Budweiser - cum sa faci istorie in advertising

Fara indoiala isteria care a cuprins Statele Unite si apoi lumea intreaga in legatura cu de acum celebrul "wussup" a intrecut pana si asteptarile agentiei de publicitate ce a creat campania. Privind in urma, stam si ne intrebam: ce a fost atat de genial, atat de "catchy" in aceasta campanie?

In primul rand, este bine de stiut ca personajele din reclamele Budweiser sunt prieteni si in viata de toate zilele, ceea ce a adus realism si implicit credibilitate spoturilor.

De ce ar accepta clientul o asemenea campanie care doar povestita probabil ca ar parea de-a dreptul idioata? Pentru ca odata ce vezi spoturile, dorinta de a face parte din lumea ilustrata in reclama devine irezistibila, o lume in care nu ai de facut nimic altceva decat sa te uiti la televizor (mai mult, la sport!) si sa savurezi o bere.

Prima reclama din celebra serie (pe care o puteti vedea aici) ne face cunostinta cu niste personaje care au devenit celebre. "Call waiting" (urmatoarea reclama din serie) impinge lucrurile mai departe, telefonul cu mai multe linii fiind probabil prima oara intrebuintat asa cum trebuie.

De aici, variatiunile pe aceeasi tema se inmultesc, una dintre cele mai reusite fiind reclama "Budweiser - Wassabe". La un restaurant japonez, unul din personaje este amuzat teribil de asemanarea dintre pronuntia "wassabe" - un condiment specific japonez - si "wussup-ul" pur american. Scena are un umor nebun, iar iubita cu care era la restaurant evident ca nu intelege nimic.

Ca veni vorba de iubita, acelasi personaj din "Budweiser - Wassabe" face de rusine grupul de prieteni, neindraznind sa recunoasca ca se uita la un film cu prietena in loc sa se relaxeze si sa bea un Bud. Clipul poate fi urmarit aici.

Faptul ca Budweiser si "wussup" devin chintesenta culturii pamantesti este foarte amuzant redata in clipul "Alien Dog". Un caine, de fapt un spion extraterestru trimis pe Terra, nu are nimic important de spus despre pamanteni...in afara de "wussup", bineinteles.

Ultima reclama Budweiser despre care vom vorbi aici ne arata cum ar arata o conversatie intre niste baieti scrobiti si afectati. In loc de "wussup" avem "how are you doing", iar umorul reclamei ne face sa nu regretam simpaticele personaje din seria originala. Puteti urmari clipul aici.

Iata cum cu o formula aparent copilareasca poti sa creezi un fenomen. Asa ca in cinstea ta, Bud. True.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related