Sonia Nechifor este femeie de afaceri, fondatoare a agenției de comunicare și PR CommON, din dorința de a deveni antreprenor și de a aduce o schimbare pe piața de PR și comunicare din Cluj-Napoca. Este, printre altele, fondator al Școlii de bune maniere Écolage și al revistei Bulevard.
"În ultimii ani, am încercat să mă implic constant în promovarea și susținerea femeilor în diverse industrii. Participarea în acest program reprezintă o oportunitate de a-mi împărtăși experiența personală și profesională și de a contribui la dezvoltarea și susținerea unei noi generații de lideri femei în industria muzicală", spune Sonia.
În interviul de mai jos ea vorbește despre participarea ei ca mentor la ediția din acest an a conferinței Women in Music, ce începe în septembrie. Despre ce se poate face ca femeile să aibă o mai mare reprezentativitate în domeniu, dincolo de diferențele și obstacolele de gen.
Etape importante în formare
De-a lungul carierei mele, am avut oportunitatea de a lucra în diverse domenii ale comunicării și PR-ului, pornind de la jurnalism și ajungând la coordonarea de proiecte de comunicare pentru companii mari. Un moment definitoriu pentru mine a fost înființarea agenției Communication ON în 2011. Aceasta a devenit un jucător important pe piața de PR din Cluj-Napoca și București, contribuind la proiecte semnificative și la dezvoltarea industriei locale. Un alt punct de referință esențial în cariera mea a fost fondarea primei școli de bune maniere din România, un proiect care reflectă angajamentul meu pentru educație și dezvoltare personală.
Participarea în programul Women in Music
În ultimii ani, am încercat să mă implic constant în promovarea și susținerea femeilor în diverse industrii. Participarea în acest program reprezintă o oportunitate de a-mi împărtăși experiența personală și profesională și de a contribui la dezvoltarea și susținerea unei noi generații de lideri femei în industria muzicală.
Învățături
Programul Women in Music mi-a oferit perspective valoroase asupra provocărilor pe care femeile le întâmpină în industria muzicală. Și am realizat că, în spatele scenei și a ”sclipiciului”, problemele sunt identice cu cele ale femeilor din toate celelalte industrii.
Problemele întâmpinate de femeile în industria muzicală
Femeile din industria muzicală se confruntă cel mai adesea cu discriminare de gen, stereotipuri și lipsa oportunităților egale. Există o sub-reprezentare a femeilor în poziții de conducere și decizie, ceea ce creează bariere semnificative pentru dezvoltarea profesională și recunoașterea talentului feminin. Iar aceste probleme au nevoie de soluții concrete.
Experiența ta
Am avut și mai am momente în carieră și în viață în care am simțit/simt că am fost nedreptățită sau că deciziile au fost influențate de diferența de gen. Aceste experiențe m-au motivat să mă implic în inițiative care promovează drepturile și oportunitățile egale pentru femei.
Despre mentee-ul de anul trecut
Stepahnie, mentee-ul de anul trecut, e un om special, pe care l-am descoperit cu foarte mult interes. O tânără curioasă, pasionată de nou, pragmatică, dar în același timp, cu un simț artistic foarte dezvoltat. Ne-a fost ușor să muncim împreună și să ne ”învățam” reciproc lucruri.
În cadrul programului, experiența și poziția profesională a participantelor contează, dar nu sunt singurele aspecte importante. Programul este conceput pentru a oferi suport și oportunități de dezvoltare indiferent de nivelul de experiență, punând accent pe potențialul și dorința de creștere profesională a fiecărei participante. Este esențial să recunoaștem și să valorificăm diversitatea de perspective și experiențe pentru a crea un mediu de învățare bogat și incluziv.
Așteptările pentru ediția de anul acesta
Mă aștept ca mentee-ul din acest an sa fie tot o tânără pasionata, cu multe întrebări și mai ales, dileme, pe care să le așezăm într-un framework personalizat. Și cărora să le găsim împreună soluții. Și, de ce nu, să ne devină colegă de agenție:)