu, care îmi aduce amintiri și emoții de fiecare dată când ascult un disc.

 

Descoperiri

Am descoperit multe lucruri interesante, în special legate de partea vizuală, creativă a vinilurilor. Fiecare disc spune o poveste nu doar prin muzică, ci și prin designul vizual, care adesea reflectă epoca și cultura din care provine. Am ajuns să-mi dau seama că îmi place întregul proces, de la research, până la a strânge banii pentru vinil, a-l căuta pe site-uri sau târguri și până la satisfacția finală, de a-l vedea în cameră, lângă pick-up.

 

Pe urmele muzicii 

Pasiunea pentru viniluri îmi oferă o sursă inepuizabilă de inspirație pentru graphic design, asta pentru că sunt și în continuă căutare de muzică mai nouă și mai veche. Coperțile albumelor, cu stilurile lor diverse și istoricul lor cultural, influențează modul în care abordez proiectele vizuale, de la paleta de culori până la compoziție. 

Studiind cover-urile, găsesc noi perspective și tehnici pe care încerc să le introduc și în munca mea de design. Îmi îmbin timpul între ascultarea muzicii și aplicarea inspirației pe care mi-o iau de acolo în proiectele de design, asigurându-mă că fiecare domeniu se completează reciproc. Merg mână în mână, de la partea de inspirație și creativitate, până la partea de disciplină, atenție, grijă și curiozitate 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


We Are Younger

WE ARE Younger este un STUDIO DE CONSULTANTA DE MARKETING, BRANDING SI DIGITAL COMMUNICATION. Suntem preponderent orientati vizual, suntem atenti (cu „TI” mare la capat) la detalii si avem MARE grija... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related