Eu Alina. Martin Cine?

Eu OG. Tu cine? Este un schimb de replici care mi-a ramas intiparit in minte din copilarie, cand nu intelegeam prea multe din legile gravitatiei dar radeam de intamplarile neanderthalian-ului si ale sotiei lui in filmuletul de desene animate. Simplu, firesc si totodata plin de umor si de insemnatate. Ce legatura are acest lucru cu publicitatea? Teoretic, nici una. Practic insa am impresia ca asistam la o noua modalitate de a lega relatii intre un brand si publicul tinta. Si totul incepe cu inceputul. De la salut. De la prezentari…Eu Tuborg. Tu cine? Eu verde? Tu ce culoare? Eu transparent. Tu cum? Eu cu dop? Tu cu ce? Si de aici porneste totul. Sau se opreste din start. Pentru ca cine este certat cu verdele, opac si cu gatul gol nu o sa inteleaga niciodata in mod real opusul sau, iar intr-un final, in ciuda oricaror stradanii, doar eu OG si tu "Pe Aproape" vom face un grup strasnic.

Exista bineinteles si impostori, pe care, desi ii auzi pe strada strigand ca si "ei OG" (sau "ne miscam si noi mai cu talent", dupa caz) in realitate nu o sa-i vezi niciodata tragindu-se de sireturile de la opinci cu realii OGI. Sunt doar intelectuali rasati sau tind sa fie. Fata si obiceiurile de consum ii tradeaza oricum. Toate acestea sunt insa impartiri stricte pe grupuri, subgrupuri si, daca vreti, targeturi. In realitate nu se intampla mereu asa, mai ales ca nici brandurile nu isi incercuiesc adeptii ca intr-un ocol pe care il pazesc cu strasnicie o haita de cerberi. Sa luam doar una din intrebarile simple de mai sus.

Eu verde. Tu ce culoare? Ar sari imediat la apel cei care cred ca verdele lor este probabil cel mai frumos verde din lume si implicit consuma probabil cea mai buna bere din lume. Cum sunt ei? Cosmopoliti si contemporani.
La fel de grabiti vor fi si cei dornici sa experimenteze noile nuante. De verde bineinteles. "Meet you there!" vor striga ei pe masura ce se incarca de optimismul dat de culoarea clorofilei. Asadar, daca eu sunt OG cu cine ma imprietenesc?

Cu ....Martin?
Martin este un tip simpatic. Cu inclinatii normale (ii place transparenta!). Are si ceva obsesii-verdele: catel verde, televizor verde, boxeri verzi si bineinteles prietena "verde". Se prinde repede si stie ca o metoda ce si-a dovedit eficienta trebuie repetata in orice imprejurare. Altfel spus, un dop odata dovedit, trebuie facut la fel si cu alte obiecte similare. Motiv pentru care am spus la inceput ca este simpatic, trecand peste faptul ca, etimologic vorbind, este un personaj dedicat zeului razboiului (Marte). Inca nu imi dau seama daca are sau nu valentele unei viitoare personalitati in lumea publicitatii, cum este Dorel de exemplu. Vizual as zice ca personajul este usor de memorat, mai ales prin ceea ce face, dar dupa cum experienta ne-a aratat, replicile fac cariera. Iar aici nu este cazul.

Eu Martin. Tu ... Tuborg?
Odata familiarizati cu Martin, Frunzaverde sau oricum ar suna numele de cod al consumatorului de bere Tuborg, cred ca trebuie clarificat urmatorul aspect: este acest Martin prototipul vechiului petrecaret fara nume? Poate ca da. Vom vedea aceasta in spoturile urmatoare. Momentan tind insa sa ma indoiesc de acest lucru. Abordarea este cel putin cu 180 de grade spre stanga (sau dreapta), nici eu nu stiu foarte bine. In primul rand, peripetiile eroului nostru sunt aproape solitare, interactiunea cu ceilalti fiind cel mult tangentiala - de la om care face la om care priveste. Pana si actul de a bea a devenit "un menaj a deux" intre bautor si produsul baut. Sa fie oare de la faptul ca, obsesiile fiind in floare (si nu revin aici la anumite culori) si prietenii s-au cam plictisit? Sau totul se rezuma doar la noua pozitionare a Tuborgului: o bere pentru oameni prea indragostiti de berea lor incat nu le mai pasa de cei din jur.

In al doilea rand, spre deosebire de obisnuitele reclame Tuborg de pana acum, muzica lasa loc vorbelor din off. Sau altfel spus, vivacitatea, tumultul, nebunia sunt inlocuite de "sobrietatea - ghidusa" a celui care povesteste despre ceva exterior, incercand totodata ca, acompaniat de imagini, sa aiba umor. Cazul Sprite de exemplu. Sa spunem deci pe bune ca ii uram mult succes lui Martin, ne bucuram pentru existenta lui si asteptam sa vedem daca se preteaza sau nu sa dea noroc cu Og.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

bogdana marian
acum 17 ani
imi aminteste foarte tare de o reclama mai veche la electrocasnicele amica pe care voi, cei de la iqads, ati nimicit-o pe vremea respectiva: reclama cu norbert.

martin urmeaza cazul norbert aproape punct cu punct in demonstratie.

vedeti si voi care e adevarul. cred ca "amica" nu si-a facut loc in colectia de clipuri iqads. dar poate acum iqads o sa faca rost de ele de la headvertising.

Mirabela Manea
acum 17 ani
@bogdana26: Avem spotul Amica pe site, poate fi vazut aici http://www.iqads.ro/ad_3345
Mad Penguin
acum 17 ani
mie imi place martin. aspirational and all. pacat ca nu e roman
Dan B
acum 17 ani
cam are nume de urs Martin asta ... de ce nu i-au zis "Marin" sau "Marius" ?
Adrian Subtirelu
acum 17 ani
Ma gandesc ca vine de la Martin Strickland. Desi romanul nu are nicio legatura cu Tuborg. Doar o asociere intamplatoare.

Dar fiti mai atenti la mesajele neintentionate de tipul "numai paranoicii berau Tuborg" sau "daca bei Tuborg tampesti"!

constantin marin
acum 17 ani
afs martin este marin doar putin mai cizelat legatura cu tuborg este destul de mare doar pt asta sunt destui MARIN in companie si multi alti prieteni.ai dreptate cu ultima remarca.
irina constantin
acum 17 ani
...ba e roman toata ziua!

(vezi reclama la rompetrol/petrom - mereu uit - in care l-au pus sa tina in brate cartoane cu mesaje si sa nu clipeasca + o reclama la nu stiu ce banca, la nu stiu ce credit pt casa, in care e incredibil de amarat impreuna cu nevasta-sa)

florin acatrinei
acum 17 ani
un nou inceput pentru sectorul diy din romania via online


Branded


Related