Robbie Douek: Este momentul "Tu decizi". Pentru că tu deții controlul. Tu decizi ce și cum vrei să urmărești, cât de implicat vrei să fii

Robbie Douek: Este momentul "Tu decizi". Pentru că tu deții controlul. Tu decizi ce și cum vrei să urmărești, cât de implicat vrei să fii

Ne afăm în acea eră a divertismentului în care consumatorii sunt în control absolut. Și totuși, ajungem să ne pierdem în feeduri online infinite. Provocarea este să ne ghidăm printre valurile de divertisment și informații, spune Robbie Douek, CEO Blast. În prezentarea sa de la conferința globală Creativity4Better, organizată de IAA România, Robbie a vorbit despre rolul creativității în ecosistemul jocurilor video, dar și responsabilitatea industriei de divertisment.

"Acum, în ecosistemul de gaming, poți decide experiența consumatorului. O poți face autentică, reală. Aș spune că rolul nostru este să ghidăm, să stimulăm, să conducem, să direcționăm și apoi să lăsăm consumatorul să decidă", spune Robbie.

Înainte de BLAST, Robbie a lucrat la Google în Paris și Londra și a fost Vice President Digital, EMEA, The Walt Disney Company.

Am vorbit cu Robbie Douek, într-una din pauzele conferinței, despre responsabilitatea industriei de entertainment, noile generații de consumatori și relația lor cu tehnologia.

 

Noua eră a divertismentului

Cred că divertismentul e acum o experiență complet imersivă, interactivă, cerebrală, diferită de ce era acum 10 ani. Există două tipuri de divertisment.

Cel în care vrei să atingi, să simți, să joci și să interacționezi, să fii parte din experiență. Și cel de relaxare, unde ești pur și simplu inundat cu informații. Dacă e să folosim termeni clasici: ai modul de relaxare și modul de implicare.

Pentru mine, industria de gaming este mult mai mult despre implicare decât relaxare. Un concert Taylor Swift este undeva la mijloc: pentru că te implici în acea experiență, chiar dacă nu o poți influența.

Există o mulțime de experiențe noi care intră în era divertismentului și care nu existau acum 10 ani. Tot ce te înconjoară este foarte important. Întunericul sălii de cinema, mirosul arenei, luminile, sunetul, fumul, pentru mine asta este divertismentul.

 

Un nume pentru acest capitol în divertisment

Este undeva la mijloc între entertainmentul de relaxare și cel de implicare. Este momentul "tu decizi". Pentru că tu deții controlul. Tu decizi ce vrei să urmărești, cum vrei să urmărești și cât de implicat vrei să fii cu acel conținut. Poți urmări ceva pe un ecran și să fii complet deconectat pe telefonul tău sau poți fi complet imersat în acea experiență. Tu decizi.

 

Cum s-a schimbat perspectiva ta 

Îmi place mai mult industria creativă de acum decât cea de atunci. În trecut, alții hotărau tipul de creativitate și conținut pe care îl urmăreai și tu doar îl distribuiai. Acum, în ecosistemul gaming, poți decide experiența consumatorului. O poți face autentică, reală. 

Aș spune că rolul nostru este să ghidăm, să stimulăm, să conducem, să direcționăm și apoi să lăsăm consumatorul să decidă.

 

Responsabilitatea industriei

Cred că este responsabilitatea producătorilor și a companiilor globale ca a noastră să le ofere oamenilor experiențe, dar să se asigure că o fac într-un fel în care există unele limite. În prezentarea mea vorbeam de campania Away From The Keyboard. 

Este foarte important să faci o pauză de la ecrane. Altfel, te poți pierde foarte ușor. Poți să te pierzi cu orele pe rețele sociale, și nu e o utilizare bună a timpului tău. Trebuie să fii mai atent la lucrurile pe care le faci, când și cât le faci și să încerci să fii cât mai organizat cu timpul tău. 

Mă uit cu fascinație la copiii mei și văd cum abordează ei această situație, mult diferit de cum o abordam noi. Ne petreceam ziua în funcție de un anumit program: vreau să urmăresc emisiunea aia la TV la 8 seara, deci trebuie să îmi fac temele la ora 6. Ei nu au acest concept. Pentru ei nu există intervale de timp. Totul este accesibil. Vor totul acum. Este responsabilitatea noastră să învățăm generațiile următoare că lumea le oferă o oportunitate incredibilă, dar în anumite limite.

 

Gen Z

Sunt fabulos de sinceri. Sunt clienți dificili pentru că știu ce vor și, de asemenea, știu foarte bine ce nu vor, deci este foarte greu să îi marketezi. Dar îți spun foarte repede ce nu le place. Iar asta e bine, pentru că dacă greșești, ți se spune foarte repede că greșești.

Cred că au un venit mai accesibil decât orice altă generație tânără. Dar trebuie să fim atenți cu ei, trebuie  să fim inteligenți în modul în care comunicăm cu ei. 

 

Ce funcționează în comunicarea cu Gen Z

Autenticitate. Da, eterna autenticitate. Și pasiune. Pasiunea este cea mai importantă. 

Uite un lucru interesant. Consumatorii se implică, uneori, într-o zonă de care sunt obsedați, dar apoi sunt distrași de zgomotul din jur. Dar când sunt în acea zonă, ai o mare șansă să ajungi la ei, dacă le vorbești despre lucruri relevante. 

 

Rolul creativității

Sunt impresionat de creativitatea care există în industria noastră, în comunitatea cu care lucrăm. În orice show sau experiență poți vedea cum experții integrează tehnologia în producție, astfel încât automatizarea devine cheie în acel sector.

Totul se face într-un mod mai creativ, conținutul este produs cu grafică personalizată și materiale generate de utilizatori. E fascinant să urmărești asta. Cred că rolul creativității în divertisment nu a fost niciodată mai mare.

Pe de altă parte, standardul nu e foarte ridicat. Ai un mediu foarte interesant unde se aruncă o grămadă de lucruri în direcția ta, și multe dintre ele sunt mediocre. Dar avem și exemple cu adevărat frumoase, incredibile, de conținut uimitor.

 

Cele mai mari provocări din domeniul tău

Consumatorii au atât de mult acces la conținut, la o gamă largă de activități, încât trebuie să-i înveți când este momentul potrivit să se angajeze și când ar trebui să facă altceva.

Și asta este foarte greu. Nu știu dacă există un buton de oprire. Nu există. Dacă nu le spui copiilor tăi adolescenți că trebuie să meargă la culcare și să oprească telefonul, vor sta pe telefonul lor timp de 10 ore, nu?

Nu sunt foarte eficienți cu timpul lor. Nu știu dacă noi eram mai buni ca ei acum 20 de ani, apropo. Chiar nu știu, probabil și noi am făcut o grămadă de lucruri inutile și am pierdut mult timp pentru că nu aveam acces la Google Maps și alte informații care ne puteau ajuta să câștigăm timp. Poate așa ne-am dezvoltat un mod de supraviețuire. Care va fi modul lor de supraviețuire? Nu știu. Dar știi ce cred că are această generație? Ingeniozitate. Iar asta va alimenta noua industrie cu creativitate.

 

Trenduri în esports

Industria se concentrează pe o experiență cât mai bună a consumatorului, iar asta se obține și prin streaming.

Industria crește, dar există și multă mediocritate. Mult conținut obișnuit, comun, se prezintă consumatorilor ca fiind ceva premium.

Oricum, suntem într-o perioadă de schimbare în esports. Publicul e din ce în ce mai mare. Și cred că acum este un moment decisiv. Brandurile se vor angaja într-un mod semnificativ în acest sector și vor începe să cheltuie bani pentru a comunica cu audiențele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related