Filip Gonzacenco: Creativitatea e o linie fină între rațional și irațional. Prea mult la dreapta sau prea mult la stânga și totul se gripează

Filip Gonzacenco: Creativitatea e o linie fină între rațional și irațional. Prea mult la dreapta sau prea mult la stânga și totul se gripează

Toată lumea e creativă. Diferența e între cei care se exprimă fără temeri și cei care se cenzurează, crede Filip Gonzacenco, Art Director la Publicis Conseil Paris. Filip s-a pregătit să fie inginer și s-a întâlnit cu cei din industria creativă mai degrabă în contexte sociale, la început. A ajuns la Ogilvy, în postura de art, și s-a specializat la #TheAlternativeSchool, unde s-a calificat la competiția #YoungLions, reprezentând România la Cannes Lions, în urmă cu aproape 10 ani.

"Cred cu tărie că experiența Cannes este esențială pentru orice creativ. Iar pentru o piață de underdogs ca a noastră, Young Lions este o trambulină. Este accesul la excelență", spune Filip. 

Inspirat de prima experiență la Festival, Filip a aplicat la agențiile de top din Franța. I-au răspuns cei de la Publicis și așa a început aventura lui la Paris. Zece ani mai târziu, s-a regăsit pe scena de la Cannes, aplaudat, împreună cu echipa lui, pentru campania D’Arty, Long Lasting Reviews”, premiată recent la Cannes Lions. Cum a fost parcursul lui până la acest moment, povestește Filip Gonzacenco în rândurile următoare: 

 

Creativ cu diplomă de inginer

Totul a fost cât se poate de real. Mate-info chiar. Ba chiar s-a terminat într-o licență de inginer. Și apoi, dintr-un heirup, m-am regăsit într-un internship la Ogilvy în București.

 

De ce ai ales publicitatea

N-am prins perioada din Mad Men, nu l-am prins pe Bernbach sau pe Ogilvy. În schimb, am prins perioada în care CulturePub era o emisiune TV. Mă minunam uitându-mă și mă întrebam dacă o astfel de meserie există cu adevărat.

 

Prima întâlnire cu industria creativă

Prima întâlnire cu industria s-a întâmplat în cluburile și cafenelele din București, încă dinainte de a mă gândi să lucrez în domeniu. Înainte să am colegi publicitari, i-am avut ca prieteni.

 

Experiența #TheAlternativeSchool

Cred cu tărie că experiența Cannes este esențială pentru orice creativ. Iar pentru o piață de underdogs ca a noastră, Young Lions este o trambulină. Este accesul la excelență. Relația mea cu #TheAlternativeSchool e una profund personală, în schimb: a fost un semestru care m-a făcut să mă îndrăgostesc de o complet altă carieră.

 

Surprize, descoperiri, lecții creative 

A fost un moment de acumulări pe steroizi. La #TheAlternativeSchool m-am regăsit față în față cu personalități din industrie, oameni cu galon, care își dădeau din timpul lor pentru a ne povesti nouă, neofiți, lucruri pe care ei le-au învățat în ani și ani - un privilegiu. Ajunși la Cannes, a fost un pur “information overload” - atât de multe de văzut, atât de puțin timp, atât de dens.

 Experiența Young Lions, documentată de Filip

 

În spatele premiilor de la Cannes

O viziune. Un leadership. Mult mai multe ore de muncă decât încap în timesheet. Clienți inteligenți sau măcar ascultători.

 

Cât a contat backgroundul tău în abordarea campaniei

Eu cred că știm să muncim mai mult. Și cred că avem un pesimism natural care uneori ne ține cu picioarele pe pământ. E general valabil, nu doar pentru campania asta.

 

Cum reacționează străinii când le spui că vii din România

Cu anii, de când am arătat de ce suntem în stare, aș spune că ne-am cam pierdut exotismul. Îndrăznesc să cred că suntem respectați din ce în ce mai mult.

 

Definiția personală a creativității

Nevoie de mai bine.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra creativității 

Mi-am dat seama că toată lumea este creativă. Singura diferență este că unii aleg să se exprime fără temeri, iar alții se cenzurează.

 

Ce a intervenit odată cu experiența

Uneori e bine să faci abstracție de tot ceea ce ai învățat cu anii și să intri în pielea unui creativ de 20 de ani.

 

De ce depinde creativitatea. Cum o antrenezi 

Nu știu sincer. Încă nu știu cum să fac ca să am străfulgerări de geniu. Ca să compensez handicapul ăsta, muncesc cât mai mult – nu contează cum și în ce direcție, atâta timp cât încerc tot ce pot și mă străduiesc cu toată inima.

Creativitatea e o linie fină între rațional și irațional. Prea mult la dreapta sau prea mult la stânga și totul se gripează.

 

Ce faci când ai momente de blocaj

Uneori mă întreb “Ce ar face Howard Gossage cu brieful ăsta?”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related