Disectie in marketingul online. La AdBreak

Miercuri, 7 martie, a 21-a editie AdBreak a tratat cu o infuzie offline de discutii problemele de sanatate actuale ale marketingului online. Patru specialisti, asistati de Mihai Anton, au rezistat cu incrancenare intrebarilor on si off-topic ale curiosilor din public pasionati de publicitate pe internet, adunati in Music Club.

In prima faza, Mugur Paun, RM Manager, si Ionut Juganaru, Art Director la MRM Partners, ne-au vorbit despre diagnosticul siturilor de prezentare. Pacientul - romautentic.ro, premiat la Internetics in 2006. Reprezentantii agentiei, de 5 ani existente pe piata, au prezentat conceptul care a facut din "Senzatii tari din 1964" un subiect de viral.

"Imaginea pe care o au tinerii din ziua de astazi despre comunism nu prea are de-a face cu faptele reale. Asa ca romautentic.ro este un produs al imaginatiei lor, o varianta cool a perioadei raposate", a declarat Mugur Paun in timpul discutiilor.

Operatia pe cord deschis a blogurilor a fost condusa de Dragos Novac de la Krogos Sofware. Dupa ce a trecut in revista bibliografia persoanala (FourHooks, Metropotam, Podio, Una pe Zi cu Novac, @rgumente, Romanian Daily, RoBlogFest), Dragos Novac a vorbit despre cum se fac bani din online, insa a conchis realist: "Online in Romania nu inseamna un buget mare. Advertiserii de la noi il considera ceva foarte neconventioanal si poate exotic, in momentul de fata".

Acest paragraf se adreseaza novicilor
Pentru cei care nu exista in blogosfera, Novac a prezentat metoda in 4 pasi pentru a-ti face un blog pe bune: (1) iti cumperi domeniul tau, (2) gasesti o tema despre care sa scrii, (3) alegi o platforma si (4) te apuci sa scrii. Tips: nu scrii decat daca ai ceva de spus, scrii regulat si, ca orice blogger care se respecta, folosesti un feed reader.

GM-ul de la Webstyler, agentia anului in 2006 la Internetics, Bogdan Nitu, a dat cateva exemple de retete reusite, precum campania lui Basescu la presedintie (care a folosit panaceul user generated content) si Zapp (cu primul overlayer din .ro). La categoria "asa nu", Nitu a spus ce uraste el la campaniile de banner: "Majoritatea bannerelor sunt gandite print-like, nu iau in considerare interactivitatea. In multe cazuri, flash-urile contin 6 cadre la care nimeni nu sta sa se uite".

Cu speranta iesirii din uz a cretivitatii prin agresivitate a overlayer-elor, printr-o eventuala reglementare a publicitatii online, Nitu a incheiat a 21-a editie AdBreak cu optimism si planuri de viitor promitatoare pentru Webstyler: un sediu nou, 30 de oameni, 1 milion de euro in 2007.

AdBreak este un eveniment IQads, prezentat de Orange si sustinut de Grupul de presa Realitatea.Catavencu, prin Academia Catavencu, Cotidianul, 24-FUN, Radio Guerrilla, precum si de HotNews.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related