DespreCopii Media Group reușește să își mențină, de 23 de ani, poziția de lider în segmentul de parenting din România, fără să se abată de la strategia no clickbait și promisiunea de a le oferi viitorilor și proaspeților părinți conținut de calitate și relevant, care răspunde provocărilor și schimbărilor rapide din societate și tehnologie.
Angajamentul DespreCopii Media Group pentru inovație în educația parentală se reflectă în conținutul diversificat și adaptat pentru diverse generații de părinți, accesul facil la informații de încredere, indiferent de canalul digital folosit, și totodată în produse și servicii noi, folosind cele mai noi tehnologii și platforme de comunicare.
Sprijin pentru părinți într-o perioadă dominată de multe provocări
Parenting-ul modern se confruntă cu multe provocări din ce în ce mai complexe. Copiii petrec un timp record în fața ecranului, de la cele mai fragede vârste, o tendință accentuată de restricțiile pandemiei COVID-19. Această situație a dus la o creștere alarmantă a problemelor de comportament și a nivelurilor de anxietate în rândul copiilor. Diferențele între generații sunt tot mai mari și, în contextul în care rețelele sociale câștigă teren în viețile tuturor, copiii găsesc deseori mai multă înțelegere online (la prieteni, influenceri etc.) decât la părinți sau profesori. Înțelegerea (și aplicarea) greșită a conceptelor moderne de parenting de către părinți, învățate online de la „pseudo-specialiști” sau din articole tip tabloid, din surse îndoielnice, pun foarte mare presiune pe educația parentală.
În acest context, inovația în educarea noilor generații de părinți este esențială pentru a asigura o adaptare eficientă la schimbările societății și economiei. DespreCopii Media Group oferă o abordare holistică, care implică atât inovații în conținutul educațional, tehnologii digitale, cât și sprijin pentru familii și comunități.
“Parenting-ul de calitate și adaptarea la cele mai noi trenduri sunt parte din ADN-ul DespreCopii Media Group. Ne dedicăm foarte mult timp realizării de studii pe diferite generații de părinți și copii, actualizând în mod constant informațiile și serviciile pe care le oferim.”, declară Florin Popescu, General Manager Desprecopii Media Group. “Spre exemplu, lucrăm la un studiu <<Subway Surfing între iPAD babies și Copiii Sephora>> – o analiză multidimensională a consumului precoce de media digitală cu implicații în dezvoltarea cognitivă, emoțională și comportamentală a copiilor. Rezultatele preliminare ne indică faptul că părinții Millenials trebuie să înțeleagă mai bine că <<parentingul cu blândețe>> nu înseamnă libertate fără limite, ci o ghidare responsabilă, cu reguli clare și o disciplină digitală adaptată nevoilor emoționale ale copilului. Rolul nostru la DespreCopii este să adresăm aceste trenduri pe toate canalele pe le accesează atât părinții, cât și copiii (site-uri, Instagram, TikTok, YouTube, Apple Podcast, Spotify etc.), dar și în aplicațiile noastre de mobil sau consilierul Imami.ro bazat pe inteligența artificială.”, completează acesta.
Părinții, încurajați să își ia informația și sfaturile de parenting din surse de încredere
Știrile senzaționale, poveștile șocante legate de nașteri sau copii, articolele tip tabloid sau titlurile scoase din context sunt doar câteva dintre tehnicile pe care se bazează din ce în ce mai multe publicații de pseudo parenting în era digitală. Valoarea informativă sau educativă adusă de aceste articole este însă nulă pentru cititori, iar aceste strategii de a atrage cititorii fac rău părinților și descurajază creșterea natalității.
„Din păcate, presa din România traversează vremuri de criză: fuga după cifre anulează orice etică jurnalistică. Văd zilnic cum calitatea presei de parenting scade, iar informațiile cu adevărat valoroase pentru părinți se sting în fața poveștilor șocante de naștere sau a experiențelor tragice cu copii. Rolul nostru, al DespreCopii Media Group, susținători ai generațiilor de părinți de 23 de ani încoace, este să tragem un semnal de alarmă pentru părinți, pe care îi sfătuim să fie atenți de unde își iau informațiile și să aleagă întotdeauna surse de încredere. Calitatea și veridicitatea conținutului pe care îl accesează trebuie să primeze atunci când vorbim despre sarcină și naștere sau despre sănătatea și educația copiilor noștri.”, completează Mirela Popescu, Redactor sef Desprecopii.com.
Chiar și în acest context în care fake news și clickbait-ul generează cifre impresioante, DespreCopii Media Group (regia de site-uri de parenting desprecopii.com, clubulbebelusilor.ro și suntmamica.ro) își menține poziția fermă de a continua să se bazeze pe informații de calitate, corecte și relevante pentru părinți: articole, materiale video și podcast-uri dezvoltate în parteneriat cu medici sau specialiști, campanii cu nano/micro-influenceri de parenting cu conținut autentic sau emisiuni online care le oferă părinților posibilitatea de a intra în dialog gratuit cu profesioniști din diverse domenii.
Ajutorul pentru părinți vine din inovație, personalizare, calitate și totodată din Comunitatea DespreCopii și Forumul DespreCopii, susținut de rețeaua de specialiști colaboratori ai DespreCopii Media Group.