Ziarele si radiourile romanesti si-au scos la inaintare prietenii, duhurile din lampa si plata la intretinere, pentru a-si cistiga, prin reclame, cititorii.
Trusturile de media din Romania au descoperit publicitatea, iar specialistii din advertising comenteaza simbioza pentru "Cotidianul".
Trusturile noastre toate
"Un ziar sau un radio se asaza altfel in viata oamenilor decit un ulei sau un aspirator", incepe subiectul Ema Prisca, director de creatie Graffiti BBDO, responsabila cu reclamele Magic FM. Serban Alexandrescu, director de creatie la Headvertising, agentia care a realizat reclamele pentru "Gazeta Sporturilor" si Antena 1, arata de ce: "Barterul, expunerea inutila in locuri ineficiente, bugetul de productie minuscul, grandilocventa, senzatia ca volumul poate inlocui adevarul. «Trustul nostru versus trustul lor»". De altfel, reclamele la cotidiene se recunosc usor, potrivit publicitarilor, dupa doua maxime creative, folosite in supradoza: "Noi avem informatia" sau "Noi spunem adevarul". Silvia Gheorghe, Senior Copywriter Tempo, agentia care s-a ocupat de "Ziua", le explica prin faptul ca nici cei din marketing nu inteleg media si nici media nu inteleg foarte bine marketingul. De aceea, ei au mizat la "Ziua" pe nisa despre care stiau ca este a lor: "Investigatiile si accesul la dosare la care se ajunge mai greu".