Bucătăria este epicentrul celor mai multe locuințe din România. Și de cele mai multe ori al emoțiilor. Gătitul ne definește ca popor și se îmbină atât de natural cu viața de familie și cultura locală, încât sunt inseparabile.
Gătim cu bucurie, cu dragoste, cu nostalgie, cu încredere… Ăștia suntem noi, românii. Cu toate astea, mulți români au început să-și piardă motivația de a găti. Adesea își comandă mult, se mulțumesc doar cu o masă rapidă, uitând să pună accent pe ceea ce contează cu adevărat: emoția de a găti.
Alături de v8, Kaufland a lansat o nouă platformă de comunicare, Romania știe să gătească, despre emoții și gătit cu produse de bază. O platformă dedicată românilor, iubitorilor de gust, pricepuților în ale gătitului, amatorilor și nu numai.
"Ne-am decis să inițiem campania România știe să gătească din dorința de a celebra toate motivele pentru care merită să gătești. În primul rând, pentru toate sentimentele pozitive și pentru apropierea pe care o generează între oameni. În plus, pregătirea mai multor mese acasă are și un impact benefic asupra sănătății și bugetului unei familii. România știe să gătească este un demers pe termen lung care ne dorim să inspire fiecare român, din orice generație face parte sau orice rol are într-o familie", spune Alina Golopența, Director Marketing Kaufland România și Republica Moldova.
Rețeta unui parteneriat de succes între v8 și Kaufland conține și în cazul platformei de comunicare „România știe să gătească” aceleași ingrediente de bază: un concept puternic, care pornește dintr-un insight adevărat, un storytelling cu care poate să relaționeze oricine, niste asset-uri puternice create și gândite special pentru fiecare canal în parte.
"România știe să gătească" a venit pe masa noastră ca un challenge, fiind și prima campanie 360 pe care Kaufland o lansează alături de v8. Mă bucur că am reușit să conturăm o linie creativă pentru un demers de brand atât de mare prin care vrem să convingem cât mai mulți români să gătească acasă. Gătitul vine la pachet cu nenumărate emoții. Simți dor - când faci mâncăruri pe care le-ai învățat de la bunica, iubire – când gătești pentru a-i face o plăcere jumătății tale, încredere - că faci ceva cu mâinile tale etc. Pare că nu merită să-ți faci acasă pastele alea mișto, când e atât de simplu să comanzi, dar în realitate merită." - spune Adina Stănescu, Director de Creație v8.
Campania a început cu un studiu național derulat de iSense Solutions care s-a desfășurat în luna decembrie a anului trecut, în care au fost identificate emoțiile românilor atunci când gătesc, în funcție de regiunea țării în care locuiesc.
Apoi, s-a lansat TVC-ul plin de emoție care îndeamnă românii să gătească sub headline-ul: „Gătește! Merită fiecare emoție.” În acest spot TV au fost surprinse 5 dintre regiunile țării și au fost ilustrate rețete tradiționale sau moderne din toate aceste zone. Următorul pas a fost învăluirea întregii țări în mesajul „România știe să gătească.” Mai mult decât atât, s-au creat Key Visual-uri pentru fiecare regiune în parte, lansând comunicarea națională de OOH-uri într-un mod localizat.
Dar pentru a-i convinge pe români cu adevărat că merită să gătească acasă, s-a lansat în Social Media Enciclopedia motivelor. Zeci de motive pentru care merită să faci în fiecare zi efortul de a găti.
Și pentru ca mesajul să ajungă la cât mai multă lume, în campanie au fost cooptați influenceri din domeniul culinar care le-au arătat românilor rețete pentru care merită să gătească. Chef Alexandru Comerzan, Diana Stejeranu, Kitchen Affair sunt doar câțiva dintre oamenii care au dus mai departe rețetele românești și mesajul campaniei: România Știe să Gătească.
Gătiți! Merită fiecare emoție.
Echipa Kaufland
Alina Roxana Golopența – Marketing Director
Cosmin Ezaru – Creative Marketing Director
Carmen-Mihaela Boer-Stiuculeanu - Director Departament Marketing Campanii
Silviu Buidan - Head of Digital Marketing
Valeria Romanciuc - Social Media Marketing Specialist
Iustin-Răzvan Moței - Social & Online Marketing Specialist
Andra Serban - Campaigns Specialist
Echipa v8
Adina Stănescu – Creative Director
Andreea Siran – Group Creative
Adriana Paulică – Senior Art Director
Teodor Minea – Group Creative
Rareș Boghiu – Art Director
Camelia Cucu – Head of Digital Strategy
Alexandra Coancă – Account Director
Corina Angearu – Client Service Director
Ionuț Andrei – GM & Strategy Director
Andrei Dragu – Chief Operations Officer
Liviu Isop – AV Producer
Echipa de producție
Casa de producție – Cyclops Films
Regizor - Bruce Parramore