[Marcom 2024] Alex Cernatescu: Am integrat AI în mai multe proiecte, observând un impact semnificativ în eficientizarea proceselor și înțelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor

[Marcom 2024] Alex Cernatescu: Am integrat AI în mai multe proiecte, observând un impact semnificativ în eficientizarea proceselor și înțelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor

AI, schimbare, adaptare. Aceasta e mantra industriei de digital, potrivit lui Alex Cernatescu, CEO & Co-Founder Stefanini Infinit. Într-o economie globală, totul este conectat însă, așa că inflația și vremurile tulburi, la nivel politic și economic, au efecte la fel de puternice ca evoluția tehnologiilor. 

"Anul 2023 a fost unul de creștere și transformare pentru industria digitală din România, influențată semnificativ de accelerarea digitalizării în toate sectoarele și adoptarea pe scară largă a tehnologiilor inovative. Factorii cheie au inclus adaptarea rapidă la nevoile consumatorilor și integrarea AI în soluțiile de marketing și comunicare", spune Alex.

Povestim în continuare cu Alex Cernatescu despre schimbările din digital în 2024 și cum se adaptează piața la transformările sociale, economice și politice din această perioadă. 

 

Cu ce energie ai intrat în 2024

Am intrat în 2024 cu o energie extrem de pozitivă și un focus puternic pe piața din România și EMEA în general. Suntem inspirați de succesul și inovațiile pe care le-am avut deja, mai ales din Statele Unite și determinați să implementăm cele mai bune practici învățate global, adaptându-le nevoilor locale.

Suntem foarte fericiți că ne-am păstrat clienții în proporție de 100% în România și mai mult decât atât, putem să ieșim cu astfel de povești de succes, cum ar fi cea cu FASHION HOUSE sau cu PPD Global România.

“Long story short” – avem cea mai misto echipa istoric vorbind si vrem sa facem lucruri foarte tari cu clientii curajosi care sunt alaturi de noi si cei care vor intra in portofoliul nostru anul acesta!


O parte din echipa Stefanini Infinit la unul dintre cele mai tari evenimente organizate impreuna cu Suzuki Romania la OPERA ROMANA

 

Planuri

În 2024, ne propunem să ne mărim portofoliul local, integrând inovații și strategii dovedite pe piețele internaționale. Vom aduce în România lecțiile învățate din colaborările noastre din SUA, Brazilia, Japonia și Europa, optimizându-le pentru a maximiza impactul și eficiența în proiectele noastre.


Alex si Andrei Cernatescu, Co-Founders Stefanini Infinit

 

Obiective

Obiectivele noastre pentru acest an includ consolidarea prezenței noastre pe piața locală, diversificarea serviciilor oferite și creșterea impactului digital prin soluții inovative, care să răspundă direct nevoilor clienților noștri.


Alex Cernatescu, CEO & Co-Founder Stefanini Infinit

 

Ce schimbări vă propuneți

Ne propunem să accelerăm adopția tehnologiilor emergente, inclusiv AI, pentru a optimiza procesele interne și a oferi clienților soluții creative și eficiente. Schimbarea majoră va fi o mai bună aliniere la dinamica pieței digitale, răspunzând rapid la schimbările din industrie și preferințele consumatorilor. De asemenea, am construit foarte mult și în zona de content, având capabilități full in-house pentru crearea de conținut FOTO-VIDEO.

 

Industria de digital în 2023

Anul 2023 a fost unul de creștere și transformare pentru industria digitală din România, influențată semnificativ de accelerarea digitalizării în toate sectoarele și adoptarea pe scară largă a tehnologiilor inovative. Factorii cheie au inclus adaptarea rapidă la nevoile consumatorilor și integrarea AI în soluțiile de marketing și comunicare. Nu am mai identificat schimbări majore la nivel de comportamente macro, ci mai degrabă la nivel micro pe tipuri ultra specifice de comunități.

 

Ce se întrevede în 2024

În 2024, anticipăm o continuă evoluție a tehnologiilor digitale, cu provocări legate de menținerea securității datelor și adaptarea la reglementările în schimbare. Oportunitățile vin din inovația continua în AI, personalizarea si mai mare a experiențelor digitale și dezvoltarea de noi canale de comunicare cu consumatorii dar și din regândirea ideii de content în general și de crearea acestuia cu altfel de obiective în minte.

 

Trenduri

Trendurile dominante includ creșterea conținutului video, utilizarea extinsă a AI pentru personalizare și analize predictive, și accentul pe strategii omnichannel. Suntem atenți la inovațiile recente în realitatea augmentată și virtuală, care poate redefine interacțiunea brand-consumator.

Ideea este că indiferent câte trenduri sunt sau tehnologii disponibile, noi la Stefanini Infinit preferăm să aplicăm doar ceea ce are nevoie clientul nostru dar mai ales clienții clienților noștri. Suntem la curent cu absolut tot ce mișcă – suntem totuși un grup de 37,000 de oameni în 41 de țări cu focus pe tech, dar întotdeauna am fost și vom fi CLIENT-CENTRIC și nu o să vedeți la noi tehnologii implementate doar de dragul implementării.

 

Bilanț de agenție

2023 a fost un an de consolidare și inovație pentru noi, marcând realizarea unor proiecte ambițioase care au inclus campanii creative dar și campanii digitale complexe, integrarea AI în strategiile de marketing și dezvoltarea de soluții software personalizate care să aibă impact în zona de comunicare.

Am considerat fiecare proiect o oportunitate de a demonstra valoarea adăugată pe care o aducem clienților noștri și felul în care îi ajutăm să obțină rezultate predictibile deși contextul de business nu mai e predictibil deja de ani de zile. “All in all”, a fost un an cu provocari multe dar din care a rezultat o super echipa mai puternica si mai unita si multe multe “success stories” ca si cele mentionate mai sus.

 

Lucrul cu AI

Am integrat AI în mai multe proiecte, observând un impact semnificativ în eficientizarea proceselor și înțelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor dar și a angajaților clienților în proiectele de comunicare internă.

Planificăm să extindem utilizarea AI (atat noi, local si punctual, cat mai ales la nivel de grup Stefanini), suntem (și facem și clienții unde e cazul) conștienți de potențialul său de a transforma industria digitală prin personalizare avansată și optimizare continuă dar și scenarii pe care încă nu ni le imaginăm.

Avem chiar aici la nivel de grup câteva case-studies de AI aplicat – foarte utile pentru cine dorește să treacă prin ele.

 

Briefuri & clienți

Nevoile clienților în 2024 se concentrează pe adaptabilitate, inovație și sustenabilitate la nivel macro dar și pe sisteme de loyalty și modernizare de canale digitale la nivel micro.

Observăm o cerere crescută pentru soluții digitale care să ofere experiențe unice și valoroase consumatorilor, în timp ce se pune accent pe eficiență iar un trend care crește vertiginos este cel de responsabilitate socială de exemplu.

 

Război, inflație, vremuri tulburi. Cum afectează asta industria?

Aceste provocări globale ne fac să ne gândim în fiecare zi pe fiecare dintre noi la oamenii care suferă indiferent de partea de care sunt. Din perspectiva industriei – cred că se necesită o abordare mai strategică și creativă în comunicare și cred că trebuie să înțelegem clar că într-o economie globală totul este conectat.

Unii clienți și unele branduri sunt clar afectate economic fie prin scăderi directe de bugete, anulare de acțiuni și așa mai departe – ideea este să fim alături de ei și când sunt pe val, și când sunt mai „tăcuți” în comunicare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related