Doina Radicof & Alexa Constantinescu: Anul acesta, tema IAB MIXX Awards 2023 este intersecția dintre tehnologiile emergente, AI, VR și Metaverse, și impactul lor asupra creativității în comunicare

Doina Radicof & Alexa Constantinescu: Anul acesta, tema IAB MIXX Awards 2023 este intersecția dintre tehnologiile emergente, AI, VR și Metaverse, și impactul lor asupra creativității în comunicare
Alexa Constantinescu, Communications Director IAB MIXX Awards 2023 & Doina Radicof, Partnerships Director IAB MIXX Awards 2023

Digitalul este testul ultim al comunicării de brand. Schimbările din online și evoluția spectaculoasă a noilor tehnologii dau măsura creativității în 2023. Iar trendurile cele mai importante din industria digitală se reflectă în fiecare an la festivalul IAB MIXX Awards, platformă internațională care premiează cele mai inovative campanii din industria locală. Termenul limită pentru înscrieri este fixat pentru data de 19 noiembrie, iar proiectele vor fi evaluate și analizate de un juriu format dintr-un mix de experți în digital, locali și internaționali. 

Premiile IAB MIXX Awards funcționează ca un barometru al inovației și creativității, arată Doina Radicof, Partnerships Director IAB MIXX Awards 2023, și Alexa Constantinescu, Communications Director IAB MIXX Awards 2023, parte din echipa de management a festivalului.

”În cadrul ediției 2023 a festivalului ne așteptăm să vedem același trend reflectat de edițiile din ultimii ani, și anume o creștere constantă a numărului de lucrări înscrise și mai ales o creștere a calității acestora, ce arată o rafinare a creativității și o atenție permanentă pe care atât agențiile, cât și advertiserii o acordă creșterii eficienței campaniilor digitale”, spune Doina Radicof.

Vorbim în continuare cu Doina Radicof și Alexa Constantinescu, despre ediția curentă, trendurile în eCommerce, In-Game Advertising și sustenabilitate și piața de digital din România.

 

Trei categorii noi la IAB MIXX Awards 

Alexa: Și în 2023, IAB MIXX Awards România reflectă tendințele cheie din industria digitală, iar acesta este motivul pentru care am adăugat cele trei noi categorii de premii.

Sustainability Campaign: Această categorie nouă recunoaște eforturile brandurilor de a integra sustenabilitatea în inima strategiilor lor de comunicare digitală, evidențiind campaniile care promovează un comportament responsabil față de mediu și societate.

Ecommerce: Amplificarea comerțului electronic este acum front și centru, cu o categorie dedicată campaniilor care demonstrează inovații în tehnica de vânzare online și îmbunătățirea experienței de cumpărături digitale.

In-Gaming: Reflectând popularitatea în creștere a industriei de gaming, noua categorie "In-Gaming" premiază campaniile care folosesc mediul de gaming ca platformă pentru storytelling creativ și engagement de brand.

O altă temă de importanță actuală este tema workshopului susținut de Ramona Todoca: Intersecția dintre Content și Tech: modul în care conținutul și tehnologia se intersectează pentru a oferi storytelling mai puternic și engagement în campaniile digitale.

 

Evoluția IAB MIXX Awards 

Doina: În fiecare an observăm cu mândrie și bucurie o creștere nu doar a volumului de campanii înscrise în competiție, ci, mai important, a calității case-urilor și a creativității și eficienței campaniilor. În acest sens, validarea internațională a câștigătorilor locali din ultimii ani vine ca o dovadă de necontestat: cele mai multe premii la MIXX Awards Europe în 2023, Grand MIXX la Madrid în 2022.

 

Criteriile de jurizare 

Alexa: IAB MIXX Awards evaluează campaniile digitale folosind șase criterii principale: abordarea strategică a campaniei, conceptul creativ, execuția, amplificarea mesajului, inovația și rezultatele măsurabile.

Obiectivitatea este asigurată prin procesul de jurizare în două faze, diversitatea juriului format din experți internaționali, și reguli stricte pentru prevenirea conflictelor de interese. Feedback-ul anonim și obligativitatea argumentării scorurilor contribuie la transparența și justiția procesului. În final, relevanța fiecărei campanii este evaluată prin prisma potrivirii cu categoria în care este înscrisă.

 

Sesiuni speciale 

Alexa: Subiectul-cheie al acestui an este intersecția dintre tehnologiile emergente - inteligența artificială (AI), realitatea virtuală (VR) și Metaverse-ul - și impactul lor asupra publicității și creativității în comunicare.

Workshopul, condus de Ramona Todoca, directorul de creație la Wieden+Kennedy Amsterdam și președintele juriului de anul acesta, va avea ca temă "AI + VR + The Metaverse: Will you fight or flight?". În cadrul acestuia, se va discuta despre cum pot profesioniștii din marketing și publicitate să utilizeze aceste tehnologii în avantajul lor, nu împotriva lor, și cum acestea pot fi integrate pentru a amplifica narativul de brand. Scopul este de a depăși senzaționalul și de a construi o viziune pragmatică și aplicată a viitorului imediat în publicitate și marketing.

Workshopul este destinat specialiștilor în marketing digital, din agenții de creație, media și digital, precum și brand managerilor care sunt interesați de forța creativității și potențialul tehnologic de a îmbunătăți comunicarea de brand. Acesta se va desfășura la BT Stup pe 7 decembrie și este limitat la 25 de participanți, oferind un cadru informal și interactiv.

Această sesiune specială, alături de gala de premiere și prezentarea celor mai bune lucrări creative din industrie, promit să fie punctele culminante ale festivalului IAB MIXX Awards din 2023, reprezentând o platformă valoroasă pentru învățare, inspirație și networking.

 

Înscrieri în 2023

Doina: În cadrul ediției 2023 a festivalului ne așteptăm să vedem același trend reflectat de edițiile din ultimii ani, și anume o creștere constantă a numărului de lucrări înscrise și mai ales o creștere a calității acestora, ce arată o rafinare a creativității și o atenție permanentă pe care atât agențiile, cât și advertiserii o acordă creșterii eficienței campaniilor digitale.

Pentru a acompania acest trend, ne-am asigurat că și în acest an case-urile înscrise în competiție vor fi atent jurizate de un mix de experți în digital, atât locali, cât și internaționali (prezența internațională începând cu Ramona Todoca, director de creație la Wieden + Kennedy, în Amsterdam).

Așteptăm așadar cele mai inovative și eficiente campanii să fie înscrise în festival până la data de 19 noiembrie.

Suntem recunoscători tuturor partenerilor noștri care susțin ediția de anul acesta a MIXX Awards, celebrând excelența în digital: YOXO, Teads, RTB House, Carrefour, United Media, Sense8, BT STUP, Therefour - Brand Strategists, DEV51, Absolut Vodka, Bilet.ro, Heineken Silver, VOYO, G4media, IQads, Wall-Street, Paginademedia.ro.

 

Un barometru al creativității

Alexa: Participarea la IAB MIXX Awards deschide ușa spre recunoașterea internațională, agențiile și companiile fiind expuse la o audiență europeană de profesioniști din industrie. Premiile funcționează ca un barometru al inovației și creativității, oferind o platformă pentru a etala lucrări care stabilesc noi standarde în publicitatea digitală.

Ca să ne legăm și de conceptul creativ de anul acesta, recunoașterea la un astfel de nivel poate servi ca o sursă de mândrie, IAB MIXX Awards oferindu-le câștigătorilor oportunitatea de a se lăuda familiei și prietenilor cu statutul de premiant :)

 

Ce urmează

Alexa: Viitorul festivalului IAB MIXX Awards se profilează a fi extrem de dinamic, odată cu evoluția accelerată a tehnologiei și a mediului digital. Un aspect esențial va fi capacitatea festivalului de a se adapta la schimbările de consum media și de a aborda subiecte de interes emergente. Festivalul va continua să stimuleze inovația, oferind recunoaștere și vizibilitate pentru campaniile care reușesc să navigheze și să valorifice complexitatea digitală în moduri tot mai sofisticate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related