Efecte secundare ale campaniei pentru Olimpiadele Comunicarii

Protejeaza sanatatea mintala a participantilor! Gandeste-te de doua ori inainte sa arunci cu mieii prin curtea agentiei. Daca esti 100% sigur, zi-i si lui Coliban sa nu-i mai snopeasca pe-aia cu bagheta magica la Romana. Pe Capanescu lasa-l asa, ca el doar joaca aceeasi scena in alt decor.

Sper ca nu se asteptau ca toti pustii carora le trecea prin cap sa participe la Olimpiadele Comunicarii sa vada spoturile si sa-si spuna „da, eu sunt superficial si nu sunt deloc pregatit si vreau sa lucrez in publicitate doar pentru ca e cool si o sa ajung la concurs si o sa ma fac de ras si daca nenea Naumovici risca sa o ia razna pentru ca eu sunt idiot si particip cu porcariile mele, mai bine stau acasa si le protejez in felul asta sanatatea mintala, nu numai lui, ci si celorlalti membrii ai juriului care conteaza: Capanescu si Coliban”, adica unii care, uite ce-ntamplare, lucreaza sau au lucrat in multinationale. La fel de intamplator, campaniile parodiate apartin unor agentii locale: Next Advertising si CAP(Zanul de la Banca Transilvania) si Gavrila&Asociatii("Zboara" - Transavia). Bineinteles ca trebuia sa fie si unul de la Leo printre ele, ca sa ni se para ca sunt baieti de gasca si se auto-iau la misto, numai ca spotul lor este singurul in care nu se face misto de nimic. Capanescu interpreteaza rolul unui personaj care era deja nebun in spotul originar; doar decorul s-a schimbat. Un nebun ii cere hanoracul unui nene care vinde mere in piata. De ce? Pentru ca a innebunit cautand promotii! Despre asta era vorba si in spotul originar, nu e nici o parodie aici. S-a aschimbat doar cadrul. In celelate doua, e evident ca urmarim directori de creatie care au luat-o razna, fiecare conform spotului vizionat in prealabil. Mesajul e simplu: e absurd ca unui copil sa i se para puiul atat de proaspat incat va zbura, la fel cum e absurd sa crezi ca intr-o banca lucreaza niste zani care te procopsesc cu credite bancare, indiferent cine-ai fi. E ca si cum ai crede ca un miel va incepe sa zburde dupa ce a fost taiat sau ca si cum te-ai astepta sa te loveasca un tip cu bagheta pe umar la Romana si sa te pomenesti cu o vila in gradina.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Suman Eugen
acum 17 ani
nu m-am gandit pana acum la chestia cu "datul" agentiile locale. Intr-adevar nu mi s-a parut cine stie ce parodie la "halatul" insa faptul ca exista m-a cam pacalit :)

un punct de vedere foarte bine articulat si argumentat, felicitari autorului.

Oroian Claudiu
acum 17 ani
heh, mi-ar place sa lucrez in publicitate insa numai daca pot sa-mi pun ideile in aplicare. E fain daca iti poti pune imaginatia pe ecran/hartie.

Cand vezi copiii pe strada repetand reclama ce au vazut-o pe tv ... atunci! poti sa stii ca DA e o reclama reusita. Halatul? Il am pe mine :P

Mihai Mihai
acum 17 ani
explica-mi si mie de ce crezi tu ca toate reclamele care sunt repetate de copii sunt considerate automat reusite.
Duca Ela
acum 17 ani
perfect de acord! insa la ce echipe s-au calificat anul acesta in finala, ma mir ca inca nu am auzit de vreun membru al juriului sa ii fi fost afectata sanatatea mintala... or fi lasat-o si ei pe shuffle cand au luat deciziile finale...
Simina Diaconu
acum 17 ani
am postat mai lung si nu apare. de ce.
Mirabela Manea
acum 17 ani
@popandescu-dudau: Numarul maxim de caractere pentru un comment este 1000. Iti poti trimite replica in doua comment-uri, daca aceasta depaseste 1000 de caractere :)
Marius Trufin
acum 17 ani
Iata blogul uneia dintre echipele de la advertising --> http://popaiz.wordpress.com
Marius Trufin
acum 17 ani
Banca Transilvania si Legenda Mesterului Banole
maria nagy
acum 17 ani
desigur, aceasta camapnie e un alt auto-elogiu al unei agentii cu o vanitate si asa dusa la extrem. dar de ce sa rateze si ocazia de a devenii si martiri "iata cat suferim noi la olimpiade! am merita sa ne ridicati statuie" (cam din aceeasi categorie). si mai mult, de ce sa nu aratam ce incapabila e tanara generatie, de ce s-o incurajam cand am putea s-o criticam ironic (bineinteles ca frustrarile din copilarie sau de la inceputul carierei trebuie sa se refuleze cumva, nu?). deci hai sa nu mai fim asa rai, si sa acceptam o asemenea terapie... pt ca e benefica... poate macar asa se vor vindeca de egocentrism si de complexul de superioritate.
octavian filip
acum 16 ani
Well, 1st of all, sa fi bun la asta, sa duci la un nivel superior hobby-ului si apoi sa te sperii de o asemenea campanie e F putzin probabil, batand in stupid, kat pt tinerii kare lupta sub drapelul "CREATIEI" ...well, daka tot plang baietzii astia de la Leo, de ce sa nu le dam motiv sa planga :)

Ana, misto articol ka always, dar finalul, hmm, you went soft :<



Branded


Related