[Marcom 2024] Ciprian Susanu & Oana Grasu: Strategiile trebuie să țină cont de oboseala consumatorilor, după ani de crize continue, dar și să valorifice oportunitățile unice pe care fiecare platformă le oferă

[Marcom 2024] Ciprian Susanu & Oana Grasu: Strategiile trebuie să țină cont de oboseala consumatorilor, după ani de crize continue, dar și să valorifice oportunitățile unice pe care fiecare platformă le oferă

Alegeri, AI, inflație, contexte politice și economice volatile. Mai mult ca oricând, în 2024, piata de comunicare trebuie să demonstreze valoarea adăugată pe care o aduce afacerilor, cred Ciprian Susanu, Owner Dare Digital, și Oana Grasu, General Manger Dare Digital. 

"Privind înapoi la ultimii ani, 2024 pare să aducă un an de stabilitate necesară. În industria noastră, creativitatea rămâne un element constant, indiferent de context. Fiecare perioadă de incertitudine ne-a forțat să fim mai inovatori, să găsim soluții creative care să răspundă nevoilor în schimbare ale clienților noștri", spune Ciprian.

Care sunt nevoile clienților în 2024, cum s-au schimbat briefurile, ce trenduri se anunță în digital, povestesc Ciprian Susanu și Oana Grasu în rândurile următoare:

 

Restart 2024

Ciprian: Am intrat în 2024 cu un optimism debordant, entuziasmat de noile oportunități și proiecte interesante care ne așteaptă. Viziunea noastră este clară: să aducem valoare adăugată clienților prin soluții creative și eficiente care să răspundă nevoilor lor complexe într-o lume digitală în continuă schimbare.

 

Planuri

Oana: În 2024, avem în vizor extinderea portofoliului nostru prin atragerea de clienți mari și ambițioși, pregătiți să navigheze provocările digitale alături de noi. Ne propunem să depășim așteptările printr-o abordare inovatoare din punct de vedere model de business și soluții creative care aduc valoare adăugată afacerilor lor.

Principalul nostru obiectiv pentru acest an este să dublăm volumul de servicii oferite. Aceasta înseamnă nu doar extinderea portofoliului de clienți, dar și îmbunătățirea și diversificarea serviciilor noastre pentru a răspunde și mai bine nevoilor dinamice ale pieței.

 

Ce schimbări vă propuneți

Ciprian: În 2024, ne propunem să aprofundăm integrarea serviciilor noastre cu expertiză diversificată din domenii precum comercial, legal, produs, operațional și distribuție ecommerce. Această abordare holistică ne va permite să oferim soluții complet integrate, optimizând astfel performanța de marketing și comunicare, și subliniind importanța colaborării interdisciplinare pentru atingerea obiectivelor de business.

 

Industria creativă în 2023

Oana: Anul 2023 a reprezentat o perioadă de stabilizare și consolidare pentru industria creativă locală, marcând o evoluție pozitivă după anii de incertitudini care au fost 2020 – 2022. Nouă, acest fundament ne-a permis să construim strategii de marketing mai robuste și adaptabile, pregătind terenul pentru inovații semnificative în 2024.

Cred că inflația (atât din perspectiva B2C a clienților către clienții lor cât și B2B a relației clienți – agenții) și necesitatea unei eficiențe operaționale de ambele părți au impus o abordare prudentă. Acestea au temperat tendințele de expansiune agresivă, dar, în același timp, absența unor crize majore recente ne-a oferit spațiul necesar pentru a îndrăzni să inovăm. Această perioadă ne-a permis să explorăm noi teritorii creative, să experimentăm cu tehnologii emergente și să dezvoltăm strategii de marketing mai reziliente și adaptabile, capabile să navigheze peisajul economic și social dinamic.

 

Ce se întrevede în 2024

Oana: Anul 2024 se anunță provocator, având în vedere contextul electoral și atenția consumatorilor îndreptată către politică, ceea ce aduce brandurile în fața unei provocări de a menține angajamentul consumatorilor. În plus, digitalizarea aduce, din nou, în prim-plan colectarea și utilizarea datelor, o provocare esențială pentru strategiile noastre de marketing, necesitând soluții din ce în ce mai complexe, pentru care mare parte din clienții locali nu sunt încă pregătiți.

 

De unde vin oportunitățile

Ciprian: Oportunitățile pentru 2024 vin (încă – deși nu te-ai mai aștepta după atâția ani de când discutăm despre asta) din digitalizarea continuă a business-urilor locale, deblocând potențialul imens al marketingului digital. Alături de aceasta, vedem creșterea importanței marketingului bazat pe date, integrarea tehnologiilor emergente cum ar fi AI, și accentul pe sustenabilitate ca domenii fertile pentru inovație. Acestea deschid noi căi pentru branduri de a se conecta autentic și eficient cu publicul lor, evidențiind nevoia unei abordări holistice, așa cum Dare oferă de câțiva ani încoace.

 

Trenduri

Oana: În condițiile în care gestionarea datelor devine din ce în ce mai complexă, imperativul pentru brand-uri este să navigheze în această complexitate tehnologica cu o atenție sporită, pentru a respecta legislația în vigoare fără sa rateze oportunități.

Mai mult, nevoia de a distribui conținut pe o gamă mai largă de rețele sociale și canale de distribuție a conținutului prezintă o provocare din ce în ce mai mare. Este vorba despre găsirea echilibrului potrivit și asigurarea faptului că acest conținut rezonează pe diverse platforme, satisfăcând preferințele variate ale publicului. Această dispersie strategică a eforturilor necesită o înțelegere aprofundată a punctelor forte ale fiecărui canal și a așteptărilor audienței, întărind necesitatea ca brand-urile să fie adaptabile și cu mai multe fațete în abordarea comunicării.

Strategiile nuanțate nu numai că trebuie să țină cont oboseala consumatorilor, după ani de crize continue, dar, de asemenea, să valorifice oportunitățile unice pe care fiecare platformă le oferă, pentru a intra în legătură cu publicul într-un mod semnificativ.

 

Topicurile la care sunteți atenți

Oana: În primul rând, nu putem ignora contextul electoral din 2024. Atenția publicului se va îndrepta inevitabil și spre subiectul politica internă. Acest lucru reprezintă o provocare pentru branduri, care trebuie să navigheze cu grijă aceste ape adesea turbulente, menținând o distanță prudentă de politică pentru a-și păstra neutralitatea și a nu aliena segmente ale audienței lor.

Un alt subiect pentru care cred că organizațiile din România sunt din ce în ce mai pregatire este employer branding. În ceea ce privește forța de muncă, adaptabilitatea și flexibilitatea devin esențiale în contextul unei piețe dinamice și așteptărilor angajaților pentru condiții de muncă mai fluide. Companiile trebuie să fie atente la comunicarea internă și la strategiile de implicare a angajaților, pentru a construi o cultură organizațională care să susțină retenția talentelor și să promoveze productivitatea. Și, împreuna cu partenerii potriviți, în 2024 Dare este pregătită să abordeze și această arie de servicii.

 

Bilanț de agenție

Ciprian: 2023 a fost un an de consolidare pentru noi, concentrându-ne pe întărirea echipelor și optimizarea proceselor. Această pregătire meticuloasă ne poziționează ideal pentru o scalare semnificativă în viitor, reflectând maturitatea și reziliența agenției în al zecelea său an de existență.

Oana: Printre proiectele marcante ale anului trecut se numără continuarea colaborărilor de succes cu brand-uri ca Cesarom, Glovo sau Dr Witt dar și parteneriatele noi cu Sanopass FIT, Klintensiv și Elpreco, brand parte a grupului CRH – Romcim.

Un proiect extrem de provocator, și anume strategia de comunicare în social media pentru cel mai mare grup de centre comerciale din România, își va arăta roadele abia în acest an. La fel cum, tot începutul lui 2024 ne găsește angajați într-un proiect ambițios de rebranding în sectorul medical, extrem de promițător atât ca scară de mărime cât și din punct de vedere impact asupra pieței locale.

 

Lucrul cu AI

Ciprian: Da, am creat un cont Pro de Chat GPT pentru agenție încă din martie 2023, când s-a lansat. Echipele noastre din diferite departamente îl utilizează deja pentru a-și îmbunătăți productivitatea. Totuși, considerăm că industria noastră, fiind bazată pe insight, creativitate și nuanțe, va avea nevoie de 2-3 ani pentru a adopta AI la nivel masiv, deoarece LLM-urile încă învață să gestioneze aceste aspecte fine ale work-ului de advertising.

Influența AI în creativitate nu este încă predominantă, dar începem să observăm impactul său în producția de volum, cum ar fi bannere sau conținut informativ standard. Este un început promițător pentru utilizarea AI în eficientizarea unor procese. Altfel, până sa disrupă industria la nivelul la care se discută, așa cum spuneam mai sus, cred că va mai dura. Recomand cititorilor IQads o opinie mai puțin populară, dar foarte relevantă pe subiect a lui Noam Chomsky dintr-un interviu de anul trecut.

 

Briefuri & clienți

Oana: Nevoile clienților în 2024 se concentrează pe digitalizare extinsă și pe integrarea canalelor media, subliniind importanța creșterii vizibilității brandului la fiecare punct de contact cu consumatorul.

Ce diferă din ce în ce mai mult față de anii precedenți este că tot mai multe dintre aceste puncte de contact se află în mediul digital. Și atunci, inevitabil aceasta lucru trebuie să se reflecte și în strategiile de marketing, îndreptându-se către o abordare mai omogenă și conectată. De la legătura dintre optimizarea SEO și construirea brand-urilor, până la felul in care poți converti awareness-ul construit cu mediile ATL în vânzări pe rafturile retailerilor online, ca să dau doar doua exemple simple de întrebări la care Dare încearcă să răspunda pentru clienții săi.

Observăm o tendință clară de realocare a bugetelor către digital în detrimentul ATL-ului și o dorință tot mai mare a clienților de a integra parcursul consumatorului într-o manieră digitală, reflectând o schimbare fundamentală în prioritățile de marketing și comunicare. Vestea bună pentru noi este că am pregătit încă de acum 4-5 ani agenția să răspundă la astfel de provocări.

 

Război, inflație, vremuri tulburi. Cum afectează asta industria?

Ciprian: Privind înapoi la ultimii ani, 2024 pare să aducă un an de stabilitate necesară. În industria noastră, creativitatea rămâne un element constant, indiferent de context. Fiecare perioadă de incertitudine ne-a forțat să fim mai inovatori, să găsim soluții creative care să răspundă nevoilor în schimbare ale clienților noștri.

Chiar și în vremuri tulburi, există oportunități; unele sectoare cresc, în timp ce altele se confruntă cu provocări. Un exemplu mai puțin plăcut din ultimii ani este elanul cu care mulți colegi de industrie s-au aruncat în a încasa facturile jucătorilor din industria de gambling. Dar, acesta este ciclul natural al economiei, pe care încercăm să-l navigăm pastrându-ne creativitatea, adaptându-ne, însă fără să ne pierdem valorile personale.

 

Cum își redefinește rolul piața de comunicare în 2024

Oana: Mai mult ca oricând, în 2024, piata de comunicare trebuie să demonstreze valoarea adăugată pe care o aduce afacerilor. Este esențial să facem legătura clară între obiectivele de marketing și comunicare și rezultatele concrete de business, justificând astfel investiția în serviciile noastre. Acest lucru înseamnă a fi mai atenți la măsurarea impactului campaniilor, la integrarea strategiilor de comunicare cu obiectivele generale ale afacerilor și la adaptarea rapidă la schimbările din piață pentru a maximiza eficiența și relevanța acțiunilor noastre.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dare Digital

Dare Digital is a Romanian creative agency with an integrated approach to digital creativity and media performance.   We work as a core team extended to a system of more than 80 battle-tested... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related