[Marcom 2024] Bogdan Ivașcu: Va trebui să ne obișnuim din ce în ce mai mult, în noul context, să ieșim din zona de confort și să fim reactivi. Vor avea de câștigat cei cărora le plac surprizele

[Marcom 2024] Bogdan Ivașcu: Va trebui să ne obișnuim din ce în ce mai mult, în noul context, să ieșim din zona de confort și să fim reactivi. Vor avea de câștigat cei cărora le plac surprizele

2024 nu va fi un an ușor din punct de vedere economic, spune Bogdan Ivașcu, Head of Growth @Minio Studio & Business Manager @Maker Studio. Dar spune asta cu optimism precaut. Industria creativă are puterea de a se reinveta, iar momentul acesta e potrivit pentru a găsi noi resurse de a răspunde schimbărilor. 

"Actualul context poate fi, de fapt, o oportunitate ideală pentru inovații, noi procese organizatorice, noi structuri și moduri de lucru", crede Bogdan. 

 Vorbim în continuare cu Bogdan despre imprevizibil, suprize și nevoia de a ieși din zona de confort, adaptare și inovație, lecțiile lui 2023 și trendurile lui 2024. 

 

Cu ce energie ai intrat în 2024

Primul gând cu care am intrat în noul an a fost dedicat taxelor și inflației. Deci a avut și un strop de anxietate. Apoi mi-am amintit că am mai trecut cu bine prin momente de criză.

Cu siguranță, 2024 nu va fi un an ușor din punct de vedere economic. Totuși, am un vibe de optimism precaut: am avut un 2023 excelent cu clienți noi și mari, un business unit nou lansat, consolidare pe zona de employer branding, deci simt că plecăm din pole position. Cred în puterea de reinventare a industriei marcomm, iar momentul pe care îl traversăm este perfect pentru schimbări.

Actualul context poate fi, de fapt, o oportunitate ideală pentru inovații, noi procese organizatorice, noi structuri și moduri de lucru.

 

Planuri

Puțin contraintuitiv, văd 2024 ca pe un an de creștere și consolidare.

Este primul an în care ne prezentăm ca un grup de studiouri de advertising, Minio Studio și Maker Studio, în urma lansării Maker de anul trecut. Cele două studiouri funcționează ca business-uri independente, oferind servicii specializate complementare. Minio e fratele cel mare, cu know-how de servicii integrate și focus pe creative problem-solving. Maker vine cu o abordare dinamică și specializată în campanii de snackable video content co-create alături de un colectiv de tineri Gen Z.

La Minio, pe lângă serviciile consacrate, vom crește anul acesta focusul pe zona de employer branding. În ceea ce privește Maker, mizăm pe o creștere accelerată, profitând de creșterea apetitului clienților pentru campanii de video content și de interesul tot mai mare pentru TikTok.

 

Industria creativă din Ro în 2023

Cred că 2023 a fost un an de revenire la formă, din multe puncte de vedere. Am văzut campanii curajoase și creative; am văzut că se poate creativitate și cu bugete mai mici, fără să fie nevoie de super-producții.

Am mai observat o adaptare binevenită a agențiilor la nevoile din ce în ce mai specifice ale clienților. Iar anul trecut aceste nevoi au fost, predominant, de atragere și menținere a targetului tânăr, sub 30 de ani, și de campanii care să comunice atractivitatea brandurilor de angajator. Vom asista la creșterea numărului de campanii cu focus pe Generația Z. Iar aici văd un potențial uriaș, nu doar pentru generarea de campanii de comunicare dedicate, dar și pentru apariția unor noi platforme de learning, cu scopul de a integra rapid aplicanții.

 

Trenduri

Anticipez că vom vedea mai mult campanii de content nativ pentru canalele de social media și mai puține ad-uri clasice.

Va crește numărul de campanii pe TikTok și mă aștept să văd mult focus în jurul TikTok Search, ce are niște features încă neexplorate de branduri.

Și sunt tare curios să văd marketerii care se prind că Threads are un potențial masiv de conversie pentru targetul Gen Z și merită explorat. Sunt convins că vom vedea campanii și aici, cât de curând.

 

Bilanț de agenție

It was a good year, ca să-l parafrazez pe Ice Cube.

Pot să spun fără emoții că am avut un bilanț 100% pozitiv.  

În primul rând, premiile. Minio Studio a încheiat 2023 cu 11 premii la festivaluri de industrie și alte 4 nominalizări în festivaluri din Europa pentru campaniile create împreună cu Coca-Cola HBC, Ciuc Radler® (Heineken® România), CeraVe (L’Oreal România), Kaufland România și Maker Podcast (Maker Studio).

Apoi, clienții. În 2023 am început colaborarea cu Coca-Cola HBC Careers, Heineken® România, Kaufland România (pe employer) și Inmedio (Lagardère). Conturi importante, ce au dus la creșterea volumului de business și la campanii integrate pe care ne-am bucurat să le rezolvăm cât mai creativ.

Un alt milestone a fost lansarea Maker Studio, un pas esențial în planurile noastre de creștere și consolidare.

Nu în ultimul rând, am încheiat anul în formulă managerială completă, cu un nou Head of Creatives.

 

Proiecte în 2023

Lansarea Maker a fost cu siguranță proiectul cel mai plăcut și cu o miză personală. A plecat de la viziunea unui nou tip de proces pentru a răspunde nevoii brandurilor de a comunica mai autentic şi mai relevant cu tinerii consumatori. Și cred că ne-a ieșit: avem un model de business bazat exclusiv pe co-creare, agil şi descentralizat, în care ideile de campanie pleacă de la un colectiv de tineri Makeri – ei sunt creativii și strategii noștri. Suntem prima agenție din România ce lucrează în această formulă și am implementat deja campanii de content pentru Kaufland, Philadelphia, Oreo.

Și a mai fost pitch-ul de care sunt cel mai mândru, prin care am devenit agenția de employer branding pentru Coca-Cola HBC (întâmplător, primul meu proiect de new business la Minio), concretizat prin campania „Bring your own magic”, implementată în 23 de țări. Despre care povestim mai pe larg în noul nostru documentar de agenție.

 

Cum a fost 2023 pentru tine. Încântări & enervări

Remotivant. Am explicat mai sus. 

Nu i-aș spune enervare, dar parcă mi-aș dori să dispară sindromul pitch-urilor fără răspuns. Am avut și anul trecut, din păcate, câteva proiecte care s-au blocat cu “Don’t call us, we’ll call you”. #taxadepitch

 

Obiceiuri și rutine noi 

M-am mutat de curând la casă în afara Bucureștiului și asta mi-a cam schimbat perspectiva. E refreshing să stai în „provincie”, nu doar pentru că am ieșit din rutina urbană, dar și pentru că mi-a dat ocazia să mă reconectez cu foarte mulți prieteni vechi, lucru pe care îl făceam cam rar înainte.
A, și sunt mai productiv. Măsurabil. 

 

La ce ai renunțat în 2023. Ce ai câștigat

La încrâncenări. Le-am dat la schimb, fără regrete, pe team spirit-ul și atitudinea supportive găsite la Minio.

 

Lecții & învățături

Să privesc lucrurile mai relaxat. E mai sănătos.

 

Campania anului

Sunt mai multe, dar am două preferate, ambele apărute pe final de an.

Prima ar fi un branded content, Red Bull Symphonic 2023 featuring Metro Boomin, un exemplu spot on de crossover reușit între brand și artist, chiar s-a simțit ca o experiență Red Bull.

Apoi, my personal favorite, campania KFC Spania pentru Eau D'uardo. În sine o cioacă, dar o cioacă al naibii de bine făcută. Genul de simple, bold thinking care te face ușor invidios că nu a fost ideea agenției tale. Cum zicea un coleg, dacă era făcut la noi, scotea Terasa Obor unul cu miros de mici. Și s-ar fi creat un mega-hype în jurul asocierii de brand cu acest stunt.

 

Esti omul rezoluțiilor?

Sunt mai mult omul lui „văzând și făcând”, pentru că indiferent câte rezoluții ai face, apar foarte mulți factori care inevitabil le perturbă. Cred că mai valoros e momentul bilanțului, atunci când tragi linie și constați că ești pe plus cu ceva, personal sau profesional, versus anul trecut.

 

2024 SIGUR va fi anul...

imprevizibilului. Va trebui să ne obișnuim din ce în ce mai mult, în noul context, să ieșim din zona de confort și să fim reactivi. Vor avea de câștigat cei cărora le plac surprizele. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Maker Studio

Maker Studio este un hub de creatori ce produce continut video snackable co-creat alaturi de un colectiv de tineri Makeri, pentru tinerii consumatori. Este un nou mod de a crea content relevant si engaging pentru... vezi detalii »

Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related