Castigatorii Effie 2007 vorbesc "la rece" despre editia recent incheiata

Dupa gala Effie de joia trecuta de la Bamboo, la care campaniile eficiente si-au primit trofeele care li se cuveneau, IQads a incercat sa afle din partea agentiilor premiate cum vad ei jurizarea, organizarea si impartirea premiilor la festivalul de anul acesta. Mai jos, sunt declaratiile a opt dintre castigatori, de ajuns cat sa ne conturam o imagine mai clara despre ceea ce a insemnat a patra editie Effie.

Diana Flutur, Managing Director Odyssey Communication
"2006 a fost un an foarte bun pentru toata industria de comunicare, advertiseri, agentii de publicitate, media. Prin urmare intreg festivalul a fost cat se poate de competitiv. Daca ne uitam la intrari acum si in anii trecuti, putem remarca o crestere reala a nivelului de sofisticare a industriei, o crestere a calitatii creatiei, precum si rezultate merituoase in foarte multe categorii. Numarul mare de intrari si interesul crescut fata de acest festival s-a dovedit si in necesitatea includerii a doua sau trei categorii noi, precum si in spargerea anumitor categorii in mai multe (food1 & food 2), promotii (4 categorii). Este incurajator. Ne crestem nivelul, ne crestem standardele si implicit ne crestem asteptarile. Ce pot spune este ca si in Effie creatia are un rol important (aviz tuturor celor care nu doresc decat premii de creatie). Atunci cand creatia a creat buzz, cand a fost discutata, chiar controversata, atunci a reusit sa determine rezultate si sa traga balanta intr-un sens pozitiv. Cand cultul ideii se reflecta atat in marketing cat si in strategia de creatie, atunci ai campanii de premiu, fie ca este Effie, fie altele. Ca si agentii premiante, apreciez faptul ca si agentiile independente au inceput sa aiba un cuvant de spus, mai mare si mai de rasunet decat pana acum. Si acest lucru este incurajator, inseamna ca advertiserii au inceput sa aiba incredere in profesionalism, nu doar in numele multinationalelor. Per total, pot spune linistita ca este o piata dinamica, intr-o ebulitie constanta, care duce la o evolutie rapida si spectaculoasa. Tot procesul de jurizare a fost incredibil de interesant. Personal, am invatat foarte mult din jurizare - am citit briefuri foarte bune, mediocre dar si foarte proaste. Am vazut creatie relevanta sau pe langa. Am fost expusa unui proces cat se poate de obiectiv, ceea ce mi-a crescut si mai mult increderea in Effie".

Felix Tataru, Director General GMP
"Cand ai o abordare diferita si curajoasa, risti sa devii controversat. Noi am facut-o in cunostinta de cauza si am stiut de la inceput ca vom avea succes. Nu este prima data cand GMP dovedeste ca abordarile creative si curajoase sunt eficiente. Este suficient sa amintim de Niky Dude (Bucovina), Cucul (Monte Banato) sau campaniile electorale.
Controversele din jurul campaniilor "Puiul gatit nu face rau" si Rosia Montana o dovedesc. Stiam de ce o facem si EFFIE nu vine decat sa confirme rezultatele exceptionale pe care le-am avut", a spus Felix Tataru, Director General GMP.

Razvan Capanescu, Creative Director Publicis
"Editia de anul acesta a Effie-urilor mi s-a parut mai stricta din punctul de vedere al jurizarii. A fost alcatuit un juriu dintr-un numar atat de mare de membri incat orice "cooperativa" a fost exclusa si procesul a fost supravegheat asemeni unui examen de bacalaureat. Din aceste motive cred ca rezulatele au fost cel putin obiective. Din punctul de vedere al premiantilor, am remarcat revenirea Headvertising-ului printre jucatori si consecventa cu care Leo Burnett castiga pentru Bergenbier. Nici noi, la Publicis, nu ne simtim prea rau, la prima participare la Effie am fost premiati pentru doua dintre cele trei campanii inscrise. Ca si privire de ansamblu asupra lucrarilor inscrise, pot spune ca lucrul cel mai bun este ca sunt din ce in ce mai multe. In continuare exista un numar de campanii care desi au avut rezultate remarcabile (poate multumita contextului), nu fac dreptate creativitatii. Dar cred ca acest lucru tine de evolutia si maturizarea in primul rand a pietei de publicitate din Romania. Si cred ca evoluam frumos si nici macar asa de incet."

Catalin Rusu, Senior Copywriter Cohn&Jansen Ashley&Holmes
"Pentru noi este primul Effie la care participam, am inscris trei cazuri si am luat trei premii, ceea ce ne bucura foarte mult. Speram ca la anul mai multi dintre clientii nostri sa-si cerceteze rezultatele pentru a putea fi inscrise la Effie. Cred ca realitatea de pe piata de telecom este chiar mai pretioasa decat cele trei trofee. Suntem mandri ca un brand in care acum un an de zile foarte putini credeau este acum cumparat si placut de romani. Din exterior, caci n-am fost foarte implicat in preambulul serii de gala, mi s-a parut bine organizat, apreciez calitatea juriului, dar si momentul de iluzionism. Cu mici exceptii, evenimentul m-a facut sa sper ca putem avea o piata civilizata, dominata de fair-play intre competitori si de incredere intre clienti si agentii. Zaraza, Gazeta, Bergenbier, Cocolino, Radio Guerrilla sunt deja studii de caz si este foarte bine ca li s-a confirmat valoarea. M-am bucurat ca Grand Effie-ul a fost castigat de o campanie atat eficienta cat si creativa, este o mare realizare ca advertiserii vad de aproape campanii creative care vand. Cei care au avut curaj si pana acum, primesc confirmari si trec la un next level, iar celor mai tematori poate li se va face pofta sa obtina mai mult de la fiecare brief pe care-l dau agentiilor".

Laura Tampa, Managing Director Grey Worldwide Romania
"Silver Effie reprezinta pentru noi un premiu de echipa si apartine in egala masura clientului care a crezut in ideea noastra. Colaborarea cu echipa Golden Brau a fost intotdeauna plina de provocari, dovada fiind si aceasta campanie care a avut obiective foarte ambitioase atat pe partea de vanzari, cat si pe partea de crestere a indicatorilor de imagine, iar acest Silver Effie vine ca o recunoastrere a rezultatelor foarte bune pe care aceasta campanie le-a avut. Impreuna cu echipa Golden Brau, vrem sa consideram acest Silver Effie un prim pas pe care il facem impreuna in consolidarea marcii Golden Brau, care este recunoscuta prin creativitatea si eficienta campaniilor sale promotionale".

Razvan Matasel, Deputy Managing Director & Head Of Planning Leo Burnett
"Ma bucur foate mult ca Leo Burnett este cea mai premiata agentie din Romania la Effie adunand cele mai multe premii in cele patru editii Effie. Acest lucru vine ca o confirmare a pozitiei de cea mai strategica agentie, pozitie pe care o detinem de trei ani in topul AdMarket. Un alt motiv de satisfactie pentru noi este faptul ca am reusit din nou sa obtinem doua medalii de aur pentru Bergenbier, dupa cele doua de aur si Grand Effie-ul obtinute anul trecut. Bergenbier este practic cel mai premiat brand la Effie Romania. Toate lucrarile inscrise au fost si nominalizate. Alaturi de Bergenbier am mai reusit sa obtinem o medalie de aur pentru Tide si un bronz pentru Joe. Suntem o prezenta constanta pe podiumul de la Effie si cred ca un gresesc daca afirm ca suntem singura agentie fara fluctuatii, care demonstreaza an dupa an ca isi merita pozitia de lider strategic. Challengerii se schimba, dar noi ramanem in top. Daca este un lucru de care nu te poti indoi macar un moment este jurizarea, in principal datorita calitatii juratilor si a procesului de jurizare. Nu sunt de acord cu existenta a patru categorii de promotii. Una era suficienta. Effie este gandit ca un proces care trebuie sa incurajeze construirea de marci puternice si nu activitati de mituire a consumatorilor. In calitate de jurat pot sa va spun ca am avut surpriza sa mai gasesc lucrari prost scrise si anul asta. Cele scrise bine au fost de valori extrem de apropiate si de aceea cred ca a fost foarte greu sa se acorde premii. De asemenea au existat si categorii foarte competitive unde s-au batut campanii foarte tari. Si cand doi se cearta, al treilea castiga. De aceea la Grand Effie au fost nominalizate campanii din categorii comode fara o concurenta foarte puternica. In rest am observat ca agentiile locale sunt mai interesate de calitatea gandurilor strategice decat multinationalele. Practic, din randul agentiilor multinationale, doar Leo se numara printre marii castigatori".

Serban Alexandrescu, Director de Creatie Headvertising
"S-a vazut - o fi bine, o fi rau? - cata importanta are modul in care scrii un case-study de Effies. Asta ar fi singurul lucru care ar putea explica unele aparente anomalii din rezultatele de joi seara. S-a vazut cata importanta are faptul ca ai un client de la care "ploua" cu toate datele pe care i le ceri si care deja le pre-interpreteaza in mod destept. Asta ar explica Grand Effie-ul nostru; ca si in campanie, si la inscriere am avut tot sprijinul de care am avut nevoie. Si s-a mai vazut si cat de important este sa ai exact datele care iti trebuie si nu altele. Asta ar putea explica de ce n-a luat Zaraza, o campanie pe care scria mare "Grand Effie" dar care, spre surpriza mea, nu si-a valorificat potentialul. De altfel, si vis a vis de inscrierile noastre am avut mari surprize. Daca TVR2-ul a platit - asteptat - tribut scandalului din ultima vreme, Mercedes-ul a fost una din putinele certitudini pe care le aveam inainte de premiere. Dar, iata, nu e pentru cine se pregateste. De altfel, daca mi-ai fi zis ca vom lua un Grand as fi banuit ca va fi pentru Dolce sau pentru piticii HVB Tiriac. Prima pentru ca a vandut dincolo de cele mai fanteziste asteptari - iar in Romania vanzarile inca impresioneaza enorm - iar "piticii" au fost una din cele mai puternice "dizruptii pe categorie" de anul trecut".

Raluca Feher, copywriter CAP
"Nu pot sa-mi dau cu parerea despre jurizare pentru ca nu stiu cum si-au construit cazurile ceilalti participanti. Ma bucur foarte tare pentru Gazeta Sporturilor si Headvertising care au fost, din punctul meu de vedere, furati la prima editie Effie cand premiul categoriei a fost luat de Loteria Romana (o promotie uriasa cu premii de miliarde care a fost pusa pe picioare, nu-i asa, de o campanie de imagine. ha,ha).
Imi pare rau ca Zaraza a luat numai argint. S-ar putea sa fie si vina noastra pentru ca nu am fost "vicleni" ca altii care au eliminat complet vanzarile din constructia cazului. Zaraza 3 stele, pe langa notorietatea gigantica pe care a castigat-o si-a triplat vanzarile, a completat publicul Zaraza 5 si 7 stele cu o noua categorie de public si are in acest moment, dupa mine, cea mai clara pozitionare de pe piata de alcoolice. Totul in numai 3 luni de zile. Cred ca merita aur. Adevarat ca nu stiu cum si-au sustinut cazul, dar aurul pentru Rosia Montana mi se pare straniu in contextul in care Curtea de Apel Alba i-a trimis la plimbare din nou pe cei de la Gabriel care stau pe bara de 9 ani. Sau UCPR cu puiul - disparitia isteriei aviarei si preturile reduse la carnea de pui au fost motorul revenirii poftei pentru pui si nu o reclama, oricat de vesela ar fi ea. Cam astea ar fi problemele mele, dar repet, nu stiu cum si-au scris oamenii cazurile. Dupa mine s-a creat o casta noua de strategi specializati in completarea formularelor de EFFIE, oameni care stiu la ce trucuri musca juriul, cum ar trebui sa-si ridice singuri mingea la fileu, cum sa-si formuleze astfel obiectivele incat sa para ca le-au depasit de 65 de ori. Oameni obsedati sa-si demonstreze eficienta in ciuda evidentei si care, vorba domnului de la Timisoreana, reusesc sa convinga un juriu, dar nu reusesc sa convinga piata. Si am mai observat ceva: unii domni de prin agentii au inceput deja sa foloseasca chestii de genul "agentia anului la Effie", "ar trebui sa reusim sa ne pastram titlul". Adica se incearca transformarea acestui festival intr-un circ Ad'Or-ian. De aceea, inca o data, ma bucur ca juriul a mers in finala pe 3 campanii carora nimeni nu le dadea inainte nici o sansa si ca a castigat gazeta de la head".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related