Fiecare poveste de succes pornește de la o idee ambițioasă și de la perseverența de a o aduce la viață. Așa a început și povestea DigiCon Marketing Innovation Conference, singura conferință din România despre tendințe și inovație dedicată exclusiv top managementului din Marketing, Advertising și Business. Astăzi, aflăm împreună parcursul și materializarea acestei idei în cel mai mare eveniment de profil chiar de la Andrei Tiu, antreprenor, director de organizare al evenimentului și fondator al agenției Marketiu.
Cum a apărut ideea de a organiza o astfel de conferință?
Marketiu - agenția noastră de marketing și-a întărit activitatea și prezența pe piața locală în 2018-2019. Atunci veneam în România cu o experiență sedimentată în piața vestică, și eram pregătiți să ajutăm afacerile din România să primească, integreze și activeze strategii similare cu cele pe care le aplicam pentru clienți din UK sau US, spre exemplu. Totuși, am descoperit că multe dintre acestea nu avuseseră încă la fel de multă deschidere, informare sau know-how despre ce se întâmplă "afară", de noile inovații și/sau ce merge cel mai bine la cele mai de succes branduri. Am întâlnit totuși foarte mulți manageri de marketing cu apetit pentru inovare, pentru a încerca lucruri noi, pentru a se conecta cu alții asemena și pentru a descoperi cum pot transforma din interior business-urile ale căror departamente le conduc.
Am început să lucrăm cu o parte dintre ei. Nu a trecut mult - aș spune maxim 6-7 luni - și am început să ne gândim ce benefic ar fi ca ei, cei cu care lucrăm, să se cunoască, să exploreze poate parteneriate sau să învețe din experiența celorlalți. Ulterior ne-am dat seama că cel mai probabil asemenea lor mai sunt și mulți alții pe care încă nu i-am cunoscut. Ne-am gândit că ar fi drăguț să reușim să facem un eveniment pentru ei, și pentru alți profesioniști din domeniu care și-ar dori să ia parte la o zi informală de astfel de discuții și knowledge sharing, să se conecteze și să creeze pe plan național o comunitate a liderilor de marketing și advertising. Astfel, în vara lui 2019 s-a născut DigiCon, iar în Septembrie a avut loc prima ediție a conferinței.
Cum ati reușit să lansați și să creșteți brandul DigiCon Marketing Innovation Conference?
Ne-am dorit să menținem o calitate înaltă a conținutului prezentat în cadrul evenimentelor, dar și o afinitate bună în ceea ce privește audiența. Există și la noi, ca peste tot, un număr mare de conferințe, fiecare având de multe ori un scop comercial sau de a aduna un număr cât mai mare de oameni în cadrul lor. Noi nu ne dorim asta - ne dorim ca DigiCon să rămână un eveniment dedicat exclusiv celor care ar putea cu adevărat găsi valoare în subiectele discutate, în experiența regăsită pe parcursul zilei și network-ul de profesioniști prezenți. Totul, guvernat de o energie bună, primitoare, deschisă și un mindset comun bazat pe curiozitate și inovare. Astfel, în 2022 acesta a fost prima conferință de marketing din țară la care accesul s-a făcut pe baza de NFT - subiectul de Blockchain și tehnologii disruptive fiind la acel moment unul central - iar în cadrul fiecărei ediții am adus reprezentanți atât din zona de business, strategie și growth hacking cât și din MarTech.
Ediția din 2022 a fost cu siguranță un pas mare înainte, întrucât pe lângă numărul mare de participanți am avut și invitați speciali din entertainment precum Virgil Ianțu sau Carmen Grebenisan, și am reușit să aducem componenta experiențială de VR live, chiar în cadrul conferinței, pentru a fi testată de fiecare participant interesat.
Anul acesta conferința a avut loc în data de 20 octombrie, primind peste 200 de participanți seniori din mediul de business & marketing pentru o zi plină de insights provenind de la cei mai mari inovatori din industrie - Google, TikTok sau Adobe fiind doar câteva nume cunoscute care au pășit pe scenă. În paralel, din partea agenției noastre (Marketiu) au fost împărtășite trenduri și date de piață care să ajute profesioniștii să contureze strategii optime pentru mediul de advertising din această perioada. Am repetat și panel-ul din zona de entertainment inaugurat anul trecut, cu ajutorul Romanian Artists Agency, în cadrul căruia alături de Ana și Roxana (fondatoarele agenției) i-am avut pe Shurubel, Sore și Bogdan Ciudoiu.
Cum se diferențiază evenimentul de alte conferințe din industrie?
DigiCon este un eveniment privat cu circuit restrâns, fiind țintit către mediul business, astfel că pentru participare este necesară completarea unei aplicații prin intermediul site-ului conferinței. Costurile de organizare sunt acoperite de agenția noastră de marketing și parțial de partenerii și sponsorii aleși pentru fiecare dintre ediții. Anul acesta ne bucurăm de o vizibilitate crescută, relevantă, și de votul de încredere al unora dintre cele mai mari branduri, lideri de piață în segmentul lor, precum Familia Toneli, Julius Meinl, Peroni, Pepsi sau Macromex. De asemenea, abordarea integrată și includerea experiențelor live bazate pe tehnologii disruptive - precum AI sau VR - sunt un punct forte, ediția de anul acesta având în premieră națională căștile VR Meta Quest 3 disponibile pentru a fi testate gratuit de către participanți cu ajutorul Gateway VR Studio.
Care sunt planurile pentru viitor?
Ne dorim să clădim un brand puternic în jurul evenimentului, iar calitatea experienței și a conținutului discutat pe scenă sunt două elemente cruciale pentru a crește sustenabil. Pentru edițiile următoare ne dorim o extindere și pe plan internațional, Marea Britanie fiind una dintre țările pe care le vizăm cu prioritate, în 2024 sau 2025. Totodată, ne dorim să susținem creșterea și conectarea comunității pe care o aducem împreună prin fiecare ediție, una dintre importantele inițiative anunțate în cadrul ediției de anul acesta fiind lansarea European Marketing Institute.
Aplicațiile early bird pentru DigiCon 2024 se vor deschide în cursul lunii Noiembrie.
Originar fondați în Londra în 2016 - dar cu o experiență cumulată de peste 10 ani în piața digitală, Marketiu este o agenție integrată, specializată în strategie, implementare și automatizare Marketing Online Cross-channel, având ca scop creșterea profitului clienților prin folosirea celor mai moderne tehnici și inovații digitale.