Daca 2023 a fost anul schimbarilor, atat pe plan economic, cat si digital, 2024 trebuie sa fie anul adaptarii si al consolidarii, crede Mihai Andrei, Managing Partner WebDigital. Iar adaptarea si dezvoltarea intr-un peisaj in continua transformare vine cu renuntarea la amanari si perfectionism. E una din lectiile importante ale anului trecut.
"Am renuntat la amanari si la perfectionism pentru a putea esua mai rapid in micile sau marile proiecte pe care le dezvolt si pentru a putea regandi o noua abordare", spune Mihai.
Ce se anunta anul acesta in industria creativa, care sunt trendurile in digital si care sunt planurile pentru 2024, povesteste Mihai Andrei in randurile urmatoare:
Cu ce energie ai intrat in 2024
Daca 2023 a fost plin de provocari si schimbari, atat in sfera economica, dar si in sfera mediului digital, in 2024 intru cu speranta si cu ganduri de transformare si adaptare.
Dupa un an 2023 in care am investit in echipa, tehnologie si automatizari, 2024 vine cu acelasi set de obiective: cresterea echipei, adoptia de tehnologie, automatizarea proceselor, adaptarea si calibrarea automatizarilor la transformarile pe care le vedem in mediul digital in care noi si clientii nostri ne desfasuram activitatea.
Ce schimbari iti propui
Activitatea noastra se invarte in jurul echipei, iar majoritatea lucrurilor pe care le facem sunt pentru echipa si imbunatatirea activitatii echipei, iar anul acesta principalul obiectiv este sa imbunatatim sinergia echipelor si a departamentelor.
Cum a fost 2023 pentru industria creativa din Romania
A fost un an in care lucrurile s-au desfasurat normal. Evident, platformele globale precum Google si Meta au dezechilibrat si dezechilibreaza in continuare industria creativa, iar Tik Tok a facilitat amplificarea continutului natural, iar lucrul pe care l-am constatat a fost faptul ca industria creativa a virat putin catre crearea continutului natural sau care sa para natural. Am vazut campanii ceva mai indraznete decat in anii trecuti. Trendul va continua si in 2024, cu mai mult continut natural si indraznet adaptat la generatiile mai noi care ajung sa aiba putere de cumparare.
Inteligenta artificiala in creatie are momentan doar un buzz mai mare. Adoptia si utilizarea acesteia este inca mica, dar este un factor care influenteaza overall industria.
Trenduri in 2024
Vom vorbi in continuare despre inteligenta artificiala si marketing automation, iar 2024 mai mult ca sigur va fi anul in care va mai creste putin adoptia.
Bilant 2023
A fost un an cu mai multe transformari. Am investit mai mult in tehnologie proprie si in dezvoltarea echipei. Am crescut cifra de afaceri cu ~15% si echipa tot cu ~15%.
Printre partile mai putin bune pot mentiona dificultatea in recrutarea de talente noi si mai ales insertia acestora in echipe. Procesele de recrutare sunt in continuare anevoioase si de lunga durata.
La categoria parti bune, tot echipa este in topicul principal, 2023 fiind un an in care am reusit sa crestem echipele de consultanti si specialisti si sa atingem niste milestones importante in consolidarea acestora.
Proiecte importante
In continuare, catmobile.ro este un proiect care atinge toate cele 3 puncte. La fel, photosetup.ro un proiect cu care am si ridicat 2 premii la IAB Mixx Awards la categoriile ecommerce si search advertising si as mentiona aici si campania Creative Chaos de la Minio care a avut un impact sesizabil pe o audienta extrem de precisa.
A fost un an intens deoarece am fortat dezvoltarea adoptia de mai multe tehnologii pentru zona de optimizare si raportare interna. Nu a fost nimic urat. Orice proces de transformare vine cu dificultati pe care le vad doar termen scurt pentru ca ulterior, in cele mai multe cazuri, aceste transformari ajung sa genereze satisfactii.
M-am bucurat sa vad componente implementate in trecut in agentie care au ajuns sa prinda aderenta intern si au ajuns sa genereze satisfactii si sa usureze munca echipelor.
Supriza placuta de anul acesta a fost castigarea celor 2 premii la IAB Mixx Awards.
O ingrijorare foarte mare pe care o am este aceea ca observ ca agentiile / brandurile au niste cerinte din ce in ce mai mici pe skill-uri tehnice pentru specialisti, iar asteptarile acestora din urma ajung sa fie din ce in ce mai mari.
Ce te-a ajutat cel mai mult anul sa fii focusat
Echipa m-a ajutat cel mai mult atat pentru focus cat si pentru rezultate. Limitarea timpului petrecut in social media este unul din lucrurile pe care m-am concentrat in 2023 si pe care imi doresc sa il fac si in urmatorii ani.
La ce ai renuntat in 2023
Am renuntat la amanari si la perfectionism pentru a putea esua mai rapid in micile sau marile proiecte pe care le dezvolt si pentru a putea regandi o noua abordare.
Lectii pe care le-ai luat cu tine in 2024
Cu cat semeni mai rapid semintele, cu atat vezi mai rapid cultura indiferent de calitatea ei.
Campania anului
Mi-a placut campania celor de la Sector 7 pentru Pago & Visa - It’s horror to pay otherwise.
Esti omul rezolutiilor la inceput de an?
Da, partea cu rezolutiile a migrat de la profesional la personal. Prima data am facut-o pentru business, iar ulterior am invatat sa fac asta si pe plan personal. 2024 va fi un an al consolidarii atat pentru partea profesionala, de business cat si pentru partea personala. Pot spune ca am renuntat sa trasez doar rezolutii noi si am cautat sa vad ce am realizat partial sau deloc in trecut pentru a selecta componentele pe care eu le cred ca ar aduce un aport consistent profesional sau personal.
Am reusit sa ating destul de multe obiective si in 2023, dar ce am invatat si descoperit este ca mai am de lucrat la ordinea in care ar fi bine sa ma apuc de ele.