[Cannes Story] Carina Toma: Experiența Cannes poate fi una transformațională, pentru că e locul cu probabil cea mai multă inspirație din lume, toată la un loc, 5 zile la rând

[Cannes Story] Carina Toma: Experiența Cannes poate fi una transformațională, pentru că e locul cu probabil cea mai multă inspirație din lume, toată la un loc, 5 zile la rând

La Cannes se sărbătorește creativitatea zilele acestea, în formele ei cele mai extravagante, și avem povești de acolo, trăite de Carina Toma, Creative Director McCann Worldgroup Romania. Carina este singura din regiune care s-a calificat la See It Be It, programul Cannes Lions, și scrie, în rândurile de mai jos, despre experiența primelor două zile la festival. 

 

Inspirație și glorie

Ahhh, Cannes, aceste Oscar-uri pentru publicitari care din afară par doar party-uri boujee, premii și glorie. Bineînțeles, e și despre asta, doar că e mult mai mult decât atât. Experiența Cannes poate fi una transformațională, pentru că e locul cu probabil cea mai multă inspirație din lume (literalmente), toată la un loc, 5 zile la rând.

Catch-ul e să nu vrei să le faci pe toate, că n-ai cum fizic, deși, poate ai skill-ul de a te multiplica, deci cine-s eu să zic că n-ai cum. Oricum, e bine să-ți planifici în avans ce și unde vrei să mergi, iar eu am avut norocul să se facă asta pentru mine, nu pentru că am asistenții mei personali, ci pentru că am reușit să fiu singurul om din regiune care s-a calificat la ediția 10 See It Be It, programul Cannes Lions care te ajută să te lupți cu inegalitatea de gen în poziții de leadership, în cazul în care ești femeie sau persoană non-binară. Știu că poate suna lăudăros, dar după zilele 1 și 2 de program am învățat deja că e absolut ok (sau chiar necesar) să vorbești fără nicio rușine despre reușitele tale.

Așadar, cititorule, iată-mă anul ăsta reprezentând România aici, în timp ce-s ghidul tău prin festival. Așa că hai să începem cu ce ziceam mai devreme, zilele 1 și 2.

 

Ziua 0

Surpriză, începem cu ziua zero. Știu, nu era în plan, dar dacă ești parte dintr-un program așa special ca SIBI, ai privilegiul de a avea un sneak-peek de festival încă de Duminică, ziua în care m-am întâlnit cu cele mai curajoase 18 femei pe care le-am cunoscut vreodată, adică restul participantelor din program, femei cu super poziții de leadership creativ, de la directoare de creație, până la strategie sau film-maker-ițe de peste tot de prin lume: Kazahstan (reprezentat pentru prima oară), Columbia, Olanda, UAE, Australia, Kenya, India, Spania, Brazilia, Africa de Sud, USA, Thailand, Singapore și Spania.

O să vă zic în alt material totul despre program, dar voiam să setez un pic contextul. Am avut transportul asigurat de la Nice până la hotelul din Cannes unde stăm zilele astea: Hotel des Orangers, care e în Suquet, un pic mai sus de Palais, locul de unde începe Croisette-ul cu plajele private ale brand-urilor precum Amazon, Yahoo, Pinterest și alte nume dătătoare-pe-spate. Palais e și locul unde au loc toate conferințele șmechere și prea-pline de inspirație (zic prea pentru că poate fi overwhelming).

Am avut o cină cu toate gagicile astea mișto și intimidant de inspiraționale la Hotelul Majestic, fancy, tot tacâmul, doar, din tot sufletul zic că la fel de bine puteam mânca și pe o bordură, pentru că toată experiența a fost despre companie și a ne cunoaște și mai bine între noi. Alături de noi a fost și Dani Varela, GCD la Weber Shandwick și alumni de la SIBI-ul trecut (care anul ăsta e our tutor), dar și Madonna Badger, Founder/CCO Futura Collective în New York, plus ambasador al programului. Acum gata, ne culcăm și ne pregătim de ziua 1, somn ușor (dacă nu ești la birou când citești asta)!

 

Ziua 1

De la 9:30 am ajuns la Palais pe terasă unde ne-a primit Simon Cook, CEO Lions, care ne-a explicat ce tari suntem că am fost selectate într-un program care anul ăsta a avut record de 1500 aplicații, deci facem parte dintr-un procent de 1%, WOW. Ok, e mișto și empowering să auzi asta, și e tare că a venit din gura unui bărbat (zic asta pentru că all men should empower women, nu să se simtă amenințați, dar mai vorbim noi și despre asta).

Ce e tare cu programul ăsta e că ai o sală dedicată în Palais pentru workshops curatoriate special pentru gașca de gagici SIBI, dar ai acces și absolut oriunde în fest, pentru că primești VIP pass (doar că în mod real nu ajungi să-l folosești la full potential).

Primul workshop a fost cu Maddona Badger herself, iar tema a fost despre “Using your personal stories as growth accelerators in your career”. Nu zic că a fost amazing, pentru că e un cuvânt prea mic pentru toată experiența. Spoiler: s-a shareuit, dar s-a și plâns în cel mai bun sens al acțiunii de a plânge.

A urmat un shadowing al juriului din categoria Film și a fost cel puțin interesant să vedem cum trec mai departe proiectele dintr-o categorie cu atâta craft. Mă rog, cât am stat noi acolo n-a trecut nimic, dar măcar am auzit de ce. Nu, nu-ți zic ce n-a trecut, n-am voie.

Apoi a urmat o sesiune pe scena Terrace care e tot parte din Palais, unde tema a fost Changemakers, un panel cu Madonna moderator și, ce crezi, chiar două participante SIBI care au povestit despre inițiative pe care le fac deja în țările lor (Olanda și Thailand) pentru a aduce mai multă vizibilitate și mai ales credibilitate femeilor. Lunch-ul l-am avut inclus în program, tot la Palais, un bufețel, o atenție, nimic fancy, dar gratis.

Amy Kunrojpanya care e Vice President of Communications Asia Pacific la Netflix este și our mentor-at-large. Ok, ce-i aia? Este sprijinul nostru pe oriunde suntem, practic persoana la care avem acces în orice moment pentru orice tip de întrebări. A avut și un workshop cu noi unde ne-a învățat cum să nu ne mai fie rușine cu cine suntem și ce știm să facem, pentru că e clar că suntem bombă dacă suntem în programul ăsta. Ok, Amy, mersi de boost-ul de încredere, să continuăm!

Entertain or Die a fost un speech destul de insightful pentru cine nu și-a făcut deja research-ul despre ce și cum face cel mai creativ brand de apă, Liquid Death. Ne-a vorbit chiar Mike Cesario, founder-ul. Repet, interesant, dar nimic din ce nu poți găsi chiar tu pe marele internet.

Ultimul talk la care am fost a fost susținut de Solin Saele care e senior art director la Droga5 (wow!!!) care a vorbit despre wage gap care, da, e un fenomen global, dar fata asta ne-a dat încredere (și tool-uri) cu care să-l facem să dispară.

Apoi am avut un happy hour pe terasă unde toată lumea s-a întâlnit cu toată lumea din toată lumea, am ciocnit un pahar și ne-am pregătit de Awards Show cu metale în categoriile Audio & Radio, Health & Wellness, Outdoor, Pharma and Print & Publishing, cu spotlight pe campanii din USA, New Zeland, Spania și UK care au dus niște Grand Prix-uri acasă.

Am fost și la o petrecere de la plaja Inkwell unde tot vibe-ul a fost despre diversitate, toată lumea super friendly - chiar, asta trebuie să știi, că oamenii la Cannes se așteaptă să vorbești cu ei și chiar te încurajez să faci asta (și mie mi-a fost greu), dar unul dintre motivele pentru care lumea e acolo e și tot acest intercultural exchange opportunity și oamenii chiar vor să inspire și să fie inspirați chiar și atunci când nu-s pe scenă.

 

Ziua 2

A început fără mahmureală, pentru că, deși cu o seară înainte am băut 2 pahare de vin (ok, 4), nu ai timp sau loc să fii mahmur, pentru că ești prea excited.

Primul talk la care am participat a fost despre Burnout unde Damasia Merbilhaa, Regional Vice President, Latin America, TBWA, ne-a explicat cum, da, as creatives, avem nevoie de spark, de fire-ul ăla, doar că fire-ul nu poate fi întreținut fără oxigen. A fost un talk plin de aha moments și shared experiences despre fenomenul ăsta care se hrănește cu stres, also knows as our generation's silent killer. A urmat Bianca Guimaraes, Partner & Executive Creative Director, Mischief USA care ne-a învățat despre ce e important atunci când vrei să vinzi o idee și cum să-ți tratezi clientul as your partner, în niciun caz enemy, cu tot cu exemple de campanii pe care ea le-a vândut la Mischief.

Tot aici am auzit un line care a rămas cu mine: “Creative is strategy is creative is strategy is creative.” Tu știi că ele pot exista și una fără cealaltă, dar tot tu știi că sunt exponențial mai puternice atunci când sunt împreună și abia atunci creezi impact pe bune. Un alt talk a fost despre Your inner Voice care e ideal să fie mai puternic decât your inner noise, un workshop unde Marie Claire Maalouf, CCO, Edelman EMEA ne-a învățat fel și fel de strategii de reframing pentru viața reală, nu advertising, dar ca tools care ajută orice leader să-și motiveze și inspire echipele.

Ultimul talk a fost de fapt o conferință cu See It Be It Alumni din ani diferiți, inclusiv founder-ul, Senta Slingerland, care e și Co-Founder @Fala | Leader-at-Large @Mesa. Ce pot să zic e că toate femeile astea sunt în leadership positions pe care nu au crezut că le merită, cum nu au crezut că-și merită nici locul în program atunci când au fost selectate. Toate extrem de inspirational, toate dau vina în cel mai pozitiv mod pe SIBI ca fiind pe bune acceleratorul lor în carieră, motivul pentru care au înțeles cine sunt și câtă putere au de fapt, femei care și-au găsit vocea și care azi sunt fix unde merită: sus.

Bineînțeles, s-au întâmplat mult mai multe în festival, tu ai citit acum doar experiența mea, dar asta e tare la Cannes, că fiecare își face journey-ul lui și e absolut ok, pentru că oricum ar fi, te întorci packed de inspirație.

Închei experiența primelor două zile cu cea mai valoroasă învățătură pe care sper c-o vei simți la fel de puternic ca mine: Change takes time. Bullshit. Change takes initiative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related