Agenția Cognition a avut un succes deosebit la IAB MIXX Awards 2023, câștigând patru trofee în categoriile "Campanie de Inovație a Produsului", "In-gaming", "Campanie de Realitate Virtuală și Augmentată", precum și prestigiosul "Premiu al Președintelui Juriului" pentru campania "Reconstruim Bucureștiul în Minecraft". În total, proiectul a obținut 6 premii mari la două gale de referință din domeniul digital, respectiv Webstock 2023 și IAB MIXX Awards 2023, fiind recunoscută astfel pentru inovație și creativitate.
Ramona Todoca, Creative Director la Wieden+Kennedy, a acordat Premiul Special al Președintelui Juriului, felicitând echipa și ideea din spatele campaniei:
„Profesional vorbind, am fost impresionată de campania Rebuilding Bucharest in Minecraft deoarece a reușit să-și întâlnească audiența fix acolo unde aceasta se află — în Metaverse. Dincolo de abordarea inedită pentru nevoia de comunicare în jurul admiterii, campania a reușit să contribuie și la construirea imaginii de brand pentru UTCB ca instituție de învățământ superior care pregătește studenții pentru viitorul profesiei lor. Personal vorbind, am ales această campanie deoarece sunt și eu un produs al învățământului românesc preuniversitar. Consider că proiecte de genul acesta sunt importante pentru modernizarea educației și a relației dintre studenți și instituțiile de educație.”
Creat pentru Generația Z, proiectul a făcut parte din campania de promovare a admiterii la Universitatea de Construcții București. Tinerii au fost implicați într-o inițiativă de reconstrucție a unor zone istorice din București în lumea virtuală a Minecraft, pornind de la Bulevardul Nicolae Bălcescu până la Piața Romană. Acest proiect a fost finalizat cu succes în doar o lună, demonstrând un mod inovator de a atrage și implica tinerii în educație și viitorul comunității.
„Prin campania 'Reconstruim Bucureştiul în Minecraft,' am generat rezultate remarcabile pentru UTCB, înregistrând un număr record de înscriși și cel mai mare număr de studenți înmatriculați la taxă în ultimii 20 de ani. Aceste performanțe notabile au fost apreciate și recunoscute de către domeniul publicitar, reflectate prin cele 2 premii obținute la Webstock Awards și cele 4 premii câștigate la IAB MIXX Awards. Astfel, am redefinit experiența de admitere și am adus universității noastre o vizibilitate și succes deosebit în lumea comunicării publicitare.", Cezar Vlăduț, Prorector UTCB.
,,Minecraft este canalul generatiei Z. Noi tot ce am făcut a fost să identificăm oportunitatea și să mergem acolo unde ei sunt deja. Le-am creat un spațiu în digital care era familiar pentru ei, unde au putut să se împrietenească cu UTCB, să comunice cu studenții și să descopere mai multe despre meseria de inginer. Mai departe, campania a luat amploare și a depășit toate așteptările din punct de vedere înscrieri”, a declarat Maria Zvenigorodschi, Senior Digital Account Manager, Cognition.
Cognition, agenția digitală a grupului Godmother, a dezvoltat această componentă a campaniei de admitere, urmărind adresarea caracteristicilor unice ale noilor generații. Echipa a analizat cu atenție legăturile dintre tinerii absolvenți și filosofia Universității Tehnice de Construcții București (UTCB), orientată spre integrarea tehnologiei și aplicarea practică în educație. Acest demers a avut ca scop nu doar atragerea studenților, ci și consolidarea imaginii universității prin sublinierea angajamentului UTCB de a îmbina teoria cu practica, pregătind astfel absolvenții pentru provocările dinamice ale lumii moderne.
”În căutarea noastră de a oferi o experiență unică și simplă Generației Z, am decis să comunicăm cu ei în spațiul lor preferat: lumea jocurilor video. Pentru UTCB, am ales Minecraft ca nucleu al campaniei noastre, un joc care reflectă perfect esența universității. Totul a început ca o explorare conceptuală a modului în care ar putea arăta Bucureștiul, dacă ar fi lăsat în mâinile viitoarei generații de ingineri. Ce loc mai bun în care să te joci de-a inginerul, dacă nu chiar în Minecraft. Ne-am străduit să ne identificăm cu publicul țintă și să ne asigurăm să oferim mai mult decât un simplu produs - să oferim o experiență memorabilă și relevantă, departe de materialele promoționale tradiționale. Pentru că în final orice campanie este despre oameni, iar mai apoi despre brand”, a declarat Rareș Antemir, Senior Copywriter, Godmother
Această abordare creativă a avut un impact semnificativ, dovedindu-se a fi nu doar inovatoare, dar și extrem de relevantă pentru publicul său țintă. Prin această inițiativă, agenția a reușit să creeze o punte de legătură între interesele și pasiunile tinerilor și lumea academică, demonstrând că educația poate fi adaptată și personalizată pentru a răspunde nevoilor și preferințelor noilor generații.
”Suntem încântați și mândri să vedem impactul pe care campania Minecraft l-a avut asupra generației Z și în industria publicitară. Mai mult decât un simplu proiect, campania” Reconstruim Bucureștiul în Minecraft”- ne-a demonstrat valoarea unei ”Big Ideea”, arătând cum o poveste creativă poate aduce relevanță și rezultate pentru un brand, generând interes și memorabilitate în rândul publicului țintă. Rămâne un proiect de suflet pentru noi, care ne propulsează către un an 2024 ambițios, creativ și curajos”, a declarat Florentina Botezatu, Junior Digital Copywriter, Cognition
Rezultatele campaniei au avut un impact extins, depășind succesul admiterii la UTCB. Aceasta a constituit un prim pas important în transformarea modului în care instituțiile de învățământ comunică. Un fapt notabil este că deja se observă un interes crescut din partea altor universități, manifestat prin trimiterea de briefuri pentru campanii similare. Campania ”Reconstruim Bucureștiul în Minecraft” - a generat un efect pozitiv și mai larg asupra mediului academic, fiind reflectată într-o schimbare semnificativă a modului în care aceste instituții se prezintă și comunica cu segmentul de public țintă.
”Anul acesta, am avut marea bucurie de a sărbători împlinirea a doi ani de Cognition chiar la IAB MIXX Awards: și ce recunoaștere mai mare puteam primi din partea industriei decât cele 4 premii obținute în cadrul festivalului? Încă de la înființare, ne-am propus o poziționare îndrăzneață, aflată la congruența dintre cunoștințele de neuromarketing deținute și un stil de lucru canalizat spre atingerea potențialului creativ maxim, pentru fiecare proiect. Campania de Admitere UTCB este reprezentativă pentru această abordare care ne-a facilitat depășirea tuturor obiectivelor propuse, și datorită căreia privim încrezători viitorul, chiar și într-un context digital controversat. Așteptăm încântați provocările noului an, și suntem nerăbdători să putem aplica metodele de lucru perfecționate anul acesta în beneficiul cât mai multor clienți”, a declarat Claudia Archip, Managing Partner Cognition.
Echipa implicată în proiect:
Din partea UTCB:
Cezar Vlăduț – Prorector responsabil de comunicare și imagine
Lavinia Turcu – Coordonator comunicare
Din partea Cognition:
Claudia Archip – Managing Partner
Maria Zvenigorodschi – Senior Digital Account Manager
Florentin Dumitru – Digital Designer
Rareș Antemir - Senior Copywriter
Florentina Botezatu – Junior Copywriter
Aela Cotabiță - PR Manager
Suntem pasionați de definirea strategiilor de comunicare digitală bazate pe înțelegerea profundă a consumatorilor și conectarea lor cu brandurile. Nu gândim proiecte punctual, ci ne propunem ca de fiecare dată să oferim soluții integrate de dezvoltare pe termen lung, pentru a contribui la creșterea sustenabilă a brandurilor.
Combinăm insight-uri, expertiză și tehnologii de ultimă oră pentru a oferi clienților noștri orice tip de soluții digitale. Ne bazăm în acest proces pe echipa noastră de experți, dar și pe tool-uri specializate și surse de know-how acreditate în domeniul neuromarketingului.
Cognition este agenția de digital a grupului Godmother și singura agenție românească parte a Neuromarketing Science & Business Association.