Alexandra Boaru este o artistă căreia îi place să observe detaliile în tot ceea ce face, indiferent dacă merge pe stradă sau face cumpărături. Crede că este într-o perioadă în care experimentează cu tot ce are la îndemână și, de aceea, nu își poate împărți parcursul artistic în niște etape clar definite. În cadrul expoziției Fabulating About a Gelato Machine de la Muzeul de Artă Brașov, a creat o instalație din pietre și păr, pe care o vede ca pe o continuare a studiului asupra elementelor umane atașate celor naturale, pe care îl desfășoară deja de câțiva ani încoace.
Expoziția marchează etapa de final a programului de mentorat și producție dedicat artiștilor emergenți, Accelerator Brașov, și poate fi văzută la Muzeul de Artă Brașov până pe 25 februarie 2024. Noi povestim în continuare cu Alexandra despre parcursul ei artistic și felul în care atenția devine artă.
Etapele de formare
Încerc sa fiu prezentă cât de mult pot în orice activitate pe care o fac, indiferent dacă merg pe stradă sau fac cumpărături. Îmi place să observ, să „văd cu totul’’, să observ detalii. Iar tocmai această atenție cu care pășesc în mediul care mă-nconjoară mă face să resping idea împărțirii parcursului meu artistic în capitole bine definite. Îmi place fluiditatea și posibilitatea schimbării.
Temele care te preocupă
În prezent, sunt interesată de ceea ce tine de speculativ, în special asociat cu regnul animal sau vegetal. Citesc destul de mult și cred că asta reprezintă un punct important al inspirației mele. Acum citesc The Midwich Cukoos de John Wyndham, carte a cărei temă se învârte în jurul ideii de om ca și unealtă pentru entități și ființe exterioare.
Ce te-a motivat să participi în programul Accelerator Brașov
Motivul participării în cadrul acestui proiect a fost dorința de a avea o vedere mai amplă asupra mediului artistic, dar și asupra propriei practici artistice, prin ochii unor profesioniști.
Lucrarea ta din cadrul expoziției Fabulating About a Gelato Machine
Pentru aceasta expoziție, am realizat o instalație din pietre și păr. Chiar dacă acesta în sine este un proiect nou, expus pentru prima oară, este, în același timp, o continuare a studiului asupra elementelor umane atașate celor naturale, studiu pe care îl desfășor de câțiva ani încoace.
Investigarea trecutului
Legat de tema trecutului, m-am îndreptat, mai degrabă, spre o amintire speculativă, colectivă pe care o avem cu toții, fie animați sau neanimați, oameni, plante sau animale. De aici și această abordare sculpturală a instalației și asocierea celor două elemente stranii, pietrele și părul, care, la o primă vedere, ar părea de negândit împreună, dar legându-le printr-un text poetic, crează o legătură rizomică, care se răspândește fără oprire.
Cum s-a schimbat procesul de creație în ultimii ani
Nu cred că procesul meu s-a schimbat de-a lungul anilor, care, de altfel, sunt puțini la număr. Dar cu siguranță va suferii diferite alterări pe viitor, mulându-se pe diferite etape din viața mea. Momentan, nu știu dacă am niște etape bine stabilite și mai mult experimentez cu ce am la îndemână.