Ovidiu Georgescu: Sper ca „Weekend de vis” să le inspire oamenilor necesitatea unor momente de reflecții asupra propriilor relații

Ovidiu Georgescu: Sper ca „Weekend de vis” să le inspire oamenilor necesitatea unor momente de reflecții asupra propriilor relații

Alex și Maria formează un cuplu aflat la începutul căsniciei și își doresc un copil. Cu toate acestea, sunt angajați într-o multinațională, sunt la început de carieră și nu au timp să conceapă un copil, așa că sunt forțați să recurgă la măsuri riscante. Este povestea pe care o spune ultimul film al regizorului Ovidiu Georgescu, care i-a ales pe actorii Radu Micu și Ioana Mărcoiu pentru a interpreta cele două personaje.

În procesul de creație a filmului, Ovidiu și-a reamintit cât de mult contează ca filmele să reflecte realități ale vieții de zi cu zi și să arate oameni care trec prin momente dificile și au nevoie de înțelegere și speranță.

"Mulți spectatori au apreciat realismul situației și profunzimea personajelor, comentând faptul că filmul reușește să surprindă nu doar prin dificultățile și frustrările legate de infertilitatea produsă de stresul cotidian și soluția găsită de cei doi tineri, ci și prin fragilitatea și complexitatea relațiilor umane în fața unor astfel de provocări", spune Ovidiu.

Vorbim cu regizorul Ovidiu Georgescu în continuare despre „Weekend de vis”, care intră în cinematografe pe 31 mai.

 

Activitatea artistică din ultimii 4 ani

Pandemie, războaie, criză... sunt destule, nu-i așa? Ultimii ani au însemnat o călătorie intensă și profundă, unde fiecare moment a fost trăit cu o acuitate dureroasă, dar necesară pentru a redescoperi puterea rezilienței și importanța solidarității umane. Și te pot inspira sau bloca în egală măsură. În acești ultimi ani eu am reușit să duc la bun sfârșit mai multe proiecte.

2020 a însemnat bun de tipar pentru cartea Ultimul Zburător, apărută la editura Pro Universitaria și însoțită de filmul de lungmetraj cu același titlu. Filmul meu independent Ultimul Zburător, un film în realism magic, un basm urban contemporan ce a văzut lumina ecranului în 2014, mi-a prilejuit o călătorie magică ce a început undeva în 2011 și s-a împlinit în 2020, odată cu apariția cărții în care dezvălui povestea acestei experiențe.

A urmat vara lui 2021 când am revenit într-un loc mirific, un loc rupt de lumea aglomerată și grăbită în care viețuiesc, un loc în care oamenii trăiesc până la vârste venerabile de peste o sută de ani, undeva sus, între Măgurile Ivănesei și Maieru lui Rebreanu, în cătunul Poiana Cătunenilor, unde am filmat documentarul de lungmetraj Memoria clipei. Și spun „am revenit” pentru că în urmă cu treisprezece ani, în 2008, am mai filmat în același spațiu de poveste o cronică a acestui bicentenar și legendar neam al Cătunenilor, imortalizată într-un alt documentar de lungmetraj, Învingătorii, film ce a ajuns la publicul spectator în 2009. Filmul documentar Memoria clipei, pe care l-am oferit publicului în 2023, spune povestea fostei învățătoare Viorica Cătuna, o octogenară ce trăiește în lumea izolată a acestui cătun.

Un alt proiect drag mie, pe care l-am finalizat în această perioadă și care a fost prezent pe ecranele cinematografelor din întreaga țară, în septembrie 2022, este lungmetrajul Dirijorul tăcerilor. În acest film am spus povestea unei case care a cunoscut cândva gloria, iar azi a devenit martorul neputincios al suferinței și decăderii.

Dirijorul tăcerilor și Ultimul Zburător se pot vedea în prezent pe platforma de streaming online Netflix.

2020 și 2021 sunt anii în care am definitivat, împreună cu buna mea prietenă, Theo Herghelegiu, scenariul filmului Weekend de vis. Film independent pe care l-am filmat în vara lui 2022 și cu care ne apropiem de premiera în cinematografele din România.

Tot în această perioadă zbuciumată mi-am continuat și susținut activitatea de profesor la UNATC, Facultatea de Film, unde am îndrumat o generație de studenți care au absolvit studiile de licență în Regie de Film și TV în 2023. Iar acum, coordonez o nouă generație de studenți aflată la finele anului întâi ale studiilor de masterat în Arta Regiei de Film. Totodată  lucrez cu studenții specializării de masterat New Media Design, iar la Școala Doctorală din UNATC sunt mai mulți studenți doctoranzi cărora le îndrum și coordonez lucrările de cercetare.

 

Ideea filmului „Weekend de vis”

Totul a început cu 16 ani în urmă, cu o idee a soției mele, Daniela, care s-a concretizat într-un scenariu de scurt-metraj – Weekend de vis – care spunea povestea unui cuplu de tineri corporatiști aflați la începutul vieții lor de familie, care își doreau un copil, dar nu reușeau să-l conceapă fiind ‚sufocați’ de joburi.

 

Echipa

Cu câteva excepții echipa cu care am lucrat la acest film este cam aceeași cu care am început călătoria mea cinematografică, în vara lui 2000, când am filmat lungmetrajul meu de debut – 3 păzește (film pe care îl puteți vedea pe Cinemaraton TV).

Echipa:
Regizor şi Producător: Ovidiu Georgescu
Scenariul: Ovidiu Georgescu și Theo Herghelegiu
Imaginea: Ovidiu Gyarmath
Scenografia şi costumele: Cristina Paula Ana Barbu
Muzica: Petru Mărgineanu
Montajul: Theodora Penciu
Sunetul: Marian Ioan Iacoban
Scenografia și costumele: Cristina Paula Ana Barbu
Machiaj și Coafură: Daniela Moldoveanu-Bologa
Coordonatori producție: Claudiu Boboc & Ioana Mititelu

Astfel că totul a mers foarte bine și așa am reușit să filmăm acest film în 18 zile, exact cât ne-am propus.

 

Etapele de scriere a scenariului

Începuturile proiectului de film Weekend de vis, sunt situate undeva în anul 2008, atunci când „trăiam” cu senzația unei încremeniri definitive. Zilele, anii, păreau la fel iar speranța că ceva s-ar putea schimba vreodată dispăruse. Şi, de vreme ce nimic nu părea să se poată schimba, nu mai exista, parcă nici viitor.

Doisprezece ani mai târziu, inspirați și întristați (eu și Theo) de pandemie, acea dramă cu accente comice pe care o trăiam, ne-a făcut să dezvoltăm și să definitivăm, plecând de la acel scenariu de scurt-metraj, povestea din Weekend de vis.

În filmul meu independent, doi tineri corporatiști aflați la începutul carierelor și al experienței lor conjugale, au pe lista de priorități aducerea pe lume a unui copil, care să le împlinească viața. Doar că acest mini stres, multi stres, mega, ultra stres, care le umple existențele le face dificil, chiar imposibil, găsirea unui moment propice pentru conceperea copilului. Așa pot defini fiecare weekend care se adaugă celui pre-pandemic, din 2019, care îi conduce, trecând prin cel din 2020, către weekendul de vis din 2021 și spre epilogul filmului, dintr-un weekend aflat într-un viitor... nu foarte îndepărtat.

 

Personajele principale

Alex și Maria sunt doi tineri corporatiști aflați la începutul carierelor și al experienței lor conjugale. Ei au pe lista de ”activități” și aducerea pe lume a unui copil, care să le întregească familia și viețile. Doar că acest lucru se dovedește dificil spre imposibil, pentru că cei doi nu mai găsesc timp ca să-l conceapă, iar din cauza stresului, sarcina nu este simplu de obținut.

Am ales să observ acest cuplu care își testează limitele în căutarea visului de a deveni părinți. În fond, dacă vrei familie și copil, dar ești angajat într-o multinațională și timpul tău nu-ți mai aparține, singura șansă e să recurgi la măsuri riscante și să te lași copleșit de consecințe.

 

Fără spoilere, despre final

Am fost inspirat în alegerea finalului din Weekend de vis de granița dintre realitatea imediată, concretă și cea virtuală, în care ne situăm azi, de permanentul balans dintre offline și online care ne-a invadat existența și în timpul pandemiei, blocându-ne și izolându-ne în fața unor ecrane, dându-ne permanenta iluzie a unei comunicări, a unei trăiri senzoriale în comun, care ne-au condus către o însingurare profundă, pe care am moștenit-o și am numit-o metavers.

 

Alegerea distribuției

E vorba de tipologie – întotdeauna, la casting-urile de film e vorba de tipologie și, desigur, de chimia dintre parteneri, de chimia dintre actori și regizor, de felul in care „te iubește camera”.  Cu Ioana mai lucrasem în Dirijorul tăcerilor și pot spune că m-am gândit la ea din timpul scrierii scenariului. A fost mai ușor în „lipirea” ei de personajul Maria. Radu a trecut printr-un proces creativ de casting pentru personajul Alex. De altfel, întregul proces de alegere a distribuției sau castingul pentru acest film, din primăvara lui 2022, a fost unul creativ ajungând, în final, la o distribuție excelentă cu care am lucrat cu mare plăcere.

Distribuția:
Rolurile principale: Ioana Mărcoiu, Radu Micu.
Rolurile secundare: Teodora Calagiu, Damian Victor Oancea, Mădălina Anea; Adriana Pîrvu, Cosmin Dominte, Dana Vulc, Costina Cheyerouze, András Demeter, Codrin Boldea; Cristi Toma, Răzvan Ilie, Sonia Kalman, Andrei Şchiopu, Iulia Neacşu, Mihai Răzuş, Cristi Bajora Adriana Drăguţ, Marina Flueraşu, Monica Eftimiu.
Cu participarea specială a doamnei Irina Margareta Nistor.

 

Indicațiile regizorale

Lucrul cu actorii este un proces creativ, intim și personal.

Ioana și Radu au, fiecare, sensibilități aparte, psiho-tipologii aparte, care, pe lângă talentul lor indiscutabil, i-au făcut să se „lipească” de personaje așa cum mi le-am imaginat, încă de la construcția scriptului. „Chimia” dintre cei doi actori, soț și soție în film, a reușit să transmită esența pe ecran într-un mod captivant și autentic, redând cu fidelitate complexitatea și profunzimea relației lor, de la momentele de tandrețe și înțelegere până la tensiunile și conflictele inevitabile.

A fost o provocare și o plăcere să lucrez cu întreaga distribuție a filmului.

 

Filmările

Majoritatea locațiilor au fost în București, cu excepția celei în care se desfășoară primul weekendul din 2019 și pe care am filmat-o în resort-ul Acacia Village aflat la vreo 30-40 de km de București.

Situația absolut dezarmantă în care ne-a pus epidemia de Covid din vara lui 2022, când am filmat Weekend de vis. Primul a ‚căzut’ DP-ul, Ovidiu Gyarmath, a fost înlocuit de Dragoș Boldea, de la camera 2. Apoi am fost răpus eu și echipa de sunet. După 24 de ore, a picat și Theo. Dar cu toate acestea, nu am abandonat! După o scurtă pauză am revenit pe set. Nu ne-am dat bătuți! Am vrut din tot sufletul să facem acest film. Și pentru asta le sunt profund recunoscător tuturor celor implicați.

 

Cum a fost primit filmul până acum

Cei apropiați care au vizionat filmul înainte de lansarea oficială din 31 mai, au fost profund impresionați de autenticitatea și emoția puternică redată de povestea celor doi tineri corporatiști căsătoriți, care se luptă să aibă copilul mult dorit și ajung, în cele din urmă, să apeleze la o soluție extremă, doar pentru a nu vedea relația lor destrămându-se. Mulți dintre spectatori au apreciat realismul situației și profunzimea personajelor, comentând faptul că filmul reușește să surprindă nu doar prin dificultățile și frustrările legate de infertilitatea produsă de stresul cotidian și soluția găsită de cei doi tineri, ci și prin fragilitatea și complexitatea relațiilor umane în fața unor astfel de provocări.

Abia aștept ca filmul să ajungă la publicul spectator pentru a vedea care sunt, reacțiile, curiozitățile, întrebările pe care le vor pune sau le vor avea, iar noi vom fi acolo și le vom răspunde cu mare plăcere.

 

Cu ce ai vrea să rămână oamenii care îl văd

Weekend de vis intră, din 31 mai, în cinematografele din întreaga țară.

Aș dori ca publicul care urmărește acest film să rămână cu o înțelegere mai profundă a complexității și vulnerabilității relațiilor umane, mai ales în fața unor provocări majore precum stresul din vârtejul cotidian care duc la distrugerea oricărei dorințe, chiar și a celei de a avea un copil și recurgerea la soluții extreme. Vreau să le transmit importanța comunicării și a empatiei în cuplu, dar și să subliniez că, uneori, cele mai dificile momente din viață pot scoate la iveală forțe interioare nebănuite sau, din păcate, pot dezvălui fisuri ireparabile în relații. Sper ca această poveste să le inspire oamenilor necesitatea unor momente de reflecții asupra propriilor relații și să le ofere un sentiment de solidaritate cu cei care trec prin situații similare.

 

Tu cu ai plecat din această experiență?

Această experiență mi-a oferit o înțelegere mai profundă a fragilității și rezilienței umane. Apreciez mai mult complexitatea emoțiilor și relațiilor umane, realizând cum este esențială comunicarea autentică și empatia în fața provocărilor. Am învățat că în spatele fiecărei povești în care există luptă și durere se află o dorință puternică de a găsi fericirea și împlinirea, chiar dacă drumul este presărat cu obstacole. Această experiență mi-a reamintit cât de important este să spunem povești care reflectă realitățile vieții și să fim alături de cei care trec prin momente dificile, oferindu-le speranță și înțelegere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related