Mircea Cărtărescu, piesa Macarena și povești despre mahalagiii vechi și noi, în primele episoade video ale podcastului Cronicari Digitali

Mircea Cărtărescu, piesa Macarena și povești despre mahalagiii vechi și noi, în primele episoade video ale podcastului Cronicari Digitali
  • Din 14 martie, pe YouTube, un nou sezon al podcastului Cronicari Digitali
  • Podcastul „Cronicari Digitali” intră de azi și pe video și va putea fi urmărit pe YouTube.
  • Clădiri cu arhitectură de poveste vor fi studiourile care găzduiesc podcastul.
  • Mircea Cărtărescu a spus pas la ecranizările cărților sale, Macarena Erikăi Isac este dezbătută pe larg iar povești mai puțin știute vorbesc despre mahalagiii de ieri și de azi, toate în subiectele primelor episoade.
  • În 2024, pe lângă tematica culturală, pop cultura, istoria și arhitectura devin subiecte permanente.
  • Alături de moderatorul principal, jurnalistul cultural Diana Popescu, blogerița Ana Rubeli, scriitorul Marius Chivu și creatorul primului newsletter din social media, Răzvan Moței, vor fi co-moderatori.

Astăzi, 14 martie, începe noul sezon al podcastului Cronicari Digitali, care vine la pachet cu multe noutăți: podcastul va putea fi urmărit și video pe YouTube, grila va conține trei teme-pilon, fiecare cu propriul său co-moderator, iar publicul va avea parte de momente editoriale speciale. Mai mult, case de poveste vor găzdui filmările podcastului din acest an, produs new media cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național și susținut de Ordinul Arhitecților din România din Timbrul de Arhitectură.

„Cronicari Digitali a reușit să realizeze propriul podcast, acumulând peste 160 de episoade de la momentul lansării din 2020. Ce îl face cel mai ascultat podcast mainstream este naturalețea cu care facem din subiecte profunde o conversație plăcută, ce poate fi accesată de publicul mai tanar. 2024 este un an important în care venim și mai aproape de preocupările cultivate ale mai multor generații”, declară Silvia Teodorescu, managerul proiectului Cronicari Digitali.

 

Astăzi, Mircea Cărtărescu povestește: „S-ar putea sa fim ultimii scriitori, aura scriitorilor se stinge”

„Nu am avut niciun fel de noroc pentru ecranizări. Am primit două oferte în aceeași zi pentru Lunetistul și le-am dat cu flit”, povestește, în episodul de astăzi, Mircea Cărtărescu, unul dintre cei mai mari scriitori contemporani români.

Urmăriți podcastul VIDEO pe YouTube.  Podcastul AUDIO va fi disponibil pe Spotify și pe Apple Podcasts.

 

Noul sezon al podcastului va explora nu doar subiecte culturale, ci și fenomenele efervescente ale pop-culturii și tainele arhitecturii și istoriei. Privitorii și ascultătorii vor călători în timp și spațiu pentru a înțelege cum aceste elemente fundamentale modelează societatea de azi.

Pop-cultura va fi noua temă-pilon a podcastului și va aduce în discuție fenomenele culturale moderne, tendințe sociale, subiecte sensibile care suscită atenția publicului, preocupări inedite și noutăți din zona de educație, social, new media, dar și evenimente și festivaluri.

Cultura va explora, în continuare, marile subiecte care ne îmbogățesc orizonturile personale și profesionale, cu trimitere către artă, literatură, muzică, teatru, film și nu numai.

Arhitectura și istoria devin un pilon de sine stătător și vor explora conexiunile dintre arhitectură, istorie și societate. Plecând de la clădiri spectaculoase, vechi și noi, subiectele vor cuprinde personalități cu renume, povești și istorii despre oameni și locuri, evenimente și alte momente importante care au modelat lumea în care trăim.

Diana Popescu, jurnalist cultural cu o lungă experiență, rămâne moderator principal pentru întregul sezon. Alături de ea, Ana Rubeli, Marius Chivu și Răzvan Moței vor fi cei trei co-moderatori pentru fiecare dintre cele trei mari teme de discuție.

 

O altă noutate a noului sezon: momentele editoriale speciale

Noul sezon al podcastului „Cronicari Digitali” aduce o notă specială la nivel editorial. Publicul va fi consultat de către moderator și invitații speciali, pentru a colecta întrebări și curiozități pe care le vor adresa invitaților. În timpul episodului, invitații vor alege o întrebare pe care o vor detalia, oferind publicului ocazia de a fi parte din discuție.

Totodată, fiecare episod va include și o întrebare „Fir roșu”, prin care vor fi explorate motivele personale pentru care invitații sunt conectați cu România, cu accent pe soluții, schimbări și inițiative, dar și lucruri pe care doar aici le regăsesc și nu le-ar dori schimbate.

Platforma new media Cronicari Digitali a scos în evidență faptul că tinerii sunt interesați și captivați de obiectivele de patrimoniu, important fiind modul în care este prezentată această moștenire culturală și accesul către ea. Cronicari Digitali produs de agentia de PR Zaga Brand, Asociația Human Made Art și Institutul Național al Patrimoniului a reuși să aducă alături o comunitatea vastă de oameni preocupați de valori culturale, personalități, experți, vedete, creatori de conținut și, anual dezvolta proiecte offline și online care se disting prin creativitate și modalități inovative de storytelling digital.

Fondată în 2005, agenția de comunicare creativă Zaga Brand și-a propus și a reușit să creeze un mediu de lucru productiv în care imposibilul este doar o provocare. Într-o atmosferă „crazy about our work”, agenția a generat rezultatele dorite de clienții săi B2B și B2C oferind servicii complete de PR, Creative concepts și BTL. Misiunea Zaga este de a crea o comunicare reală între comunitate și brand-urile sau companiile cărora li se adresează prin PR - cea mai curajoasă și de durată contribuție în a inspira oamenii, a genera reacții, a crea reputații și fair advertising. Onest, cu rezultate măsurabile, având la bază acțiuni de comunicare. De la concerte LIVE pe trenuri în mișcare, concursuri naționale de creație, campanii de CSR sau silent disco în autobuze și metrou, Zaga își propune continuu să surprindă publicul cu abordări creative, astfel încât mesajele de comunicare să ajungă direct la acesta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related