Vigilență, echilibru, conținut relevant. Așa arată kitul de bază pentru supraviețuirea brandurilor în digital, crede Elena-Mădălina Șerban, Marketing Strategy & Business Development Partner, 500 Oaks & membră a juriului Internetics 2023. Anul acesta, au fost înscrise 145 de proiecte în cadrul Internetics, iar câştigătoriiau fost anunțați în cadrul Galei de Premiere Internetics 2023.
”Jurizarea este o muncă dublă: pe de o parte contribui cu experiența și judecata proprie la evoluția industriei, iar pe de altă parte înveți și te dezvolți personal cu fiecare caz”, spune Elena.
Povestim cu ea în continuare despre trendurile și provocările din digital în 2023, cum a evoluat piața și cum a fost experiența de jurat la Internetics în acest an.
Cuvântul anului în digital
Vigilența – nevoia de a fi conectat la dinamica sistemului piața-clienți-brand pentru a crea comunicare în acord cu aceasta.
Munca de jurat la Internetics
Jurizarea este o muncă dublă: pe de o parte contribui cu experiența și judecata proprie la evoluția industriei, iar pe de altă parte înveți și te dezvolți personal cu fiecare caz.
După mai mulți ani ca jurat, provocarea în 2023 a fost acomodarea cu schimbările in maniera de jurizare, dar acestea au fost benefice și au îmbunătățit întregul proces.
Ca de fiecare dată, cea mai mare responsabilitate pe care o resimt este aceea de a crea repere corecte prin premierea cazurilor excepționale.
Ce te-a surprins
Este incurajator când reîntâlnesc branduri care de-a lungul anilor au menținut o abordare consistentă si coerentă. Aceasta este ușor simțită la nivelul cazurilor care au un fir rosu de la obiective până la rezultate și care te inspira prin creativitatea și impactul lor.
Ce spun lucrările înscrise despre piața din România
Pentru a evolua ca piață, sunt necesare campanii curajoase, care reușesc să îmbine inteligent și creativ obiectivele de business și brand cu noul. În fiecare an am regăsit astfel de cazuri la Internetics, însă numărul acestora este determinat de disponibilitățile bugetare și influențează viteza progresului industriei.
Piața de digital din România
În continuare, majoritatea campaniilor sunt adresate unui target tânăr, apelează la influncers și se concentrează pe Meta, Youtube și TikTok, în schimb am observat cu bucurie o mai bună ancorare a campaniilor de digital în obiectivele de business, extinderea către alte canale de SM și segmente de vârstă, precum si mai multe companii antreprenoriale care abordează SM într-o manieră constantă.
Cum a schimbat Social Media fața industriei creative
Ca profesionist de marketing, social media te solicită să ai o abordare cât mai echilibrata, deoarece ești conectat în timp real atat la fondul emoțional al comunității brandului, cât și la numerele din spatele postărilor.
Trenduri în 2023
Pentru mine cheia este în continuare conținutul – rafinarea abilității de a înțelege clienții și brandul în profunzime pentru a oferi la momentul oportun, conținut relevant care să se remarce și să inspire în mulțimea de postări.
Presiunea de a ține pasul cu toate schimbările din tehnologie
Am încredere în agenții, îi consider experți în SM și apelez cu încredere la ei de fiecare dată pentru a identifica cele mai noi soluții tehnologice potrivite unui brief. De asemenea, interacțiunea cu o diversitate mare de persoane din generații, industrii și profesii diferite este o sursă bogată de informații despre nou, precum și de feedback direct de la utilizatori.
Aspecte importante de care trebuie să țină cont un brand în social media
Conectarea la dinamica sistemului piața-clienți-brand și optimizarea continuă.
Efectul tensiunilor din online
Sunt necesare vigilență și abordare echilibrată pentru a gestiona dinamica emoțională a comunității brandului. Crearea și menținerea unui barometru fin solicită un efort adițional însă permite moderarea discuțiilor la momentul potrivit pentru a preveni escaladarea acestora într-o zonă tensionată.
Publicul român & noile tehnologii
Observ persoane din domenii și generații diferite care sunt curioase și deschise în a testa AI. Există un interes în creștere, în a cunoaște soluțiile și înțelege cum pot fi integrate în munca de zi cu zi.
Un titlu pentru acest nou capitol în digital
Conectarea comunicării din SM la dinamica sistemului piața-clienți-brand.