...Nu de alta, dar incep cu "a fost odata", cam pe-atunci, prin vremurile cand se faceau primii pasi in advertising-ul romanesc. Daca vreti sa aflati ce i-a manat in lupta cu creativitatea pe "mai marii" sau "mai tinerii" publicitari, randurile de mai jos vin ca o precizare iluminatoare.
Primul contact...
Se intelege ca vorbim despre pasionati. Dar mai bine sa-i lasam pe ei sa vorbeasca despre asta. Mai ales ca atunci erau tineri, entuziasti si plini de idei inovative...
"Primul contact a fost cu o ruda mai indepartata a publicitatii: fotografia. Am ajuns acolo prin amicul meu Gabi Hirit (pe atunci colegi in Scoala de Arhitectura din Bucuresti) care se angajase fotograf la o firma italo-romana. La inceput am fost asistentul lui, dar pentru ca nu prea ma stimula jobul de a incarca casetele de film in Hasselbad am devenit in timp un fel de stilist avant la lettre. Mai pe scurt: el dezbraca modelele si eu le pictam. Rezultatele au fot semi-catastrofice: eram gata-gata sa fim amandoi dati afara la primul job impreuna. Mai apoi, chiar am fost dat afara, pentru ca nu prea se justifica nevoia unui asistent, apoi am fost reangajat ca grafic designer la aceeasi firma. Am facut ucenicie timp de doi ani acolo, invatand diverse; de la computer la "ogilvy on advertising"", isi aminteste Adrian Botan directorul de creatie pe Europa Centrala si de Est de la McCann Erickson.
Comentarii