Campania „Clasa M. Clasa Mamelor Minore”, dezvoltată de Cheil | Centrade pentru CONAF și susținută de OMV Petrom, marchează un an cu trofee de aur și argint

Campania „Clasa M. Clasa Mamelor Minore”, dezvoltată de Cheil | Centrade pentru CONAF și susținută de OMV Petrom, marchează un an cu trofee de aur și argint

Agenția de comunicare integrată și data intelligence Cheil | Centrade, hub-ul pentru Europa de sud-est al rețelei Cheil Worldwide, și CONAF - Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin sărbătoresc un an de colaboare, prin campania “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”. În 2023, anul în care Cheil | Centrade a împlinit 30 de ani activitate, campania realizată pentru CONAF a obținut și recunoașterea industriei creative la Romanian PR Award, fiind premiată cu trofeul de Aur la categoria “Public Affairs & Advocacy & Lobby” și cu un trofeu de Argint la categoria “Organizații non-guvernamentale. Societate civilă”.

Campania “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”, inițiată de CONAF și susținută de OMV Petrom, în calitate de sponsor principal, face parte din platfoma de comunicare “Pactul pentru Tineri”, cea mai importantă coagulare de forțe la nivel național pentru a schimba soarta tinerilor aflați în abandon școlar sau cu risc de abandon.

“Clasa M. Clasa Mamelor Minore” a adus în prim plan această categorie socială cu risc ridicat de abandon școlar, cea a mamelor minore. România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană la numărul de nașteri în rândul tinerelor cu vârsta sub 15 ani, iar, în prezent, sunt înregistrate peste 16.000 de mame minore. Acești copii cu copii abandonează timpuriu școala din cauza rușinii, a excluziunii sociale sau a lipsei de suport din cauza adulților, astfel fiind expuși pe termen lung la sărăcie, șomaj și chiar criminalitate.

Mamele minore nu sunt singura categorie socială afectată de riscul abandonului școlar. Statisticile sunt pe cât de simple, pe atât de îngrijorătoare și imposibil de ignorat: 400.000 de copii sunt în afara sistemului educațional, cifră ce echivalează cu două generații ratate, iar România este țara cu cea mai mare rată a abandonului școlar din Uniunea Europeană.

Inițiativa de a sprijini mamele minore din România a avut mai multe etape:

Etapa I a fost dedicată identificării cauzelor și găsirii de soluții pentru problema abandonului școlar. În 6 județe din țară (Iași, Neamț, Botoșani, Bacău, Vaslui, Hunedoara) au fost organizate dezbateri și workshopuri, care au strâns peste 70 de speakeri (autorități centrale și locale, inspectori școlari), 600 de profesori și peste 2000 de participanți, din care majoritatea au fost profesori, părinți, elevi și reprezentanți ai asociațiilor studențești.

În etapa a-II-a focusul a fost pe atragerea de parteneri din rândul ONG-urilor, dar și a autorităților centrale și locale. S-au alăturat demersului “Pactul pentru Tineri” Prim-Ministrul României, miniștri, senatori, deputați, secretari de stat, autorități locale (președinți de consiliu local, primari, prefecți), inspectori școlari etc., precum și organisme internaționale (UNICEF, Banca Mondială) și alte peste 20 de ONG-uri.

Etapa a-III-a a avut ca scop conștientizarea de către publicul larg a acestei probleme prin intermediul campaniei “Clasa M. Clasa Mamelor Minore”. Campania a început cu un video-manifesto și un key-visual care au fost declinate în diverse formate în mediul digital. Laitmotivul vizual a fost banca la care este atașat un pătuț, ce simbolizează eforturile mamelor minore de continua școala, având mereu copilul cu ele, fără niciun pic de susținere din partea adulților din jurul său. Au urmat o serie de mărturii cu mame minore prin intermediul cărora au fost abordate subiecte esențiale precum: lipsa de sprijin din partea părinților, lipsa resurselor pentru profesori care să-i ajute să se reintegreze, lipsa sprijinului financiar, agresiune din partea colegilor, proceduri complicate și birocrație greu de navigat - acoperind întreaga călătorie a abandonului școlar.

Apoi, printr-o tactică de gherila marketing, banca Clasei M a fost dusă în Parlament, în timpul dezbaterii pe tema noilor Legi ale Educației. Conversația a fost începută de Cristina Chiriac, președinta CONAF, și continuată de influencers precum Anca Serea și Eli Roman, dar și de senatori și deputați din toate partidele politice: Anca Dragu, Natalia Intotero, Luminița Barcari, Oana Ozmen, Elena Hărădău, Hildegard Brandl. Aproape 30 de femei s-au așezat în această bancă specială pentru a-și împrumuta vocea mamelor minore, pentru ca politicienii care fac noile legi să le ”audă” luptele.

În etapa a-IV-a s-au urmărit rezultate concrete pentru o schimbare reală pe tema abandonului școlar. Cel mai important pas a fost crearea unui comitet interministerial dedicat prevenirii și combaterii abandonului școlar, coordonat de Cancelaria Prim-Ministrului.

Cea mai notabilă reușită a campaniei a fost aprobarea unei burse pentru mamele minore, prin ordin dat de Ministrul Educației, pentru a le ajuta să-și continue studiile. Cuantumul bursei este de 700 lei/lună, pentru a facilita reintegrarea acestora în sistemul școlar. Este pentru prima dată când o mamă minoră din România primește sprijin de la stat pentru a continua școala, ca urmare a unei inițiative de PR. Cuantumul total al buselor acordate este de 2.240.000 de euro, obținuti printr-o campanie pro-bono, bazată pe parteneriate, voluntari și earned media.

Mai mult, s-a reușit modificarea Codului penal, prin legea 217/2023 privind actul sexual cu un minor: orice act sexual cu un minor sub 16 ani este acum considerat viol și se pedepsește cu închisoare între 7 și 12 ani.

"Campania «Clasa M. Clasa Mamelor Minore» a reprezentat un catalizator al schimbării în sistemul nostru educațional și legislativ. De-a lungul acestui parcurs, am depășit barierele, am adus laolaltă lideri de opinie, părinți, politicieni și autorități, toți uniți în eforturile noastre de a oferi fiecărui copil șansa la o educație de calitate. Astăzi, în timp ce vorbim despre rezultatele obținute, gândul meu se îndreaptă către acele zone unde lumina educației este mai degrabă o promisiune decât o realitate. Astăzi, nu vorbim doar despre statistici și cifre, ci despre oameni și poveștile lor, și vom continua să aducem această lumină în fiecare colț întunecat de abandonul școlar.

«Viitorul României ne privește pe toți» pentru că fiecare destin contează, de aceea am căutat parteneri puternici, dornici să devină arhitecți ai schimbării reale în problematica reducerii abandonului școlar. În Cheil | Centrade, am găsit un astfel de partener, capabil să creeze și să amplifice o campanie de imagine de impact.

Vreau să mulțumesc întregii echipe implicate în această campanie, partenerilor noștri, susținătorilor, și, mai presus de toate, mamelor minore care au avut curajul să-și împărtășească poveștile. Împreună, am reușit să implementăm soluții concrete menite să schimbe destinul acestor copile devenite prea devreme femei, să aducem lumină în zonele întunecate ale abandonului școlar și să punem bazele unui viitor mai luminos pentru toți copiii.”, explică Cristina Chiriac, Președinta CONAF.

"Misiunea Cheil | Centrade – <<Doing good with data.>> se completează  foarte bine cu recenta viziune <<Ideas That Move>> a rețelei globale Cheil Worldwide pe care o reprezentăm în Europa de Sud-Est. Credem în branduri care iau inițiativa si ajută societatea, de aceea suntem onorați să fim partenerii creativi ai acestei mișcări importante pentru România. Trofeele de la cea mai recentă ediție a PR Award ne onorează și le dedicăm oamenilor cu suflet mare care au pus tot timpul si energia lor în acest efort uriaș de a ajunge în toate județele care au acest subiect în focus si de a organiza toate think tank-urile campaniei.”, completează Mihai Gongu, Chief Creative Officer Cheil | Centrade.

"Le mulțumim echipelor de la CONAF și OMV Petrom pentru demersul lor important de formare a unui cadru legislativ care să permită mamelor minore să poată fi reintegrate în sistemul de educație, pentru ca problema abandonului școlar să nu devină una recurentă peste generații. Sperăm ca în 2025, primul copil născut din an să nu mai fie născut de o mamă minoră.”, adaugă Ana Rădulescu, Senior Account Manager Cheil | Centrade.

Următoarele dezbateri publice ”Pactul pentru Tineri” vor avea loc în: Craiova – 9 februarie 2024; Slatina – 23 februarie 2024; Târgu Mureș – 28 martie 2024.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) este cea mai importantă confederație din România care  militează pentru egalitatea de șanse,  eficientizarea dialogului cu autoritățile, conlucrarea pentru elaborarea de politici publice care să conducă la creștere economică sustenabilă și sprijină antreprenorii, recunoscându-le meritele! CONAF este cea mai mare organizație care promovează și susține antreprenoriatul românesc, care deschide orizonturi de colaborare și cooperare atât pe plan intern cât și internațional. CONAF a luat ființă ca urmare a necesității de a crea o cultură antreprenorială modernă, sustenabilă și echitabilă, nu numai pentru antreprenoriatul feminin, ci și pentru întregul mediu de business. Confederația are în componența sa 2 federații, 10 patronate, 19 asociații, 27 sucursale și peste 5.500 de companii. 

CONAF organizează evenimente importante pentru societatea românească, centrate pe educație continuă, conștientizare și găsire de soluții pentru probleme și domenii de larg interes public. De asemenea, dezvoltă și finalizează proiecte naționale cu un impact puternic, atât pentru societate, cât și pentru strategiile de dezvoltare ale autorităților centrale și locale.

Cele mai importante proiecte sunt: „Pactul pentru Muncă”, în parteneriat cu FPPG, „Pactul pentru Educație Antreprenorială” și seria de dialoguri deschise, „Turismul Românesc: Între impas și oportunitate”, „Pactul pentru Tineri” si seria de dezbateri publice naționale, ce au generat pe lângă ecourile în spațiul public, decizii legislative și schimbări pozitive de mentalități. Sute de speakeri și mii de antreprenori au dezbătut în cele mai importante orașe românești, cele mai stringente probleme, au încercat să găsească  soluțiile optime și cele mai bune strategii de viitor.

Agenția digitală full service Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România și servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei, coordonând strategia de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte ENGIE Romania, PROFI România, Hochland România, First Bank, Nivea, Ursus Breweries, NN România, Carrefour România, Alpin 57 Lux, Mondelez, Raiffeisen Bank, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way.

În 2018, Cheil | Centrade București a lansat divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Înființată în 2022, divizia de Digital Media completează mixul de servicii pe care agenția îl pune la dispoziția clienților săi, beneficiind și de avantajul propriului centru de servicii digitale și analiza datelor. Diviziile DIA și Digital Media oferă clienților soluții digitale personalizate, folosind cele mai noi instrumente analitice din sfera digitalului. 

În 2023, Cheil | Centrade a obținut primul trofeu de Aur pentru Samsung la Golden Drum și un trofeu de Argint la IAB Mixx Awards Europe, ambele pentru campania Samsung #22EpicNights, o nominalizare pentru campania de lansare a brandului Kozel în România, un trofeu Silver și două de Bronz la premiile Effie, un trofeu Gold, două Silver și un trofeu de Bronz la White Square Festival, dar și un trofeu de Bronz la Top ADC*RO 2023. În 2022, Cheil | Centrade a obținut primul său trofeu de Argint la Effie Europe Awards, dar și primul Grand Prix românesc la IAB Mixx Awards Europe cu campania “Teatrul Cadourilor Dăruite din Vină” pentru Asociația ANAIS, Aurul, Argintul și două trofee de Bronz la Premiile Effie, Best Integrated Campaign la IAB Mixx Awards, un trofeu de Aur la Luum Awards, două trofee Crystal la MAD Awards, șapte medalii la Webstock, precum și șase premii la Video Gaming Awards, BizPR Awards și Romanian PR Award.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related