RTB House: Creșterea loialității clienților din generații diferite: Valorificarea la maximum a marketingului personalizat

RTB House: Creșterea loialității clienților din generații diferite: Valorificarea la maximum a marketingului personalizat

Marketingul personalizat înseamnă mai mult decât furnizarea de publicitate online care atrage atenția. Este vorba despre înțelegerea motivațiilor și tendințelor indivizilor și apoi despre satisfacerea preferințelor acestora în ceea ce privește designul, implicarea socială, comunicarea, metodele de livrare și asistența post-vânzare. Reclamele sunt, desigur, un element critic al acestui ansamblu, așa că ne uităm la clienți de vârste diferite pentru a identifica modalități inteligente de gestionare pentru campaniile online de fashion, ținând cont de specificul generațiilor.

  • Gen Z, Millennials și Gen X sunt toate generații active din punct de vedere digital, dar au motivații și așteptări diferite.
  • Sustenabilitatea este în prim-plan pentru generațiile mai tinere, dar acest lucru nu se reflectă întotdeauna în achizițiile pe care le fac.
  • Identificarea unei nișe de clienți și folosirea marketingului personalizat la care aceștia vor răspunde este esențială pe piața ultracompetitivă a modei.
  • Campaniile publicitare digitale care utilizează tehnologia AI fac diferența pentru branduri.

Reducerea decalajului dintre generații nu este obiectivul majorității brandurilor de fashion. Este important să găsești nișa potrivită și să te adresezi acelui grup în moduri care să îi atragă să facă o primă achiziție. Odată îndeplinit acest punct, accentul se mută pe promovarea loialității clienților.

Ce veți afla din următorul articol:

  • Generațiile precedente sunt mai puțin predispuse să cumpere fast fashion
  • Milenialii caută alternative sustenabile
  • Generația Z este preocupată de modă și are o putere de cumpărare în creștere
  • Diferențele subtile pot reprezenta oportunități importante pentru branduri
  • Avantajul marketingului personalizat
  • 5 elemente esențiale pentru reclamele personalizate de retargeting

 

Generațiile precedente sunt mai puțin predispuse să cumpere fast fashion

Știm că există o diferență între generații, dar există și o discordanță între ceea ce simt unele generații și obiceiurile lor reale de cumpărare. Generațiile mai tinere sunt mai preocupate de probleme mari, cum ar fi criza climatică, și sunt dornice să ia decizii etice atunci când cumpără bunuri. Într-un sondaj realizat în 2020, 73% din generația Z au declarat că sunt mai atenți la achizițiile pe care le fac, comparativ cu cinci ani mai devreme. Cu toate acestea, această generație este, de asemenea, cea mai predispusă să cumpere în mod regulat produse fast fashion (24%), în comparație cu doar 11% dintre persoanele cu vârsta de peste 55 de ani.

Accesibilitatea este principalul factor în acest caz. În timp ce Generația Z vorbește despre dorința de a lua decizii mai etice, indivizii nu dispun întotdeauna de bugetul necesar pentru a face alegeri durabile. Acest lucru reprezintă o mare oportunitate pentru brandurile care oferă opțiuni de îmbrăcăminte mai etice la prețuri mai mici. Identificarea persoanelor care ar prefera să facă alegeri sustenabile și targetarea acestora cu reclame pentru slow fashion la prețuri mai mici atinge principiile lor și se potrivește cu bugetul lor.

 

Milenialii caută alternative sustenabile

Milenialii sunt, de asemenea, motivați de sustenabilitate. 33% spun că aleg în mod activ o alternativă sustenabilă atunci când este disponibilă, în comparație cu doar aproximativ un sfert dintre Gen X și Baby Boomers. Potrivit Statista, 42% dintre Millennials sunt dispuși să cumpere haine second hand, față de 32% dintre Gen X și doar 16% dintre baby boomers.

Datele de mai sus nu înseamnă neapărat că generațiile mai în vârstă fac alegeri mai puțin etice. S-ar putea ca puterea lor de cumpărare să le permită să cumpere îmbrăcăminte sustenabilă fără ca acest lucru să fie determinat de un proces de gândire conștient.

Cu toate acestea, există o diferență între generații atunci când vine vorba de interesul pentru hainele second-hand și reciclate. Magazine precum The North Face au acum programe de revânzare prin care oferă haine de marcă proprie folosite, iar revânzarea de haine second-hand pe platforme online câștigă popularitate, în special în rândul milenialilor și al generației Z. Din nou, aceasta este o oportunitate pentru branduri de a folosi publicitatea online pentru a atrage acele persoane care caută alternative sustenabile sau modalități mai accesibile de a cumpăra haine de înaltă calitate.

 

Generația Z este preocupată de modă și are o putere de cumpărare în creștere

Business of Fashion a analizat în detaliu Generația Z și are mai multe informații despre generația născută între 1996 și 2010.

  • Fiind cu adevărat primii nativi digitali, aceștia au crescut ca nicio altă generație. Prin urmare, observăm o „prăpastie culturală” între Gen Z și ceilalți.
  • Deși, în prezent, au o putere de cumpărare individuală pe cap de locuitor mai mică decât generațiile anterioare, dimensiunea Generației Z înseamnă că aceasta este deja foarte influentă. În SUA, Generația Z are o putere de cumpărare cumulată de aproximativ 360 de miliarde de dolari.
  • Aceștia preferă să cheltuiască bani pe fashion în detrimentul oricărei alte categorii, iar 82% spun că moda este importantă pentru stabilirea identității lor.

Rețineți că vorbim despre identități, nu despre identitate. În timp ce generațiile precedente pot avea o singură versiune a lor, potrivit YPulse, „Gen Z și Millennials sunt nu sunt interesați doar de moda bazată pe hashtag-uri, iar ceea ce poartă pe rețelele sociale nu este întotdeauna ceea ce poartă în viața reală”.

Acest lucru reprezintă o oportunitate pentru brandurile online de fashion care vizează Gen Z în reclamele online. Nu este vorba doar de a ajunge la un individ; aceste cohorte din Gen Z pot avea mai multe versiuni ale lor, fiecare dintre ele având nevoie de mesaje personalizate. Pentru ce versiune a sa, cumpără în prezent un client din Gen Z și cum puteți ajunge la el cu cele mai bune oferte?

 

Diferențele subtile pot fi oportunități mari pentru brandurile de fashion

Toate aceste mici diferențe în ceea ce privește viziunea asupra lumii, implicarea digitală și puterea de cumpărare fac să existe unele diferențe subtile în ceea ce privește obiceiurile de cumpărare între generații. De exemplu, un sondaj YPulse din 2022 a constatat că principalul domeniu de interes în materie de modă pentru Millennials a fost „îmbrăcămintea activă și athleisure”, unde 29% dintre respondenți și-au arătat interesul. Cu toate acestea, această categorie s-a clasat doar pe locul 4 în rândul Generației Z (20%). Gen Z a clasat, de asemenea, „vestimentația gender-fluid” pe locul 6 în categoriile sale de interes, în timp ce nu a intrat în top 10 pentru Millennials.

Ambele generații preferă confortul în detrimentul formalității, dar se consideră foarte diferite în ceea ce privește stilul și perspectivele. Pentru brandurile de fashion, înțelegerea diferențelor subtile dintre categorii precum streetwear, athleisure și loungewear este cheia pentru a atrage o bază loială de clienți.

Bineînțeles, acest lucru începe cu designul hainelor, dar este, de asemenea, esențial să se adreseze persoanelor cu stiluri care sunt de interes pentru ele în campaniile publicitare de retargetare. Utilizarea targetării contextuale și a marketingului personalizat permite companiilor de fashion să ajungă la persoane cu oferte la care acestea vor răspunde cu adevărat.

 

Avantajul marketingului personalizat

Dacă știți din ce generație fac parte clienții și ce își doresc, atunci personalizarea publicității online este cea mai bună modalitate de a le „arăta că îi cunoașteți”. Potrivit McKinsey, marketingul personalizat, atunci când este realizat corect, poate determina o creștere a vânzărilor de 10%.

Mediul pentru mesaj face, de asemenea, o diferență. O mărime unică nu se potrivește tuturor, motiv pentru care este important să se apeleze la o serie de tipuri de bannere. Consumatorii răspund cel mai bine la un stil clasic, la zipper ads, la social banners, la sondaje sau la conținut video? Și care dintre acestea e cel mai bine folosit pentru ofertele obișnuite și care funcționează cel mai bine în timpul evenimentelor de vânzări? Personalizarea nu înseamnă doar utilizarea datelor pentru a răspunde preferințelor oamenilor; înseamnă, de asemenea, transmiterea mesajului în cel mai bun mod posibil și la momentul potrivit.

Nu uitați că trebuie să faceți acest lucru și pe toate canalele. Omnichannel este deja norma în modă. Chiar dacă oamenii preferă să cumpere offline, 55% dintre consumatori caută produsele online înainte de a verifica disponibilitatea lor în magazinele fizice din apropiere. Campaniile publicitare care acoperă trei sau mai multe canale pot aduce o creștere de 494% a ratelor de comandă în comparație cu campaniile pe un singur canal.

 

5 elemente esențiale pentru reclamele personalizate de retargeting

Indiferent de generația pe care încercați să o atingeți, există cinci reguli de aur pentru marketingul personalizat. Anunțurile online ar trebui să fie:

  1. Durabile
    Alegerile clienților interesați de fashion nu sunt singurul loc în care sustenabilitatea este acum pe primul loc. Reclamele care nu ajung la publicul potrivit reprezintă o risipă a bugetului și a resurselor afacerii. Fiecare reclamă care nu este văzută este o risipă de microresurse.
  2. Targetat
    Algoritmii noștri de Deep Learning folosesc mai multă putere de calcul și utilizează mai multe date relevante. Ei învață din comportamentul fiecărui utilizator pentru a evalua intenția de cumpărare și pentru a targeta fiecare persoană în locul potrivit, la momentul potrivit și cu mesajul potrivit.
  3. Frumos
    Lucrați cu un partener de publicitate, cum ar fi RTB House, care are o echipă dedicată de creație internă capabilă să creeze reclame care să se potrivească cu brandul fiecărui client.
  4. Personalizat
    Publicitatea online ar trebui să se simtă mai mult ca o recomandare de la un prieten decât ca o ofertă generică de produs. Datele comportamentale și tehnologia Deep Learning ne permit să afișăm produsul potrivit pentru persoana potrivită la momentul potrivit.
  5. Siguranță
    Lucrați din greu pentru a vă construi o bună reputație, așa că nu vă puteți permite să lăsați ca reclamele prost plasate să vă afecteze imaginea.

Dacă doriți să aflați mai multe despre modul în care le oferim brandurilor de fashion posibilitatea de a realiza campanii publicitare de impact – pentru fiecare generație de clienți – vizitați pagina noastră dedicată industriei modei și apoi haideți să discutăm despre cum reducem distanța dintre interes și intenția cumpărătorului. Totodată, explorați raportul „Data in Fashion and Sports. How Brands Are Staying a Cut Above” realizat de RTB House. Acesta include detalii despre folosirea Deep Learning, sfaturi despre realizarea unor campanii mai bune, dar și interviuri cu experți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related