"Lasati agentiile sa faca lucrurile pentru care le platiti!" a fost mesajul lui Serban Alexandrescu atunci cand a ridicat Grand EFFIE-ul pe 2007, pentru campania "Smaller but handier" , realizata pentru Gazeta Sporturilor. Serban a declarat pentru IQads ca au fost foarte importante increderea si libertatea pe care clientul le-a acordat agentiei. "Nu ne-au vazut niciodata ca pe un furnizor, a fost o relatie de parteneriat, tot timpul am stiut ca eram pe acelasi plan, intotdeauna am avut niste obiective de indeplinit si am facut o treaba impreuna, ceea ce e foarte frumos si foarte rar".
Despre contributia lui, Serban a afirmat: "Sunt strict electrodul pe care l-ati vazut in seara asta, toata munca a fost facuta din oamenii din agentie". Lor le-a mai dus, pe langa Gold-ul pentru Gazeta Sporturilor, un Gold pentru HVB Tiriac Bank, 2 Bronze-uri , unul pentru Grania - "Never stops growing!" si celalalt pentru Dolce - "When are you Dolce?". La ridicarea premiului, Serban Alexandrescu a subliniat ca "in doua zile, am facut abonatii de la Boom dupa toata campania".
Datorita campaniei pentru Dolce, Headvertising este una dintre cele 3 agentii pe care le-a salutat Felix Tataru atunci cand a ridicat Gold EFFIE pentru UCPR - "Cooked chicken doesn't harm", la categoria "Others". Celelalte doua au fost Cohn & Jansen - pentru Cosmote si Propaganda pentru pentru Radio Guerrilla, "singura campanie care a luat Gold EFFIE fara tv". Acestia ar fi, conform observatiei directorului general GMP the "good guys", cei care isi fac meseria cum trebuie, "chiar daca sunt controversati", in tabara opusa fiind the "nice guys". I-am cerut dupa gala replica lui Razvan Matasel. Acesta a observat o delimitare clara intre agentiile locale si cele multinationale, pe care le-a invitat sa se perfectioneze, pentru ca "Top 3 e alcatuit din Headvertising, GMP, Leo Burnett si e pacat ca dintre agentiile multinationale care au know-how e doar Leo Burnett acolo". Razvan crede ca "Ziua barbatului" o sa ia la anul Grand Effie si sustine afirmatia prin: "Avem cea mai buna echipa de pe piata."
GMP a mai castigat doua Gold EFFIE, unul pentru Gabriel Rosia Montana si unul Coccolino si un Silver EFFIE pentru Monte Banato.
Leo Burnett & Target a obtinut Gold EFFIE pentru Tide- "Super Mums", un Bronze pentru Joe si 2 Gold-uri pentru Bergenbier, de care Razvan Matasel este deosebit de mandru: "Sunt fericit ca cel mai tare brand din Romania pentru mine, Bergenbier, a luat si anul acesta 2 Golduri (pentru campaniile "New "q-pack shape for smart guys") si campania de imagine pe tot anul), deci impreuna cu ei am luat 5 premii pana acum in 2 ani." Totusi, el crede ca Leo merita mai mult. "Jurizarea a fost corecta, dar eu cred ca anul acesta diferentele au fost foarte mici. Daca anul trecut au fost niste castigatori siguri, anul acesta s-au batut toti intr-o marja foarte mica si atunci a aparut hazardul."
BV McCann Erickson a primit 3 premii Silver, pentru Lowenbrau - "Karl's Saga", Foton - "Sleeping" (un client felicitat pentru curaj) si Sprite - "Promotions are won by the wrong people" si un Bronze pentru Vodafone - "No small print".
La una dintre cele 3 categorii noi de anul acesta, "David vs. Goliath", Gold EFFIE-ul a fost luat de Graffiti BBDO pentru Banca Romaneasca - "The Guide". Ema Prisca a ridicat o data cu premiul si stacheta pentru succesorul "pastor" de cont: "Am creat un precedent. Matasel, watch out". Pentru IQads, Ema a declarat: "Sunt foarte bucuroasa pentru ca e prima campanie pe care o fac ca director de creatie la Grafitti BBDO. A fost surprinzator sa luam doar bronz cu Dacia, care a avut un scor foarte bun."
Next Advertising si CAP se mandresc cu Gold EFFIE pentru Salonta si 2 Silver, pentru Zaraza 3 stars si Banca Transilvania.
Publicis si-a felicitat clientul pentru curajul dovedit in campania "Supermarket habits", care a primit un Bronze. Tot Bronze au primit si pentru Ursus - "Evolution", la categoria nou-infiintata, cea pentru branduri relansate, "Rennaissance".
Cohn & Jansen | Ashley & Holmes au luat un Bronze, un Silver si un Gold pentru campanii realizate pentru Cosmote. La ridicarea unuia dintre premii, clientul a marturisit ca la fiecare intalnire, cei de la Cohn ii spun ca "fiecare client are campania pe care si-o merita".
Ursus Breweries a primit doua Bronze-uri pentru Timisoreana. Brand managerul regreta ca la Effie e locul 3, iar, pe piata, locul 1 in vanzari, dar "mai bine asa decat invers".
Desi este primul an in care participa la EFFIE, Engines Servicii de Comunicare a primit Gold EFFIE pentru Dero Surf, campanie cu un succes fara precedent. Clientul a recunoscut ca s-a inchinat cand a vazut asemenea rezultate. Tot pentru Dero Surf (campania - "Dero white"), Punct Advertising a primit Silver EFFIE.
Ogilvy One a castigat Silver pentru Ozone - "It's What's Inside That Matters Most".
Sister a primit Silver EFFIE pentru Bucegi "Gather 100 euro in caps and win it instantly".
Grey Worldwide este posesorul unui Silver EFFIE pentru Golden Brau - "To whom would you give 3 cars".
Propaganda a mai luat si un Silver EFFIE pentru Fiobilin - "Same Before And After".
Odyssey Communication a primit un Bronze EFFIE pentru Fill & Go - "Pay on your salary day", la categoria Retail.
Echipa Millenium Communications, care si-a demonstrat deja abilitatile prin organizarea AdPrint, Internetics,Gala Societatii Civile, a castigat anul acesta pitch-ul pentru organizarea EFFIE. Andrei Bortun, GM, a afirmat: "N-a fost foarte greu pentru ca suntem obisnuiti cu formatul de eveniment. E mai greu de negociat, pentru ca nu lucrezi cu un client, ci cu mai multi, e un intreg board de organizare". Gala de anul acesta a venit mai aproape de un eveniment legat de industria publicitatii, detasandu-se de atmosfera scortoasa a unei gale obisnuite. "Formatul e bine gandit, juriul e mare, rezultatele sunt credibile, competitia e corecta, indiferent de cine e in spatele ei.", a adaugat Andrei Bortun. Astfel, show-ul capata o pondere mai mare din atentia organizatorului. Numarul de magie alba, oferit de Johannes fost unul inedit. Daca se vor ocupa si la anul de organizare, cei de la Millenium vor pregati "un concept mai puternic in toata organizarea Effie, care sa se reflecte si in evenimentul galei de premiere".
Comentarii