Românii și Jocurile Olimpice: de la Tokyo 2020 la Paris 2024. O analiză Publicis Groupe România

Românii și Jocurile Olimpice: de la Tokyo 2020 la Paris 2024. O analiză Publicis Groupe România
  • 66% dintre români declară că vor urmări Jocurile Olimpice Paris 2024, o creștere semnificativă față de cei 31% care au urmărit ediția Tokyo 2020.
  • Fotbalul rămâne cel mai popular sport din România, 88% dintre adulți declarând că au urmărit meciuri de la Euro 2024.
  • 17% dintre români știu câte medalii a câștigat România la Tokyo 2020 (4 medalii).
  • Puțini români își amintesc numele tuturor sportivilor care au câștigat medaliile pentru România la Tokyo 2020 (sub 3%).
  • David Popovici este de departe cel mai popular sportiv din Team Romania, 27% dintre români declarând că vor urmări prestația sa la Paris 2024. 

Conform unei analize recente realizată de Publicis Groupe România, Jocurile Olimpice continuă să fie un eveniment de mare interes pentru români. În ultimii ani, se observă o tendință de a susține mai degrabă echipa olimpică în ansamblul său, în loc să se concentreze pe performanțele individuale ale sportivilor. Românii sunt alături de România și se bucură de reușitele sportivilor pe care le atribuie ROMÂNIEI: România a câștigat o medalie.

Conform studiului, David Popovici se evidențiază ca singurul sportiv român care reușește să capteze atenția unui număr semnificativ de respondenți, datorită performanțelor sale excepționale și prin capacitatea sa de a construi un brand personal puternic.

De asemenea, 66% dintre cei chestionați declară că intenționează să urmărească Jocurile Olimpice Paris 2024.

 

TOKYO 2020

Ediția precedentă a Jocurilor Olimpice a fost una specială, desfășurându-se cu un an întârziere din cauza pandemiei. Conform analizei, jocurile Olimpice din Tokyo au fost urmărite de 31% dintre adulții României, cu o prezență semnificativ mai mare în rândul bărbaților (38%) comparativ cu femeile (24%). De asemenea, s-au înregistrat diferențe notabile între mediul urban (34,2%) și cel rural (25,9%). În timp ce tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani se încadrează în media națională, procentul celor peste 55 de ani este considerabil mai mare (36,5%).

 

Medaliile românilor la Tokyo 2020

România a câștigat 4 medalii la Jocurile Olimpice Tokyo 2020. Eroii României au fost:

  • Nicoleta Ancuța Bodnar și Simona Radiș – Medalie Aur (CANOTAJ, dublu vâsle feminin)
  • Ana Maria Popescu – Argint (SCRIMĂ, spadă feminin)
  • Ștefan Berariu, Mugurel Semciuc, Cosmin Pascari,  Mihăiță Țigănescu – Argint  (CANOTAJ, patru rame fără cârmaci masculin)
  • Ciprian Tudosă, Marius Cozmiuc – Argint (CANOTAJ, dublu rame masculin)

 

Percepția Românilor în 2024 despre Tokyo 2020  

Confom analizei, în vara anului 2024, doar 17% dintre români știu câte medalii a câștigat România la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020. Un procent de 12% cred că am câștigat mai multe medalii, iar 11% cred că am câștigat mai puține. Restul de 60% declară că nu au cunoștință despre numărul exact de medalii. La întrebarea "Cine a câștigat medaliile pentru România la Jocurile Olimpice de la Tokyo?", 7% dintre respondenți le-au menționat pe Nicoleta Ancuța Bodnar și Simona Radiș.

Un procent de 6,2% au menționat-o pe Ana Maria Popescu, 4,4% pe Ciprian Tudosă, Marius Cozmiuc, 3,2% pe Mihăiță Țigănescu, iar 2,8% pe Stefan Berariu, Mugurel Semciuc, Cosmin Pascari. Majoritatea respondenților, 82,5%, nu au putut numi niciun câștigător.

Mai puțin de 3% dintre cei intervievați au putut identifica corect toți sportivii care au câștigat medalii la Tokyo 2020.

 

PARIS 2024

Conform analizei Publicis Groupe România, 66% dintre români declară că vor urmări Jocurile Olimpice Paris 2024, o creștere semnificativă față de cei 31% care au urmărit ediția Tokyo 2020.

La întrebarea Ce sportivi români veți urmări la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?”, singurul sportiv român menționat de un număr semnificativ de respondenți este David Popovici (27%). Este urmat la mare distanță de sportivii Irina Begu – 3,6%, Cătălin Chirilă – 2,4%, Lăcrămioara Perjoc – 2,2%, Vlad Stancu – 1,8%, Bernadette Szőcs – 1,6%, Alina Rotaru – 1%, aceștia fiind singurii sportivi menționați de respondenți.

Datele demonstrează că în momentul de față David Popovici este cel mai cunoscut și apreciat sportiv din Team Romania. Acest lucru este rezultatul performanțelor sale recente și capacității sale de a se conecta cu publicul, de a avea un discurs puternic în media, ceea ce a determinat și atragerea unor sponsori importanți și construirea unui puternic brand personal.

Procentajele mult mai mici obținute de ceilalți sportivi indică lipsa unor branduri personale și lipsa conexiunii cu marele public din România, dincolo de fanii sporturilor lor. Coroborat cu notorietatea scăzută a câștigătorilor medaliilor de la Tokyo 2020, putem concluziona că în ultimii ani românii care urmăresc Jocurile Olimpice sunt alături de echipa olimpică a României și se bucură de reușitele sale, mai puțin de reușitele individuale ale sportivilor. Aceasta sugerează o oportunitate pentru sportivii români de a-și dezvolta și promova mai bine brandurile personale, pentru a crea o legătură mai strânsă cu publicul și a-și crește vizibilitatea.

 

Metodologie

Analiza Publicis Groupe Romania a avut la bază cercetarea cantitativă realizată pe un eșantion reprezentativ de 500 femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani. Interviurile au fost realizate în intervalul 16-19 iulie 2024.

 

Publicis Groupe România, prezent de 25 ani pe piața locală, este cel mai mare grup de marketing, comunicare și transformare digitală din România, având la bază sinergia dintre Creativitate și Tehnologie. Grupul oferă clienților acces la cele mai avansate Servicii și Instrumente de lucru, concentrate în patru arii de expertiză: Comunicare, Media, Date și Tehnologie.

Cu o expertiză solidă în toate verticalele de business relevante, Publicis Groupe România asigură, prin modelul său de business - Power Of One - un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte.

În portofoliul Publicis Groupe România se află unele dintre cele mai puternice agenții de marketing și comunicare din lume: Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Zenith

Zenith este The ROI Agency. Printr-o combinatie unica de date, tehnologie si specialisti in domeniu, facem fata chiar si celor mai complexe provocari si contribuim activ la cresterea business-urilor clientilor... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related