„Photophobia”, de Pavol Pekarcik și Ivan Ostrochovský, a câștigat Trofeul ANONIMUL 2024

„Photophobia”, de Pavol Pekarcik și Ivan Ostrochovský, a câștigat Trofeul ANONIMUL 2024

Lungmetrajul „Photophobia”, co-regizat de Pavol Pekarcik și Ivan Ostrochovský, a fost recompensat sâmbătă cu Trofeul ANONIMUL 2024.

Publicul Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL a votat câștigătorii ediției cu numărul 21. „Photophobia” a primit marele premiu în valoare de 3000 de euro.

Filmul a fost realizat în perioada de început a războiului din Ucraina, când cei doi regizori au petrecut câteva luni în stațiile de metrou din Harkov adăpostindu-se împreună cu ceilalți civili de bombardamente. Prezentat prima dată la Veneția, în secțiunea Giornate degli Autori, „Photophobia” se concentrează pe povestea lui Niki, în vârstă de 12 ani. Pentru el și familia sa lumina zilei este sinonimă cu un pericol mortal, iar băiatul nu are voie să părăsească incinta stației, trăind sub lumina constantă a neoanelor. Atunci când o întâlnește pe Vika o lume nouă i se deschide.

Ivan Ostrochovský este și producătorul filmului câștigător al Trofeului Anonimul din 2022 – „107 Mothers”.

Cele cinci lungmetraje de ficțiune care au concurat anul acesta pentru marele trofeu sunt: „Banel & Adama” (Senegal-Franța), regizat de Ramata-Toulaye Sy, „Photophobia” (Slovacia-Cehia-Ucraina), de Pavol Pekarcik și Ivan Ostrochovský, „City of Wind” (Mongolia), de Lkhagvadulam Purev-Ochir, „Sweet Dreams” (Indonezia-Olanda), de Ena Sendijarevic, și „Excursion” (Bosnia și Herțegovina), de Una Gunjak. Selecția competiției de lungmetraje a fost realizată de Ludmila Cvikova.

Cel mai bun scurtmetraj românesc a fost ales „(În) Cerc”, de  Andreea Parfenov. Filmul a primit un premiu în valoare de 1000 de euro, oferit de DACIN-SARA.

Premiul pentru cel mai bun scurtmetraj străin, tot în valoare de 1000 de euro, a revenit filmului „Masterpiece | La Gran Obra” (Spania), de Álex Lora. Premiul este oferit de E.ON Energie România.

„WTF Luci!?” regizat de Paul Radu, este scurtmetrajul căruia Fundația ANONIMUL i-a acordat Premiul „Ovidiu Bose Paștină”, în valoare de 1000 de euro.

Competiția de scurtmetraje românești a cuprins 14 titluri, iar cea internațională 12. Selecția pentru ambele a fost realizată de criticul de film Ionuț Mareș.

Invitata specială a Festivalului a fost anul acesta actrița de origine iraniană, Mahsa Rostami, care a prezentat filmul de deschidere, „The Seed of the Sacred Fig”, în fața a aproape 4000 de spectatori.

Cea de-a 21-a ediție a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, prezentată de actorul Sorin Miron, a avut loc în perioada 12-18 august, la Sfântu Gheorghe (Delta Dunării).

Evenimentul a reunit, în afara filmelor din competiții, zece lungmetraje românești. Între ele, spectatorii festivalului au putut vedea, în avanpremieră, lungmetrajul „Captura” semnat de Adi Voicu, „Săptămâna Mare” în regia lui Andrei Cohn și filmele documentare „Alice On & Off” de Isabela Tent și „Vis.Viață” de Ruxandra Gubernat.

Proiecțiile tuturor filmelor din selecția ANONIMUL au avut loc în campingul Green Dolphin, în fața a mii de spectatori, și în cinematograful din Green Village, ocupat la capacitate maximă pe durata festivalului.

Ajuns anul acesta la a treia ediție, atelierul „Vocația mea, filmul” s-a desfășurat în perioada 12-15 august în cadrul Festivalului ANONIMUL.

Proiectul social-cultural de educație nonformală în rândul elevilor din zona Deltei Dunării, organizat de Asociația FAMart cu sprijinul E.ON Energie România, a constat într-o serie de activități de stimulare și facilitare a accesului la educație culturală. Participanții au beneficiat și anul acesta de întâlniri cu mai multe personalități din industria filmului și media, printre aceștia numărându-se Amalia Enache (jurnalist), Emanuel Pârvu (actor și regizor), Ciprian Chiujdea (actor), Diana Vasilescu (artist plastic), Ionuț Mareș (critic de film), Dan Hurduc (sunetist). Paula Brezeanu din partea E.ON Energie România a discutat la rândul său cu elevii participanți.

ANONIMUL 2024 a cuprins mai multe evenimente conexe. Cineaștii participanți la festival au luat parte la trei discuții deschie din seria Anonimul Talks. S-a vorbit despre siguranța femeilor cu Andrada Cilibiu de la Centrul FILIA, despre cum promovăm eficient filmul românesc pentru a ajunge la publicul lui cu Ioana Ionescu (Cinema City), Monica Felea (Bad Unicorn), Dana Rogoz (actriță) și Ada Solomon (producătoare), iar sâmbătă publicul s-a adunat în Campingul Green Dolphin pentru a discuta pe marginea temelor din filmul „Trei kilometri până la capătul lumii” cu echipa filmului și Andreea Esca, Amalia Enache și Dan Zarug.

Un alt eveniment conex l-a reprezentat cursul de prim ajutor ce a avut loc în cadrul festivalului cu sprijinul Groupama și al voluntarilor SMURD.

Publicul de la Sfântu Gheorghe a putut-o vedea anul acesta în concert pe Ana Coman și au ascultat un recital susținut de Cvartetul Pontica. DJ Brumarul și DJ Gojira au pus punct galei de închidere ANONIMUL 2024.  

Birra Moretti prezintă ediția a 21-a a Festivalului Internațional de Film Independent ANONIMUL, eveniment organizat de Fundația Anonimul și Asociația FAMart.
Proiect cultural co-finanțat de Ministerul Culturii, Centrul Național al Cinematografiei, Consiliul Județean Tulcea, Uniunea Cineaștilor din România și Dacin Sara.
Parteneri principali: E.ON Energie România, MagnaPharm, JTI
Partener special: Domeniul Bogdan
Parteneri: Groupama, IT Bright Solutions
Cu sprijinul: Green Village, Green Dolphin Camping, Gebrüder Weiss, Enterprise, MOXY Bucharest Old Town, Navrom Delta, Continental Fast Line, iCover, Evergreen Concept, Film Festival, 360 Revolution, Centrul FILIA, EventbookCoca-Cola, Costa Coffee, Finlandia, Casa Alb Albastră
Văzut de: Radio Guerrilla
Parteneri media principali: AGERPRES, Republica, TVR
Parteneri media: Libertatea, Urban.ro, Igloo, Cinemagia, Zile și Nopți, News.ro, Haute Culture, IQads, SMARK, CineFan, MovieNews, Radio România Cultural, Ziarul Metropolis, A List Magazine, The Institute, LiterNet, Observator Cultural, Film Menu, Happ.ro, Munteanu, Happy Fish
Parteneri de promovare: Primăria Municipiului Constanța, CTBus

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related