În vastul univers social media, toată lumea caută următorul mare hit, însă se poate ajunge acolo cu pași documentați și bine analizați. Iată cum mici acțiuni, ușor de implementat, pot aduce rezultate mari în strategia ta de social media.
Calitatea este mai importantă decât cantitatea
Deși este esențial să postezi constant, a inunda audiența cu conținut nu este cea mai bună idee. În schimb, concentrează-te pe conținut strategic, care oferă informații valoroase și relevante. Ajustează-ți postările pentru a răspunde intereselor și nevoilor audienței tale.
Research-ul este o componentă cheie pentru a te asigura că oferi conținut de calitate. Monitorizează constant tendințele din industrie, urmărește concurența și fii la curent cu schimbările din comportamentul audienței tale.
În loc să încerci să impresionezi cu cuvinte mari, concentrează-te pe o poveste puternică, spusă în cuvinte. Fii sincer și transparent în comunicarea ta, iar utilizatorii îți vor aprecia autenticitatea.
În era attention span-ului de câteva secunde, cine (mai) citește „romane” aruncate într-o descriere de postare? Mai ales când vine din partea unui brand, unde reacția automată se înscrie în categoria: „Iar vrea să-mi vândă X lucru”.
Este important să identifici care sunt postările la care textele lungi s-ar preta. Indicat este să alternăm descrierile între texte scurte, care captează rapid atenția, și texte lungi, care oferă informații detaliate și bine documentate, iar informația e „juicy” pentru user.
Mai „trăiesc” hashtagurile în 2024? Da, și nu
Hashtagurile sunt ca niște cuvinte cheie cu un # în față. Ele funcționează similar, dar există câteva diferențe. Hashtagurile oferă rezultate de căutare instantanee în SEO social, pe când cuvintele cheie oferă longevitate și credibilitate.
Pe scurt: o postare cu hashtag oferă rezultate de căutare instantanee și te poate menține relevant. Pe de altă parte, folosirea unor cuvinte cheie în conținutul tău va îmbunătăți clasamentul în SEO.
Încorporează trendurile în conținut, dar cu moderație
Este obositor pentru utilizatori să vadă pentru a 2.728-a oară un video copiat după un trend „din afară”, care era la modă acum o lună. Este mai bine să postezi ceva original decât să pari neinspirat și să urci în „trenul trendurilor” prea târziu. Din nou: creativitatea și autenticitatea sunt cheia pentru a te diferenția.
Nu toate trendurile sunt potrivite pentru brandul tău. Înainte de a-l îmbrățișa, evaluează dacă se aliniază cu valorile și mesajul brandului tău.
Asigură unitate între imagini, video-uri și grafică
Păstrează o direcție vizuală consistentă pentru a-ți consolida identitatea vizuală. Folosește culorile, fonturile și alte elemente de design care reflectă brandul tău.
În egală măsură, este recomandat și un mix echilibrat între fotografii și videoclipuri, pentru a menține interesul utilizatorilor. Folosește imagini reale, de la fața locului, pe cât posibil. Oamenii vor să vadă autenticitate.
Asigură-te că toate videoclipurile tale sunt subtitrate pentru a capta și atenția celor care urmăresc fără sunet. Chiar dacă pe TikTok sau YouTube , subtitarea este generată automat, tu poți alege un font mai mare și mai atractiv, care să-ți reprezinte brandul. Nu chiar Hormozi style...
Nu te teme să reutilizezi și să reciclezi conținutul strategic
Dacă un subiect a mers bine în trecut și încă este de interes, transformă-l în postări noi. Pune-i alte „haine digitale”. Nu uita să personalizezi conținutul pentru fiecare platformă în parte.
Testează! Testează! Testează!
Ultimul sfat de pe listă, dar și baza tuturor postărilor – dincolo de toate best practices recomandate de Adam Mosseri de la Instagram sau de orice guru din online, trebuie să știi că este important să testezi. Important este să vezi cu ochii tăi ce funcționează și ce nu. Nu posta doar pentru că este „la modă”, pentru că „așa trebuie” sau să îți atingi targetul de X postări pe lună.
_______________________
Mădălina Cătălin - PR & MarCom Consultant în cadrul Lighthouse PR
Lighthouse PR este o companie românească de comunicare strategică de business specializată în comunicare corporate, comunicare B2B și B2C, managementul reputației, managementul și pregătirea pentru situații de criză, employer branding, comunicare digitală și social media și training. Compania activează în finanțe, tehnologie, energie, farma, retail & FMCG, industrie/producție, imobiliare, construcții și servicii. Lighthouse PR este singurul reprezentant pentru România și Republica Moldova în cadrul Crisis Communication Network Europe (CCNE), un grup de 13 agenții de PR din Europa specializate în comunicarea, prevenirea și gestionarea crizelor pentru companii. În 2024, compania s-a alăturat Eurocom Worldwide, o rețea globală de companii specializate în comunicare B2B și tehnologie, pentru care este, de asemenea, singurul reprezentant pentru România și Republica Moldova. Compania deține certificarea ISO 9001 pentru managementul calității și ISO 27001 pentru securitatea informațiilor.