Știe bine Adrian Alexandrescu, CEO Interactions: când vorbește despre AI, trebuie să aibă grijă, pentru că sigur va ajunge în titlu. E normal, inteligența artificială schimbă lucrurile în industria creativă și vrem să vedem cum face asta, de la început. Plus că preferăm să mergem pe optimism când vorbim de factorii care influențează digitalul în 2024. Dar nu uităm nici de inflație, bugete precaute și vremurile tulburi care se arată.
"Piața a fost influențată de contextul economic nefavorabil, dar trendul este în continuare ascendent. Clar, cel mai mare impact îl are situația geopolitică. Apoi, schimbările pozitive din sfera noilor tehnologii", spune Adrian.
Anul acesta Interactions a împlinit 15 ani și a sărbătorit cu trei pitchuri și un client nou. Cum a fost bilanțul pe 2023, care sunt trendurile lui 2024 și cum se adaptează agențiile, povestește Adrian Alexandrescu în rândurile următoare:
Restart 2024
Ianuarie este mereu special pentru că este luna noastră aniversară. Anul acesta am împlinit 15 ani de Interactions și ne-am “premiat” cu 3 pitch-uri (încă în desfășurare), un client nou și un parteneriat cu Blindspot, exclusiv în România. Un start bun!
Planuri
Pentru 2024, vrem să creștem parteneriatele pe care le avem cu Blindspot pe Interactions și monday.com & HubSpot pe Mediapost Martech și să deschidem cel puțin un parteneriat nou, de exemplu în zona de management al prezenței locațiilor fizice. Există un “fir roșu” care leagă toate aceste parteneriate: automatizarea. Credem foarte mult în automatizarea serviciilor de marketing, sales, management intern și, mai nou, chiar și automatizarea DOOH-urilor prin Blindspot.
Obiective
Vrem ca Interactions să rămână top of mind ca “the highly reliable eCRM & digital agency”, calitate dovedită prin rata mare de retenție a clienților (peste 5.5 ani). Apropo, clientul nou pe care l-am menționat mai sus și-a dorit să lucreze cu noi tocmai datorită acestei reputații pe care o avem în piață și pentru politica “no bullshit”.
Ne propunem să creștem notorietatea Mediapost Martech - The Automation Company și să continuăm procesul de educare al publicului cu tot ceea ce ține de specificul categoriei MARTECH. Vedem deja schimbări în piață și în mentalitate, dar încă suntem departe de a realiza că implementarea corectă a unor soluții de automatizare poate câștiga unui business mai mult de o lună de timp suplimentar în plus pe an. Și, după cum știm… time is money.
Schimbări
În digital și în advertising în general, ești mereu în schimbare, altfel riști să fii perceput ca obsolete. Am 3 lucruri pe listă: Automatizare, first party data și AI.
După cum știm, pe 4 ianuarie, Chrome a restricționat third-party cookies pentru 1% din useri și plănuiește să le elimine până la final de Q3. De altfel, prin acel eCRM pe care îl avem în descrierea agenției, strategia noastră s-a axat permanent pe valorificarea datelor first-party pentru a asigura comunicări personalizate cu clienții. Produsul nostru, IMPACTFUL este un exemplu clar al eforturilor de a răspunde direct acestei nevoi și oferă soluții concrete pentru o lume post-3rd party cookie.
Despre AI trebuie să am grijă ce spun pentru că sigur va fi preluat în titlu :)
E clar, AI este un game-changer și vom vedea multe schimbări mai ales prin implicarea lui în analiza de date. Personalizarea mesajelor va ajunge la un alt nivel.
Nu am stat pe gânduri, anul trecut am scos și primul nostru produs care are la bază această tehnologie - AIBon, un AI scan creat pentru verificarea și validarea automată a bonurilor fiscale.
Industria de digital în 2024
Piața a fost influențată de contextul economic nefavorabil, dar trendul este în continuare ascendent. Clar, cel mai mare impact îl are situația geopolitică. Apoi, schimbările pozitive din sfera noilor tehnologii.
Ce se întrevede în 2024
La nivel macro, mi-e greu să spun acum, înaintea alegerilor (4xRo + 1xUSA). Dacă e să vorbesc doar despre domeniul nostru, sunt multe provocări, dar, din fericire, uneori vin la pachet cu oportunități: adaptarea la noile tehnologii precum inteligența artificială și marketingul hyper-personalizat. Mai este și navigarea într-un peisaj digital fără cookie-uri 3rd party care sigur va crește importanța datelor colectate de branduri.
Trenduri
Suntem interesați de tot ce apare nou în sfera MARTECH și observăm că tot mai multe tool-uri integrează inteligența artificială.
Azi, tool-uri ca HubSpot și monday.com devin esențiale.
TikTok e deja rege, dar mă aștept la noi platforme care exploatează trendul. Toată lumea creează conținut! Reels, Shorts, Stories - atenție la formate video sub 5 minute! Personalizarea e la putere, iar inteligența artificială va modela experiența online a fiecăruia.
Bilanț de agenție
În ciuda contextului complicat, 2023 a fost un an destul de bun pentru noi și la Interactions, și la Mediapost Martech. Am reușit să ne consolidăm poziția pe piață și portofoliul de clienți cu nume noi, dar și multe alte business-uri din CEE care mizează pe automatizare ca un avantaj competitiv major.
Am extins parteneriatele cu HubSpot și monday.com, oferind soluții inovatoare pentru automatizarea proceselor interne și externe ale clienților. Am participat la evenimente de profil, precum GoTech World, promovând importanța automatizării pentru îmbunătățirea performanței organizaționale. Am lansat HubReach, o soluție proprie de comunicare cu bazele de date de mari dimensiuni, care permite companiilor să gestioneze eficient volume mari de date la un cost optim.
Lucrul cu AI
Lucrăm în industria de automatizare procese de marketing, vânzări si customer support, deci nu aveam cum să ratăm așa ceva!
În plus, am spus deja despre propriul nostru produs AIBon, AI scan-ul creat pentru verificarea și validarea automată a bonurilor fiscale de care îți spuneam și mai sus. Se integrează perfect cu Promotiful - platforma noastră pentru automatizarea promoțiilor cu ajutorul căreia ai un site de promoție gata în 3 ore cu mecanică și tot ce-ți trebuie.
Lucrăm cu AI și prin parteneriatele noastre. monday.com poate acum să genereze automat task-uri, să sumarizeze/ reformuleze texte, să creeze template-uri de documente/ e-mail-uri etc. Iar HubSpot a lansat ChatSpot cu care poți să faci prospectare, strategii SEO, generare de conținut (text și imagini) sau chiar poți controla CRM-ul printr-un limbaj natural.
Briefuri & clienți
E clar că suntem într-o perioadă de tranziție, dar vedem deja mult entuziasm și deschidere către noile tehnologii. Clienții doresc soluții adaptate nevoilor lor specifice, care să le ofere un avantaj competitiv. Dar când ai la dispoziție peste 7839 de soluții martech (este un număr real, nu unul inventat) dintre care poți alege, te poți trezi într-un scenariu de tip “choice paralysis”. Jobul nostru este și să ne ajutăm clienții să aleagă soluțiile potrivite pentru ei.
Război, inflație, vremuri tulburi. Cum își redefinește rolul piața de comunicare
Hai să terminăm pe un ton optimist! Știi cum este, când ești provocat, ești nevoit să găsești soluții ingenioase. Și eu spun că suntem pregătiți chiar dacă 2024 continuă să ne pună la încercare cu tot felul de provocări globale. Avem tehnologia de partea noastră și șansa de a crea o conexiune mai puternică între branduri și audiența lor.