Lidia Albu, Social Media Director Ogilvy România, a spus DA tuturor experiențelor care i-au apărut în cale, iar asta, plus echipa potrivită, a contat cel mai mult în parcursul ei în industria creativă. A început în Social Media încă din facultate, când lucra cu blogeri, care nu se numeau încă influenceri și puteau fi numărați pe degete. Peisajul digital s-a tranformat cu o viteză uluitoare între timp, dar adaptarea face parte din ADN-ul oamenilor de Social Media, crede Lidia.
"Nu mai este doar despre a pune spotul pe YouTube și o versiune mai scurtă pe Facebook sau despre a posta după event un album cu poze. :) Social media a devenit un mediu indispensabil unde se întâmplă lumea, pur și simplu", spune Lidia.
Despre AI, TikTok, borderless creativity, tehnologie și umanitate, povestește Lidia mai multe în rândurile ce urmează:
Etape importante în parcursul tău
Nu aș putea numi niște etape exacte, cred că a fost un cumul de factori. Determinarea și pasiunea pentru social media, influencer marketing și digital, dar și oamenii din jurul meu, toate puse la momentul potrivit, în locul potrivit unde mă aflu astăzi, la Ogilvy România.
Am învățat foarte mult, am făcut parte mereu din echipa potrivită și am spus “da” tuturor provocărilor, iar asta m-a ajutat ca în 5 ani să fiu pregătită să accept cel mai important challenge, acela de a fi la cârma echipei de social media, o echipă mixtă și în continuă dezvoltare.
Începutul în Social Media
Am început din anul doi de facultate și credeam că este un internship, în denumirea poziției scria “junior” și aș fi zis că asta înseamnă part-time. Făceam postări și community management, lucram doar pe Facebook și cu bloggeri – nu se numeau încă influenceri și îi număram pe degete.
Am mai avut câteva experiențe in between, dar când am ajuns să descopăr rețeaua globală Ogilvy și tot know-how-ul pe care îl oferă am intrat, practic, într-o altă lume și am trecut prin toate schimbările din social media cu multă informație la dispoziție și cu acces la resurse despre tot ce este nou si relevant în digital.
Ce te-a surprins în acest domeniu
Nimic neobișnuit, doar viteza cu care se schimbă lucrurile și, bineînțeles, și viteza cu care oamenii de social media se adaptează, fără să pară dificil. Adaptarea cu ușurință la schimbările aproape zilnice face parte din ADN-ul oamenilor buni de social media. Și, overall, de advertising.
Clienții, briefurile
Mă bucur să văd că nu avem aproape nici un client care să nu fie pe social media, vin briefuri constant pe această specializare de la clienți noi. În cazul clienților cu istoric, avem provocări care mai de care mai diverse în briefurile de social media.
Rezolvăm orice brief cu un mindset specific Ogilvy, acela de “borderless creativity”, care, pe scurt, presupune că tot ceea ce facem vine dintr-o intersectare a ideilor, a valorilor și a expertizelor. Lucrăm “borderless”, adică nu ne punem limite și colaborăm cu toate departamentele pentru propuneri integrate. Ne facem treaba noastră, dar ținem întotdeauna cont de gândirea 360 pentru a crea impact prin ceea ce facem, nu doar bucăți de proiecte.
Învățăturile ultimilor ani în online
După tot dezechilibrul la nivel global, pornind de la pandemie, război și criză financiară, cred că atât clienții, cât și oamenii din agenții au început să simtă nevoia unei abordări mult mai “human-centric”. Cred că ultimii ani ne-au “umanizat”, în sensul că astăzi (cel putin în echipa noastră) ținem foarte mult să integrăm direcții, idei, propuneri care chiar să fie relevante din perspectivă cultural-socială. Oamenii au alte așteptări de la branduri astăzi și dacă nu simt the human touch, un discurs ancorat în realitate, dau foarte repede cancel.
Cum spune filozofia noastră, vrem să generăm impact asupra consumatorilor, asupra lumii, în general, prin ceea ce facem. „Create Impact” este marele nostru obiectiv pentru orice propunem.
Cum a schimbat Social Media fața industriei creative
Am avut un pitch recent – campanie de imagine, spot, all ATL. Dar, ca om de social media, am participat în pregătirea propunerilor pentru că mi se pare cel mai important să arăți cum duci orice campanie în social media. Poate fi și pitch de BTL, o propunere de social media tot punem pe masă pentru că, inevitabil, clientul revine cu acest task suplimentar. Sau se așteaptă să îl primească, chiar daca de multe ori nu cere de la început.
Nu mai este doar despre a pune spotul pe YouTube și o versiune mai scurtă pe Facebook sau despre a posta după event un album cu poze. :)
Ca răspuns direct la întrebare, social media a devenit un mediu indispensabil unde se întâmplă lumea, pur și simplu.
Cuvântul anului în Social Media
AI :)
Și sunt bucuroasă că anul trecut am luat și două premii importante pentru o campanie în care am folosit AI ca să scoatem în evidență cauza singurătății seniorilor români. Este vorba despre campania pe care am făcut-o pentru Asociația Niciotată Singur-Prietenii Vârstnicilor – AI to Reverse Loneliness. Am luat Bronze la Webstock la categoria Best Digital Innovation și Special Projects și Gold la Internetics la categoria Digital Campaigns - Social Campaigns. Semn că AI este here to stay.
Dar în România?
Greu să aleg doar unul, am o listă întreagă, dar voi merge cu TikTok. E pe buzele tuturor, în prezentările și strategiile tuturor, în telefoanele a aproape 9M de români. Și este anul în care și noi vom explora tot mai mult pe această platformă în campaniile pe care le pregătim.