[Digital Trends] Alex Dona: Piața de digital din România e foarte aglomerată, foarte gălăgioasă, iar substanța e din ce în ce mai inexistentă în raport cu zgomotul și cu stridentul

[Digital Trends] Alex Dona: Piața de digital din România e foarte aglomerată, foarte gălăgioasă, iar substanța e din ce în ce mai inexistentă în raport cu zgomotul și cu stridentul

Chiar dacă bugetele sunt mici, digitalul neaoș compensează prin creativitate, iar piața se maturizează, crede Alex Dona, CDO Desprevin și membru al juriului Internetics 2023. Anul acesta, au fost înscrise 145 de proiecte în cadrul Internetics, iar câştigătorii vor fi anunțați pe 28 noiembrie, în cadrul Galei de Premiere Internetics 2023.   

”Anul ăsta m-a surprins creativitatea. Creația mi se pare că a depășit cu mult părțile tehnice și e păcat. Mi-aș dori să văd mai multe mecanisme testate, mai multe cross-uri, mai mult gamification”, spune Alex.

Vorbim cu el în continuare despre ediția Internetics din acest an, factorii care influențează piața de digital din România, influenceri, AI și... mămăligă. 

 

Cuvântul anului în digital

Explorare. Cred că brandurile testeză noi platforme, noi canale de promovare, noi influenceri. Cred că va mai dura, iar competiția între acestea este din ce în ce mai acerbă, iar rezultatele livrate trebuie să fie imediate.

 

Munca de jurat la Internetics

Plăcută. Mereu e plăcută, altfel nu aș participa. Presiunea e dată de subiectivitatea căreia tuturor ne supunem, că vrem sau nu, și nu vrei ca asta să se reflecte asupra muncii agențiilor și ale clienților, dar oricât de obiectiv ai încerca să fii, nu ai cum niciodată să ajungi la 100%.

 

Ce te-a surprins 

Anul ăsta m-a surprins creativitatea. Creația mi se pare că a depășit cu mult părțile tehnice și e păcat. Mi-aș dori să văd mai multe mecanisme testate, mai multe cross-uri, mai mult gamification.

 

Ce spun lucrările înscrise despre piața din România

Că începem să fim o piață matură, chiar dacă mică dpdv bugete.

 

Piața de digital din România

E foarte aglomerată, foarte gălăgioasă, iar substanța e din ce în ce mai inexistentă în raport cu zgomotul și cu stridentul.

Totul influențează digitalul, iar faptul că e unul dintre puținele medii în care măsurarea este aproape totală o face să fie în continuă creștere. Din păcate, există și mult mercantilism.

 

Cum a schimbat Social Media fața industriei creative

Cred că avem mai mulți și mai buni creativi datorită social media. Au unde să se exprime, să testeze, să vadă ce place și ce nu, să își găsească drumul și stilul. Să se inspire, de ce nu.

 

Trenduri în 2023

Cred că pe măsură ce se maturizează piața, bugetele clienților vor dicta din ce în ce mai mult jocul, iar fragmentarea pieței de advertising mai ales în digital unde ai și un barrier of entry mic, doar va amplifica importanța lor. Cum e și normal, din ce în ce mai mult clienții vor dicta regulile jocului și sper eu că vom evolua pozitiv.

 

Presiunea de a ține pasul cu toate schimbările din tehnologie

Doar vârsta mi-o simt. Acum nu mai simțim că îmbătrânim de la durere de șale, ci de la faptul că nu mai avem dorința de a exista pe orice canal de social media.

 

Aspecte importante de care trebuie să țină cont un brand în social media

Feedback-ul clienților. Clar. Din păcate vedem în continuare branduri care nu încurajează dialogul și vedem cum blochează comentariile în loc să le gestioneze asumat. Nu cred ca mai poate exista brand loyalty fără dialog cu clienții tăi în enviromentul actual.

 

Efectul tensiunilor din online

Sper că brandurile au învățat sau ar fi trebuit să învețe de cine să își lege imaginea, iar cei mai curați și mai puțin în căutarea senzaționalului, chiar dacă nu au un numar extraordinar de mare de fani vor fi din ce în ce mai preferați. Vom asista la o creștere a segmentului de micro-influenceri - oricum, din punctul meu de vedere sunt mult mai relevanți deoarece sunt mult mai legați de comunitățile lor, iar fanii lor nu prea vorbesc pakistaneza.

 

Publicul român & noile tehnologii. Entuziasm versus relevanță

E foarte relevantă, dar doar la nivel de PR din punctul meu de vedere, iar asta nu e greșit. Nu am auzit pe nimeni să își cumpere un anumit mălai că a avut o experiență imersivă cu o mămăligă prin niște gadgeturi.

 

Un titlu pentru acest nou capitol în digital

Despre oameni și roboți. De Asimov, clar.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related