Asa cum au prevazut si membrii juriului in urma cu mai bine de o luna "Promotii" si "Bauturi alcoolice" sunt cele mai disputate categorii la festivaul Effie de anul acesta. Cel putin asa se arata intr-un comunicat de presa din partea organizatorilor, in care sunt anuntate 71 de campanii inscrise, fara a da insa foarte multe date despre ce a inscris fiecare agentie. Asadar, categoriile in care Unirea, Bergenbier, sau Rompetrol reuseau sa ia premii in 2006, sunt anul acesta cele care aduna cele mai multe entry-uri. Cu un deadline prelungit pana pe 16 martie 2007, ca urmare a solicitarilor facute de participanti, cu sfaturi din partea organizatorilor despre cum se completeaza un brief bun si cu un juriu prezidat de directorul IAA Europe, Erich Buxbaum, Effie e un festival care a ajuns, la a patra editie, locul in care publicitatea isi poate demonstra cel mai bine latura sa eficienta. Ramane de vazut daca Grand Effie-ul va fi "imbuteliat" si anul acesta de una dintre campaniile inscrise la ametitoarea categorie "Bauturi alcoolice".
Doar jumatate din cei 26 de participanti la Effie 2007 au acceptat sa divulge numele campaniilor inscrise, motivul secretomaniei avand probabil de a face si cu eventualitatea unui rezultat slab in competitie. Printre noii veniti pe lista agentiilor participante anul acesta se numara nume noi precum Brandstalk sau Engines, in acelasi timp agentiile care au luat in ultimii ani trofee la festivalul eficientei isi mentin numarul mare de inscrieri.
McCann-Erickson a inscris 3 campanii pentru Vodafone: "anywhere.net", "Hagi" si "No Small Print". Aceeasi agentie a inscris "Promotions are won by the wrong people", o promotie pentru Sprite, Bookfest cu "Books you've heard about"(TV: "De veghe in lanul de orez", "Cocosatul de la Rotterdam", "1894"; print: "De veghe in lanul de orez", "Cocosatul de la Rotterdam", "1894"), Dorato cu campania "Crying", Foton cu "Sleeping" si Lowenbrau "Karl's Saga". Headvertising are sase entry-uri pe lista Effie de anul acesta: Grania - "Creste de nu se mai opreste"(print: "Cozonac gigant", TV: Grania), TVR2 - "Gemenii", Mercedes Benz clasele C si E - "Un bun motiv"(TV: "Familia", "Siguranta"), Dolce - lansarea(TV: "Tenis", "Western", "Telenovela", "Zapping"), Gazeta Sporturilor - "Mai mica, mai comoda" si HVB Tiriac - "Piticii". Publicis are trei campanii inscrise, e vorba de URSUS - campania "Succese romanesti"(TV: "Excelenta") si campania "Evolutie" ("Acvariul", "Pescuit", "Motocicleta"), pentru Renault inscriind "Atitudine de supermarket", la categoria Promotions. Leo Burnett a inscris Alpinia -"If you don't have time to cook", Bergenbier - "The new q-pack shape for smart guys" (tv: "Talentatii")si "Equity campaign 2006"(tv: "Discovery", "Pisoii", "Umbrelutele"), Joe - "Good luck with Joe" (tv: "Petrecerea", "Scoala", "Banca") si Tide - "SuperMums", iar Starcom a inscris Avon "1 in 8 women". Propaganda a inscris doua lucrari, pentru brandurile Guerrilla si Fiobilin, Next si Cap intra in competitie cu 3 campanii, Banca Transilvania, Zaraza("Bilant", "Revista", "Bani") si Salonta, in timp ce grupul Ogilvy, prin Ogilvy & Mather, Ogilvy Action si Ogilvy One a inscris in total 5 campanii. Young & Rubicam are 3 campanii inscrise, pentru Actimel, Alerid (print: "Dezvaluiri", "Ciorapii", "Cumparaturi", "Cura de slabire") si Can Pack. Sister a inscris o campanie pentru Bucegi (TV: "Pepeni", "Gaini"), Odyssey are pe lista 2 campanii si o promotie, Loco Branding & Communication a inscris campania Arctic, iar Saatchi Saatchi intra in competitie cu Raiffeisen - "Flexicredit" la sectiunea "Banking/financial services" si Toyota Corolla la sectiunea "Promotions" (tv: "6 ani"). Cohn&JAnsen a inscris trei campanii, toate de la COSMOTE: promotia "Revolutia COSMOTE", campania de anuntare a acoperirii si campania "Singur".
Nou venita Engines a inscris campania DERO Summer Edition, la categoria "Non-food products", insa exista posibilitatea ca juriul sa decida schimbarea categoriei in "Non-food FMCG promotions", dupa cum au declarat reprezentantii agentiei.
Narcis Horhoianu, Associate Marketing Director Procter & Gamble si Presedinte al Comitetului de Organizare EFFIE Romania 2007 a tinut sa precizeze ca festivalul are un grad ridicat de obiectivitate, determinat de cei doi parametri care sunt luati in calcul, e vorba de contributia campaniei la business-ului companiei si executia creativa.
Jurizarea campaniilor, prezidata de Erich Buxbaum, se va face in doua runde, in data de 27, respectiv, 28 martie 2007. Castigatorii vor fi anuntati in cadrul galei de premiere, care va avea loc in data de 29 martie la clubul Bamboo. Campaniile participante la Effie trebuie sa fi rulat in perioada ianuarie 2006 - decembrie 2006, chiar daca au debutat mai devreme. Campaniile care au mai castigat Effie nu mai pot fi inscrise, iar obiectivele lor trebuie sa fie clar prezentate, alaturi de dovada faptului ca au fost indeplinite sau depasite. Entry-urile trebuie sa fi rulat pe cel putin unul din urmatoarele medii: TV, radio, print, OOH, Internet. Participantii au avut de completat un brief de eficienta in 15 pasi, ce putea fi gasit pe site-ul Effie, necompletarea acestuia dupa cerintele Effie putand duce la descalificarea campaniilor.
Trebuie mentionat ca festivalul va avea, incepand cu anul acesta, trei noi categorii. E vorba de "Pharmaceuticals", "David vs. Goliath", o categorie noua si la nivel international, care va premia brandurile mici, existente deja pe piata, care au inregistrat performante remarcabile desi au concurat cu marci mari si "Renaissance", pentru campaniile care au reusit sa resusciteze un brand mai "batran" sau aflat in declin si campaniile care au ajutat un brand sa atraga noi audiente si sa redevina relevant pentru categoria lui sau pentru piata.
O alta noutate a EFFIE Awards 2007 este impartirea categoriei "Food products" in doua categorii distincte: "Food products I" (de ex.: carne, lapte si produse lactate, mancare pentru animale) si "Food products II" (de ex.: snacks-uri, dulciuri), in total fiind 18 categorii. Toate categoriile au un punctaj minim, pe care o campanie trebuie sa il atinga pentru a putea obtine premiul Gold, Silver sau Bronze EFFIE, fiind posibil sa se acorde premiu Silver sau Bronze, fara ca in cadrul sectiunii respective sa se acorde si Gold EFFIE. Grand EFFIE este acordat campaniei care obtine cel mai mare punctaj global al anului. Categoriile "Promotions FMCG" si "Promotions non-FMCG" nu pot concura pentru Grand EFFIE.
Anul trecut Grand Effie a fost castigat de campania "Prietenii stiu de ce" realizata de Leo Burnett pentru Bergenbier. EFFIE este organizat de IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR), editia 2007 fiind realizata in colaborare cu Millenium Communications.