Mark Garfield: Cred că AI ar putea începe să înlocuiască o parte din muzica pentru televiziune din timpul zilei

Mark Garfield: Cred că AI ar putea începe să înlocuiască o parte din muzica pentru televiziune din timpul zilei

Mark Garfield este baterist, producător muzical, compozitor și editor muzical. Este co-fondatorul și proprietarul Pop-Up Music, o importantă casă de discuri și label axat sincronizări din UK. A cântat, produs și scris muzică pentru artiști precum Glen Matlock (Sex Pistols), Eddie Kramer (producător pentru Jimmy Hendrix, Led Zeppelin), Pete Brown (Cream), Mo Foster (Jeff Beck, Phil Collins) și mulți alții. De asemenea, a fost compozitor pentru serialul "Insatiable" de pe Netflix.

"Cred că artiștii se orientează mai mult către companii independente precum noi decât către cele mari. De asemenea, artiștii văd sincronizarea ca o oportunitate de a câștiga bani și de a aduce muzica lor unui public nou", spune Mark.

A participat la concerte și festivaluri de anvergură precum Glastonbury, Marquee Club, Hua Hin Jazz Festival în Thailanda, Hermitage Park Festival în Moscova și SXSW în Austin, Texas. Anul acesta, Mark va fi prezent la Mastering the Music Business, care se va desfășura în perioada 3-5 septembrie, ocazie cu care l-am întrebat despre AI, muzica din UK, sincronizări și bineînțeles, piața locală.

 

Parcursul tău în industrie

Tatăl meu, Rod Garfield a cântat la muzicuță blues (cu Alexis Korner, Clapton și mulți alții), așa că sunt un copil cu părinți din industrie.

Am fost / sunt un băiat foarte norocos - Rod a construit un studio de înregistrări în casa noastră, care a devenit studioul trupelor locale - trupa din anii 60, The Troggs, erau vecini și și-au reînregistrat toate hiturile, inclusiv Wild Thing pe care am făcut și eu backing vocals. Eram băiatul de ceai de la studio și mă ocupam de mutarea mașinilor (foarte mare distracție pentru un copil de 14 ani). Aici am descoperit tobele și am început să fiu invitat în trupa de blues a tatălui meu. La 18 ani am format propria mea trupă rock, Grace In Danger.

 

Povestea POP-UP Music 

Pop-Up Music, fondată în 2013, este o companie de Publishing axată pe sync-uri, cu sediul central în Londra, la celebrul studio de înregistrări RAK. Conduc compania împreună cu partenerul meu de afaceri, Jim Meacock, care are experiență în compoziție (The BBC Planets).

Cea mai mare realizare de până acum o reprezintă cele 3 sincronizări pe care le-am avut în ultimul film al lui Tarantino - Once Upon A Time In Hollywood, de asemenea Stranger Things a fost grozav și recent emisiunea TV - Fallout.

 

De la tobe la o companie de sync

În calitate de baterist, am fost foarte norocos să cânt în întreaga lume cu mulți oameni minunați - cele mai importante ar fi cele 2 participări la Glastonbury și cele 2 concerte la celebrul Marquee Club din Londra. Și anul trecut am scris o melodie cu un fost membru Sex Pistol, Glen Matlock, iar piesa a ajuns pe albumul său „Consequences Coming”.

Trecerea de la tobe la labelul meu s-a întâmplat când studiam și în timpul orelor de curs am tot auzit 2 lucruri; management muzical și sincronizare - așa că, cu toate contactele, producțiile și trupele în care am fost implicat, am decis să înființez o companie axată pe sincronizare. Încă bat la tobe și compun - cea mai recentă lucrare a mea este un proiect de meditație numit Garfield - pe care îl puteți auzi pe sistemul de wellness & divertisment la bordul zborurilor British Airways, pe distanțe lungi - este doar Rock and Roll :)

 

Cum a fost modelată și remodelată industria muzicală în ultimii 10 ani?

Când am început Pop-Up Music existau mai puține oportunități de sincronizare și mai puține companii care se ocupau cu asta (companii bine stabilite - plus câteva independente) - în prezent există mult mai multe oportunități de sincronizare cu toate canalele de streaming diferite precum Disney, Apple TV și așa mai departe, dar și mult mai multe companii care lucrează pentru sincronizare. A fost întotdeauna o industrie în continuă schimbare, construită pe o industrie veche care este uneori reticentă la schimbare.

 

Industria muzicală din Marea Britanie

Cred că artiștii se orientează mai mult către companii independente precum noi decât către cele mari. De asemenea, artiștii văd sincronizarea ca o oportunitate de a câștiga bani și de a aduce muzica lor unui public nou. Artiștii britanici caută să exploreze alte teritorii noi și să colaboreze cu artiști locali.

 

Ce caută agențiile de sincronizare 

O melodie grozavă cuplată cu o producție bună și vibe-ul potrivit - cel mai bine este să nu scrii pentru sincronizare. Dacă există o rețetă… poate să întrebi pe cineva ca Moby, al cărui album „Play” a avut atât de multe sincronizări.

 

Cum pot artiștii să aibă mai multă muzică în filme și reclame?

Cel mai bine este să cultivi relații bune cu editorii de muzică, agenții de sincronizare și supervizorii muzicali. Să ai o bună prezență pe social media (nu trebuie să ai neapărat milioane de urmăritori) ceea ce va atrage cele de mai sus.

 

Cum va schimba AI industria muzicală

Într-un mod major! - Cred că în multe moduri pozitive, nu doar negative - AI ne ușurează cu siguranță fluxul de lucru - de exemplu, capacitatea de a face instrumentale din melodii vechi din anii '60 este un lucru minunat și ceva ce era imposibil acum câțiva ani - le oferă melodiilor vechi o nouă viață și oportunități.

Cred că AI ar putea începe să înlocuiască o parte din muzica pentru televiziune din timpul zilei. Cred că poate fi folosit ca un mod creativ care va crea muzică grozavă - mă gândesc la când a apărut muzica punk în anii '70, aceasta le-a oferit tinerilor de atunci, care nu puteau cânta la instrumente, oportunitatea de a avea o voce - similar, AI poate permite oamenilor să devină creativi, care altfel nu ar putea face muzică.

 

Colaborări importante

După cum am spus, Tarantino, Stranger Things, Fallout, iar anul trecut am făcut Mafia Mamma, o comedie grozavă cu Monica Bellucci și Toni Collette - câteva remake-uri foarte cool precum noul Mr and Mrs Smith și The Golden Years - mi-a plăcut foarte mult serialul Disney Tom și Pammy.

Pe partea de reclame, am făcut un ad pentru Dulux, unde am folosit un cântec foarte cool din anii '60 numit „Step Back”. Prima noastră reclamă majoră a fost pentru produsul de machiaj Maybelline, ceea ce m-a bucurat foarte mult, deoarece cântecul lui Chuck Berry cu același nume Maybelline a fost scris pentru produsul Maybelline pe vremea aceea - suntem în bună companie!

 

Participarea la MMB

Cred că evenimente precum MMB sunt foarte bune pentru a aduce oameni din industria internațională, cum sunt și eu, și a ne prezenta toată muzica minunată pe care o are de oferit România - sincronizarea este o modalitate excelentă de a scoate artistul român în lume - o piesă bună într-un serial TV poate aduce noi fani din întreaga lume și se poate concretiza într-un turneu pentru acel artist.

Mă aștept să aud multă muzică grozavă, de la folclor tradițional la muzică contemporană și sper să semnez cu mulți artiști grozavi din diferite genuri. De asemenea, să mă conectez cu industria muzicală locală și cu managerii locali.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related