[Marcom 2024] Ruxandra Micșunescu: Ne putem astepta ca muzica sa devina o parte si mai importanta din mixul de marketing in 2024

[Marcom 2024] Ruxandra Micșunescu: Ne putem astepta ca muzica sa devina o parte si mai importanta din mixul de marketing in 2024

Reclame curajoase, muzică, AI, sport. Cam asa se anunta 2024 in industria creativa, crede Ruxandra Micșunescu, Founder & CEO Line Agency. UEFA Euro 2024 si Jocurile Olimpice de vara din Franta influenteaza trendurile din acest an, iar AI si noile tehnologii continua sa isi arate efectele pe piata comunicarii. Un trend de care se vorbeste mai putin, insa, este cel al muzicii si sunetului in advertising. 

”Este posibil sa vedem mult mai multe oportunitati de revenire pe TV a reclamelor creative si curajoase, asteptandu-ne la un public in crestere care poate a schimbat in ultimii ani televiziunea clasica cu programele de streaming”, spune Ruxandra.

Cum a fost 2023 pentru Line Agency, care sunt obiectivele din acest an, care au fost lectiile anului trecut, povesteste Ruxandra Micșunescu în rândurile de mai jos:

 

Cu ce energie ai intrat în 2024

Am vazut la inceput de an un episod din podcastul “Diary of A CEO” cu Steven Barlett si Kristen Holmes (pe care il recomand tuturor apropriatilor de atunci) care m-a influentat destul de mult. Vorbesc acolo despre “reaching your full potential” si cumva asta a ramas si mantra mea pentru 2024 – trebuie sa fac toate lucrurile (grele sau usoare) care sa ma ajute sa imi ating potentialul maxim in plan profesional si personal.

Imi doresc mult mai multa structura, obiective mai clare si procese care sa ma ajute sa le ating. In plan profesional, am apelat o agentie de consultanti din UK specializati in scalarea agentiilor de advertising. Am inceput printr-un proces foarte challenging de audit financiar, procese si nu numai, si vom continua sa lucram cu ei pentru a ne asigura ca implementam toate recomandarile astfel incat sa atingem rezultatele lunare si anuale pe care le-am stabilit impreuna. 

In plan personal, imi organizez mult mai atent timpul si am facut schimbari destul de radicale. Cea mai grea a fost schimbarea orei de culcare, de la 1 dimineata la 10 seara.

 

Ce se întrevede în 2024

In 2024 industria continua sa evolueze rapid, sa se transforme rapid si se simt din ce in ce mai mult influentele noilor tehnologii in comportamentul consumatorilor dar si al brandurilor.  

Chiar din discutiile pe care le-am inceput cu brandurile din portofoliu pentru 2024 simtim o revenire cumva catre niste procese mai rationalizate si mai eficiente, dorinta de a crea campanii integrate, cu impact, cat si cu o componenta de sustenabilitate. 

Pentru ca este un an marcat de doua evenimente foarte importante UEFA Euro 2024 si Jocurile Olimpice de vara din Franta, este posibil sa vedem mult mai multe oportunitati de revenire pe TV a reclamelor creative si curajoase, asteptandu-ne la un public in crestere care poate a schimbat in ultimii ani televiziunea clasica cu programele de streaming. 

Un alt trend care credem ca o sa prinda mult avant este cel al integrarii inteligentei artificiale in procesele de creatie din agentii. Si noi am inceput deja sa folosim si sa ne familiarizam cu tool-uri precum Dall-E sau Mid Journey si am descoperit cat de rapid poti crea asset-uri digitale cu ajutorul lor, poti avansa mult mai usor in research, poti folosi functiile predictive pentru a identifica pattern-uri si a prezice trenduri si viitoare evenimente. 

Un alt trend pe care-l simtim puternic in 2024 este acela al muzicii si sunetului in advertising. Conform studiilor, Generatia Z a ascultat 500 de miliarde de cantece si 3 miliarde de episoade de podcast, doar in prima jumatate a anului 2023, ceea ce arata o crestere cu 76% fata de 2022. Astfel ne putem astepta ca muzica sa devina o parte si mai importanta din mixul de marketing in 2024.

 

Planuri

In ceea ce priveste intentiile noastre, Line Agency, ma bucur sa spun ca ne-am aliniat trendurilor si ne uitam cu incredere spre un 2024 provocator, care se va derula intr-un ritm mult mai rapid ca pana acum, un an in care suntem pregatiti sa ne adaptam si sa invatam, sa facem loc tehnologiilor in procesele noastre, dar si sa revenim la metode clasice de comunicare ce revin in forta. 

Dam startul anului cu doua noi divizii in lucru - Line X Dj Superstore (Where music meets advertising) - alaturi de DJ Superstore am creat o divizie in care ne vom folosi de puterea muzicii pentru a amplifica mesajele brandurilor si a crea conexiuni autentice cu clientii/consumatorii, printr-o abordare holistica, creand experiente, conectand branduri si artisti, dezvoltand proiecte de sonic branding) si divizia de CSR si Sustenabilitate (internal and external projects community outreach projects) - o divizie care va dezvolta pentru brandurile din portofoliul Line directii de comunicare si implicare strategica in cauze aliniate cu misiunea si viziunea lor, asigurandu-le o prezenta full-circle in piata.

 

Bilanț de agenție

2023 a fost un an plin, dar bun. Am avut parte de schimbari destul de mari, precum mutarea sediului agentiei la ultimul etaj al hub-ului DJSuperstore (super cool, aveam cafea si muzica buna asigurata), si deschiderea pozitiei de New Business Manager, pe care Adina Sandu, cu o experienta vasta atat in zona de CSR si Advertising, cat si de antreprenoriat o ocupa.

Am incheiat anul cu doua milestones foarte importante pentru noi: castigarea premiilor Gold si Silver la Romanian PR Awards, dar si a unui nou client foarte important, pe care il vom anunta in curand.

 

Proiecte

Am avut multe proiecte interesante si mari/speciale in felul lor. Campania “Acasa merita ce-i mai bun” pentru clientul local Sofiaman a fost un proiect special pentru ca ne-a permis sa facem o campanie “corecta”, prin lansarea unui studiu national, care a servit ca si baza a strategiei.

Alte proiecte fun, dar cu siguranta complexe, au fost activarile de festival pe care le-am avut la Neversea pentru VICHY si la SummerWell pentru La Roche Posay. Participarea la Iasi Open 2023 cu brand-ul Alcalia a fost si ea o experienta interesanta, fiind prima data cand am lucrat in parteneriat cu un turneu de tenis de acest calibru, in plan local.

 

Cum a fost 2023 pentru tine

Finalul de an, asa cum am mentionat mai sus, a fost o surpriza placuta, profesional vorbind. Procesul de audit a fost unul greu si chiar enervant pentru ca a trebuit sa ma lovesc de niste realitati cu care am tot amanat infruntarea. In acelasi timp am incredere ca rezultatele vor fi unele foarte bune pe termen mediu si lung, din acest motiv am si apelat la o echipa externa de specialist.

In plan personal totul are legatura cu fetita mea. Daca ea e bine, asta este cea mai importanta realizare a mea.

 

Lecții & învățături

O sa sune cliseic, dar facand retrospectiva anului 2023, chiar am constientizat ca timpul este cea mai importanta resursa pe care o avem. Atat de pastrat pentru noi insine, cat si de oferit celor din jur. Astfel, lectia principala a fost si este sa invat sa spun nu, sa ma organizez mai bine, sa fiu mai structurata si prezenta si sa ofer timp cat mai mult celor dragi mie, mai ales copilului meu, dar si mie insami.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

We are a New Age Marketing Agency. A team of awarded specialists in cross-disciplinary marketing with thorough experience and great credentials achieved in the biggest marketing practices in Romania, France and... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related