Digitalul crește ca un Făt-Frumos, tehnologiile se schimbă, iar AI vine să ducă povestea mai departe. Nu știm cum va continua ea, pentru că suntem de abia la început, dar sigur e mult loc pentru surprize și descoperiri, crede Dan Toma, CEO & Partner difrnt. Piața de digital a avut o creștere semnificativă anul trecut, alimentată de adoptarea accelerată a tehnologiilor și de evoluția continuă a e-commerce-ului.
"Bugetele de publicitate online au înregistrat o creștere constantă, lucru care ne-a demonstrat importanța tot mai mare a marketingului digital în strategiile companiilor", spune Dan.
Povestim cu Dan Toma în continuare despre boom-ul tehnologic, Ai, virtual reality și blockchain, noi reglementări GDPR, migrarea către o viață cookieless și cum își schimbă rolul industria creativă în adaptarea ei la acești factori.
Restart 2024
Începutul anului 2024 a adus cu sine o atmosferă plină de optimism atât în echipa noastră, cât și în rândul partenerilor noștri. Ne propunem să depășim toate obiectivele stabilite și să continuăm drumul de a deveni cea mai bună agenție de digital marketing din România. Ne concentrăm pe îmbunătățirea rezultatelor pentru partenerii noștri și pe oferirea unei interacțiuni umane de cea mai înaltă calitate.
Planuri
Îmi doresc să lucrăm împreună cu companii care au planuri mari. Prin urmare, anul acesta ne dorim sa fim alături de branduri care vor să facă acțiuni diferite si să aibă un partener care actioneaza ca o extensie a echipei interne.
Din punct de vedere cifre, ne dorim să atingem și să depășim 1 M euro și vizăm o dublare a echipei actuale de lucru, de la 14 la 28 de specialiști.
Planul meu să transform difrnt. în cea mai bună agenție de marketing digital din România! Acesta este obiectivul pe care mi l-am propus încă de la preluarea agenției anul trecut. Pentru a reuși acest lucru, pun accent pe oameni - pe echipa pe care o construiesc, pe energia și determinarea pe care o aduc și pe relațiile pe care le menținem cu partenerii noștri.
Ce schimbări vă propuneți
Am început anul cu o schimbare destul de mare, ne-am relocat în Floreasca, unde am închiriat o vilă care să deservescă drept spațiu de birou și să avem loc suficient cât să ne permită să acomodam și noii colegi.
Din punctul de vedere al organizării interne, vizăm o structură departamentală mai bine definită, implementarea unui program de learning pentru colegii din echipă, precum și dezvoltarea unui program de internship
Industria de digital în 2023
Am observat o creștere semnificativă, alimentată de adoptarea accelerată a tehnologiilor și de evoluția continuă a e-commerce-ului. Bugetele de publicitate online au înregistrat o creștere constantă, lucru care ne-a demonstrat importanța tot mai mare a marketingului digital în strategiile companiilor. Accentul a fost pus pe îmbunătățirea experienței utilizatorului, pe o strategie de comunicare naturală, și pe creșterea comunităților de social media și email marketing.
Factorii care influențează piața de digital
În primul rând, boom-ul tehnologic. Adoptarea accelerată a tehnologiilor Ai, virtual reality și blockchain a influențat modul în care companiile își desfășoară businessurile și interacționează cu clienții. Și pandemia, deși poate părea ciudat să discutăm despre ea la ani distanță, încă are un impact major în industrie.
Pandemia a accelerat adoptarea tehnologiilor digitale, deoarece companiile au căutat modalități de a-și menține activitatea într-un mediu în continuă schimbare și de a răspunde nevoilor clienților în contextul restricțiilor și distanțării sociale. Și să nu uităm de introducerea unor reglementări noi GDPR, plus pregătirea pentru migrarea către o viață cookieless.
Ce se întrevede în 2024
Mă uit în jur și realizez că ne aflăm abia la începuturile dezvoltării tehnologiilor emergente, de aceea trebuie să ne adaptăm și să învățăm să includem inteligența artificială în activitățile noastre profesionale. De asemenea, discutăm și despre inovație în ceea ce privește experiența de cumpărare online, integrarea tehnologiilor de realitate augmentată și virtuală și creșterea plăților digitale și a comerțului social.
Provocări
Pentru noi, creșterea concurenței, deși aspectul acesta ne motivează încă și mai tare. Pentru industrie, securitatea cibernetică este un aspect de luat în seamă, mai ales dacă ne raportăm la dezvoltarea inteligenței artificiale. Amenințările cibernetice devin tot mai sofisticate și mai frecvente, iar companiile trebuie să investească în soluții și practici pentru a-și proteja datele și sistemele împotriva acestor atacuri. Înregistrăm astfel de cazuri, iar frecvența tinde să crească.
Oportunități
Oportunitățile vin din zona tehnologică pe de-o parte, AI-ul care vine să simplifice unele taskuri si să ne augumenteze viteza cu care le rezolvăm, iar pe de alta parte vorbim de o creativitatea naturală, creativitate care vine din idei out-of-the-box pe care le putem aduce în campaniile de marketing.
Trenduri
Conținutul video vertical continuă să fie un trend dominant, iar acest lucru nu poate decât să ne bucure, având în vedere că avem o echipă video internă care face efectiv minuni și spun asta cu toată modestia.
Toate materialele video create de echipă sunt realizate în baza metricilor de conversie și gândite pentru a aduce vânzări sau lead-uri, in functie de obiectiv.
Subiectele la care sunteți atenți
Foarte mult suntem atenți la impactul AI-ului asupra industriei de marketing și publicitate în general. Pe de-o parte parte că ne ajută foarte tare, vedem agenții care deja au integrat AI-ul și-l folosesc ca principal driver de rezolvare al unor taskuri, însă din nou, când mă uit la consumator parcă tot mai mult se apreciază creativitatea naturală, umanitatea și onestitatea.
Bilanț de agenție
A fost anul schimbarilor și al transformării. Ne-am reorganizat, ne-am setat o direcție clară pentru următorii 5-7 ani și ne-am pus pe treabă. Am crescut echipa și am adus parteneri alături de care să creștem și să facem lucruri deosebite.
Fiecare proiect la care lucrăm este interesant și important pentru noi. Clienții sunt tratați cu maximă seriozitate, indiferent de bugetele pe care aleg să le investească în marketing. Câteva exemple de clienți cu care ne mândrim sunt Flip.ro, Sofiaman și The Blue Renaissance.
Lucrul cu AI
Categoric, da. Ne place să testăm noile tehnologii și le folosim la maximum pe cele care ne ajută. Ne concentrăm acum să integrăm inteligența artificială în munca noastră, fără a periclita autenticitatea și naturalețea produsului final. AI-ul poate fi folositor, atât timp cât există amprentă personală și conținutul este adaptat brandului. Dar ne ajutăm de acesta în ușurarea procesului de design sau ca inspirație pentru diverse topicuri de activitate.
Influența AI în industrie
Sunt de părere că abia acum începe sa se spună cuvântul cu adevărat. În primul rând, a început să revoluționeze procesele operaționale, ceea ce a condus la o eficiență sporită și reducerea costurilor pentru companii. În industria de retail și marketing, AI-ul este folosit pentru a analiza datele și comportamentul clienților și pentru a oferi recomandări personalizate și oferte adaptate nevoilor individuale, ceea ce îmbunătățește experiența utilizatorului și crește angajamentul și loialitatea clienților. Nu considerăm că este o amenințare pentru industria marketingului, atât timp cât aportul nostru este acela de consultanță, nu de execuție.
În prezent, există tendința de a considera că AI-ul poate înlocui segmentul de piață în care activăm și că marketingul pot fi realizat cu ușurință, la distanță de un click, însă lucrurile nu stau în acest fel. Oamenii de marketing au un rol crucial în buna funcționare a unui brand, iar la finalul zilei, aportul uman nu poate fi înlocuit de nici o tehnologie. Umanizarea brandului nu poate fi realizată cu AI, dar poate fi îmbunătățită cu ajutorul tehnologiei.
Briefuri & clienți
Eficiență maximă când vine vorba de media buying. Diversificarea canalelor și includerea mico-influencerilor în mixul de comunicare. Creativitatea absolută, dar genul de creativitate naturală, autentică. Și am mai remarcat o tendința de a ne îndepărta de impuls buying și campanii conține de reduceri. Cumva ne îndreptăm spre o direcție de prețuri corecte.
Aș adăuga și comunicarea constantă. În prezent, avem grupuri de Whatsapp spre exemplu cu toți clienții unde se vorbește constant, pe anumite grupuri chiar zilnic.
Razboi, inflatie, vremuri tulburi. Cum afectează asta industria
Ne luptăm încă de câțiva ani cu impactul adus de aceste evenimente negative, însă îmi place să cred că am reușit să ne adaptăm oricărui context. Situațiile de criză pot determina consumatorii să-și reevalueze prioritățile și să-și modifice comportamentul de cumpărare, ceea ce poate conduce la schimbări semnificative în cerere și preferințe în ceea ce privește produsele și serviciile.
În general, astfel de situații pot crea un mediu de afaceri imprevizibil, iar companiile trebuie să fie pregătite să răspundă rapid și eficient la schimbările din mediul extern, pentru a-și proteja interesele și a-și menține reziliența în fața provocărilor.
Cum își redefinește rolul piața de comunicare în 2024
Comunicarea nu mai este doar despre transmiterea mesajelor, ci și despre crearea unei experiențe consistente și pozitive pentru clienți. Agențiile de comunicare își concentrează eforturile pe înțelegerea profundă a nevoilor și preferințelor clienților și pe dezvoltarea de strategii care să ofere o experiență clienților îmbunătățită în toate punctele de vedere. Într-un mediu în continuă schimbare, agențiile de comunicare trebuie să fie extrem de adaptabile și reactive, pentru a răspunde rapid la tendințe și schimbări din piață. Flexibilitatea și capacitatea de a inova devin calități esențiale pentru succesul în 2024.