Cântecul relevanței. Un nou manifest pentru echipe - Seth Godin | Editura Publica, 2023

Cântecul relevanței. Un nou manifest pentru echipe - Seth Godin | Editura Publica, 2023

CÂNTECUL RELEVANȚEI este o reflecție incitantă asupra muncii: de ce este așa cum este, de ce și-a pierdut din valoare și ce anume putem face toți – mai ales liderii – pentru a o îmbunătăți. Instabilitatea economică și trendul crescător al muncii de acasă ne-au făcut să fim deconectați și neimplicați. Managerii alarmați răspund cu ordine dure, care se propagă de sus în jos pe scara ierarhică, concedieri, monitorizarea angajaților și ședințe obligatorii. Angajații răspund prin a nu mai fi implicați, prin a face minimumul necesar și prin a-și da demisia în cele din urmă. Dar lucrurile nu trebuie să decurgă astfel.

Prin cele 144 de recomandări din această carte, Seth Godin pune accentul fix pe ceea ce ne preocupă pe toți; el ne arată care este, de fapt, originea acestor tendințe și ne provoacă să îmbunătățim lucrurile într-un mod care să producă un impact. Alegerea este simplă. Putem să acceptăm vechile practici ale capitalismului industrial, să continuăm să tratăm oamenii ca și cum pot fi mereu înlocuiți și să ne îmbarcăm într-o cursă către abis alimentată de dezvoltarea inteligenței artificiale. Sau ne putem uni pentru a crea o organizație relevantă, care încurajează pe oricine să ofere cele mai bune rezultate ale muncii sale, indiferent ce poziție ocupă.

Aceasta este o carte pe care trebuie să o discuți împreună cu șefii și colegii tăi și să pui în practică cele discutate. Indiferent ce poziție ocupi, ai puterea de a schimba lucrurile. Pentru că, așa cum spune Godin, „Oamenii nu sunt o resursă. Sunt esența”.

Cum ne depășim această dorință paralizantă de a fi în siguranță?

Am fost îndoctrinați să acceptăm loialitatea la locul de muncă, unde principala noastră responsabilitate este să facem ceea ce ni se spune. Am construit sisteme uriașe pentru a produce bunuri și servicii dincolo de ce ne-am fi putut imagina, în timp ce promovăm neîncrederea și insuficiența pentru a le vinde.

Renunță la visurile și la sufletul tău, ne promitem unul altuia, și poți să cumperi niște lucruri care îți vor oferi un statut și care te vor împlini. Sau care cel puțin te vor ajuta să uiți de ce ai renunțat.

Poate că această promisiune a funcționat în urmă cu jumătate de secol, însă în ziua de azi sunt doar vorbe goale.

 

Există o alternativă.
Există un alt tip de dezvoltare, un alt tip de siguranță mai mare.
E acea muncă relevantă pentru noi, care contează.
Să facem diferența, să facem parte din ceva și să lucrăm la ceva de care suntem mândri.
Acesta este cântecul relevanței.
Asta îi motivează pe oameni să facă acele lucruri care nu pot fi automatizate, mecanizate sau externalizate.
Și acesta este cântecul pe care oamenii își doresc să-l cânte împreună.
SETH GODIN 

 

SETH GODIN este autorul a peste 20 de bestsellere internaționale, care au fost traduse în 39 de limbi și care au schimbat percepția oamenilor despre marketing și muncă; printre cele mai recente se numără The Carbon Almanac, Practica: livrează muncă creativă și Asta înseamnă marketing. A fost inclus în Marketing Hall of Fame, Direct Marketing Hall of Fame și Guerrilla Marketing Hall of Fame.

Dincolo de cariera de autor și de speaker, Seth este fondatorul altMBA și gazda podcastului Akimbo. Blogul său (pe care îl găsești la un simplu search după „seth”) este cel mai popular blog de marketing din lume. Înainte de a deveni autor și blogger,a fost vicepreședintele diviziei de marketing a companiei Yahoo!, o poziție pe care a obținut-o după ce și-a vândut revoluționarul start-up online Yoyodyne.

 

Video: Interviu cu autorul despre carte

 

Cartea a apărut în România la Editura Publica.

 

Info:

Titlul original: THE SONG OF SIGNIFICANCE: A New Manifesto for Teams
Ediția I 2023, paperback
Traducător: Roxana Măciucă
Dimensiuni: 14,5 x 20,5 cm
208 pagini
ISBN: 978-606-722-588-4

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related