[Marcom 2024] Irinel Ionescu: Multi “supravietuitori” post Covid din industriile afectate cel mai tare de pandemie si-au canalizat energia spre branding, dorind sa isi consolideze pozitia in piata

[Marcom 2024] Irinel Ionescu: Multi “supravietuitori” post Covid din industriile afectate cel mai tare de pandemie si-au canalizat energia spre branding, dorind sa isi consolideze pozitia in piata

In vremuri de restriste, ca cele care ne tot acompaniaza de cativa ani si care se intrevad si in viitor, principalul rol al branding-ului va fi sa arate partea plina a paharului, crede Irinel Ionescu, Creative Partner Ampro. Tensiuni geopolitice, inflatie, alegeri. Ne adaptam cu totii la schimbari si le tinem piept cum putem mai bine. Cam asta ar fi strategia. 

"In mare, nevoile de branding sunt in stransa legatura cu schimbarile consumatorilor generate de cele intamplate in ultimii ani si astfel schimbarile la nivel de nevoi de branding reflecta fix asta: consumatorul si noul sau stil de viata", spune Irinel.

Care sunt schimbarile in industria de branding, cum e munca cu AI-ul in acest domeniu si ce trenduri se anunta anul acesta, povesteste Irinel Ionescu in randurile urmatoare.  

 

Restart 2024

Am intrat in forta in 2024, cu doi colegi noi in echipa, cu mici reamenajari la sediu si cu multe proiecte faine. Asadar avem o energie buna si suntem pusi pe fapte mari :)

Dupa un 2023 plin si bun, planul pentru 2024 este sa ne optimizam procesele interne, sa evoluam ca echipa, sa ne crestem parteneriatele cu clientii existenti si sa crestem portofoliul de clienti din afara Romaniei. Astfel sa atingem cresterea de business pe care o targetam.

 

Ce se intrevede in 2024

Tensiuni geopolitice, inflatie, alegeri. Sincer, mi-e greu sa spun ce se intrevede in 2024, dar provocarile pietei de branding in 2024 nu cred sa fie foarte diferite fata de cele de pana acum.

Multe dintre oportunitati vin chiar din aceste vremuri tulburi si din schimbarile consumatorului care trebuie sa se adapteze noilor realitati.

 

Trenduri

Pe langa minimalism, storytelling, sustenabilitate si autenticitate, AI-ul este un topic relativ nou in branding, topic la care suntem “ochi si urechi”.

 

Industria de branding in 2023

Cred ca anul 2023 a fost un an bun pentru industria de branding din Romania, cel putin pentru noi chiar a fost. Multi “supravietuitori” post Covid din industriile afectate cel mai tare de pandemie (Turism, Transporturi) si-au canalizat energia spre branding, dorind sa isi consolideze pozitia in piata.

 

Bilant de agentie

Asa cum am spus, a fost un an bun pentru noi. Am lucrat multe proiecte faine, am reusit sa pastram si sa crestem parteneriatele pe care le avem cu clientii nostri, am reusit sa atragem new business si sa accesam cateva industrii noi. Evident ca toate proiectele au fost interesante! Unele mai mari, altele mai mici, dar toate importante si dragi noua. Greu de spus care au fost “cele mai” :)

 

AI-ul in branding

Am lucrat cu AI pentru niste ilustratii necesare in cateva proiecte. Au iesit super bine si rapid.

Cu siguranta ca AI va impacta si brandingul! Personal cred ca AI-ul isi poate aduce contributia in orice aspect al brandingului: de la analiza de volum mare informatic pentru extragerea insight-urilor relevante, la creatie, content creation si experiente customizate. In niciuna din instante insa, nu cred ca AI-ul poate inlocui in totalitate inputul uman, dar ne poate face viata mai usoara prin suportul pe care ni-l poate oferi.

AI-ul este disponibil oricui la fel ca si toate celelalte resurse digitale, diferentierea este ce facem el, cum il punem la treaba si ce facem cu ceea ce ne livreaza. Ultimately, este doar inca un tool in arsenalul unui om priceput de branding, dar nicidecum nu-l poate inlocui.

 

Briefuri & clienti

In mare, nevoile de branding sunt in stransa legatura cu schimbarile consumatorilor generate de cele intamplate in ultimii ani si astfel schimbarile la nivel de nevoi de branding reflecta fix asta: consumatorul si noul sau stil de viata.

De exemplu, in zona de food, nu mai vorbim doar de gust, prospetime ori retete autentice, ci adaugam beneficii de protectie / preventie. Ceea ce nu este nimic altceva decat un raspuns la nevoile consumatorului in contextul post pandemic: sport, sanatate, healthy life style.

 

Razboi, inflatie, vremuri tulburi. Cum afecteaza asta industria

Aceste vremuri incerte aduc cu ele atat lucruri mai putin bune cat si oportunitati, iar principalul rol al branding-ului va fi sa arate partea plina a paharului si sa scoata la iveala oportunitatile.

Pentru 2024: “Hope for the best & prepare for the worst”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related