[Punct. Și de la capăt] Bogdan Teodorescu: Creativitatea vine la pachet cu multă dezordine, și majoritatea creativilor au învățat să navigheze în ape agitate

[Punct. Și de la capăt] Bogdan Teodorescu: Creativitatea vine la pachet cu multă dezordine, și majoritatea creativilor au învățat să navigheze în ape agitate

N-ar fi plictisitor dacă totul ar merge strună, cu deadline-uri generoase și mecanisme exacte de funcționare? Ar fi, spune Bogdan Teodorescu, Creative Director VML, care a învățat în 2023 să îmbrățișeze haosul și să navigheze cu încredere în apele deloc previzibile ale creativității. Anul trecut a fost bun și aglomerat: întoarcerea la birou după pandemie, premii la festivaluri, uniunea VMLY&R și Wunderman Thompson.

"Nu cred că în industria asta am supraviețui foarte mult dacă am sta închiși total, fiecare în turnul lui. E cât se poate de mult despre oameni", spune Bogdan.

Despre dezordinea bună, inspirație și adaptare, proiectele și descoperirile lui 2023, ce se întrevede în 2024, povestește Bogdan după cum urmează: 

 

Fotografia anului 2024

“/imagine hope”. N-am încercat să văd ce returnează prompt-ul în Midjourney, dar cred că fiecare am avea propria versiune potrivită. 

 

Cum a fost 2023 pentru tine

Spune-mi că a fost un an bun, fără să-mi spui că a fost un an bun: Cannes, Lia, Eurobest, Golden Drum, Internetics. Aș zice că a fost printre cei mai rewarding ani pentru mine, din toți cei 18 în publicitate. Dacă în mare parte succesul din 2023 se datorează work-ului bun început în 2022, am speranța că vom avea rezultate și în anul care vine. 

 

Surprize, încântări

În ianuarie ne-am întors la birou în sistem hibrid, după 2 ani de vals pandemic. Nu cred că în industria asta am supraviețui foarte mult dacă am sta închiși total, fiecare în turnul lui. E cât se poate de mult despre oameni. Faptul că suntem toți la un loc și putem să aruncăm cu idei și challenge-uri unii în alții până la “care ai discount pe Bolt, ar merge niște tacos”. Plus că glumele proaste n-au același farmec pe Teams.

Surpriza cea mai mare a venit în toamnă, când am asistat impromptu la cununia dintre VMLY&R și Wunderman Thompson. Practic un mamut care s-a născut peste noapte. Facem parte din cea mai mare agenție ever, toată lumea e excited de ce se va întâmpla în viitor. Este și o să fie interesant, în niciun caz nu e genul ala de nuntă unde de abia aștepți tortul ca să chemi Uber :) 

 

Proiecte în 2023

Am făcut cea mai mare platformă de sex-ed pentru Durex în regiune. Inițial în țările din SEE, apoi s-au deschis granițele în Adriatic și pe final de an în Moldova, cu un collab cu Satoshi. 

A fost un efort continuu pe parcursul anului și mulțumesc cu ocazia asta întregii echipe.

Illiterate Ads pentru Pepco și prietenii de la Teach for Romania a adunat premii la toate festivalurile locale și internaționale și ne-a motivat foarte tare. Lucrăm as we speak la ceva la fel de tare, urmează să lansăm în februarie.

Pe plan personal am început să experimentez mai mult rețete făcute la smoker. Sigur, probabil mulți s-ar întreba de ce e asta ceva marcant, dar pentru cineva care nu prea a pus prea mult mâna pe o tigaie până la 39 de ani, e mare lucru. Recuperez rapid, deja rețeta mea de pulled pork face ravagii printre prieteni. 

 

Ce te-a ajutat cel mai mult să ai rezultate

Colegii din agenție. Totally. 

 

Obiceiuri vechi, rutine noi

Nu mai percep haosul ca fiind ceva nasol. Advertisingul nu e neapărat cea mai smooth industrie și cred că de fapt asta e și farmecul lui. Apoi creativitatea vine la pachet cu multă dezordine, și majoritatea creativilor au învățat să navigheze în ape agitate. It keeps the fire burning. N-ar fi boring dacă totul ar fi ca un mecanism de ceas elvețian, cum ar fi dacă pitchurile ar avea deadline de 2 luni+? 

 

Cea mai frumoasă știre

Nu-mi aduc aminte ceva specific, nici nu cred că au fost foarte multe. Aș zice că finalizarea lucrărilor la spitalul ridicat de Daruieste Viata, când au trecut de la "facem un spital" la "am terminat de făcut un spital”.

 

Cele mai importante lecții pe care le-ai luat cu tine in 2024

Nu e neapărat o lecție, a fost un line venit la finalul unui e-mail cu un citat din Babe Ruth: You just can’t beat the person who never gives up. S-a transformat într-un reminder on heavy rotation. 

 

Campania anului 2023

Mi-e greu să pun degetul pe una singură, aș da bronze, silver și gold din ce a câștigat anul asta: Transparency Card, Fitchix și The Last Photo. 

 

Rezoluții pentru 2024

Să învăț din greșelile făcute în 2023. Sper să-mi iasă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related