VMLY&R România a câștigat 4 trofee la LONDON INTERNATIONAL AWARDS (LIA) festivalul internațional dedicat excelenței creative în toate formele media pentru campania Illiterate Ads realizată pentru PEPCO România, împreună cu Fundația Noi Orizonturi și Teach For România.
Campania a fost premiată cu:
- 1 GOLD la Creativity in PR, categoria Best Use of Social Media
- 1 SILVER la Creativity in PR, categoria Corporate Purpose/Social Responsibility
- 1 SILVER la Use of Social Media & Influencers, categoria Retail,
- 1 BRONZE la Use of Social Media & Influencers, categoria Copywriting.
La cele 4 distincții se adaugă 2 premii Bronze la Golden Drum, cel mai important festival de creație din regiunea Europa Centrală și de Est, la categoriile Social Good și Engagement, Public & Community Relations.
Anul acesta succesul campaniei a fost recunoscut de industria creativă internațională prin câștigarea unui Silver la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate la nivel global, la categoria Engagement, Social & Influencer, subcategoria Social Insights & Engagement, Innovative use of community și obținerea a 3 shortlist-uri (1 shortlist la categoria Social & Influencer, subcategoria Excellence in Social & Influencer, Social Purpose, 1 shortlist la categoria PR, subcategoria Culture & Context, Single-Market Campaign, 1 shortlist la categoria Sustainable Development Goals, subcategoria People, Quality Education).
Alături de aceste premii se adaugă și 1 Bronze la Effie Awards la una dintre cele mai grele categorii: Positive Change – Social Good – Brands și 1 Gold la Best Creative Idea la Webstock Awards, competiție locală dedicată campaniilor online și proiectelor de social media.
"Mă bucură faptul că atât de mulți de oameni au crezut în această idee și că am reușit să pornim împreună o conversație mai mare despre nivelul de literație în România. Dincolo de orice festival de publicitate și orice trofeu, fiecare copil pe care reușim să îl ajutăm să scrie și să citească e pentru mine cel mai important premiu. Au rămas vii în mintea mea sălile de clasă de la sat și poveștile copiilor cu care am filmat", a declarat Ioana Ichim, Group Creative Director VMLY&R România.
"Ne încântă recunoașterea internațională și locală și că toate aceste premii aduc o vizibilitate mai mare subiectului literației. Vreau să le mulțumesc copiilor că au avut curajul să ne arate realitatea lor. Știm că este un proces anevoios să schimbăm acel 6 din 10 copii, dar nu vrem să ne oprim aici și vom încerca, puțin câte puțin, să schimbăm aceste cifre", a declarat Bogdan Dinu, Group Creative Director VMLY&R România.
6 din 10 copii din medii defavorizate nu se descurcă să citească și să scrie când termină școala primară. Pentru a atrage atenția asupra acestei realități, campania Back to School a Pepco România a fost scrisă de niște copywriteri atipici: elevi cu probleme de literație din zonele defavorizate. Povestea nevazută a tinerilor copywriteri a fost dezvaluită într-un scurt documentar care a scos la iveală dimensiunea problemei la nivel național.
Credits:
Echipa PEPCO România
Raluca Popescu – CSR Specialist
Ioana Ioniță – Marketing Manager
Echipa VMLY&R
Bogdan Teodorescu – Creative Director
Ioana Ichim – Group Creative Director
Bogdan Dinu – Group Creative Director
Irina Szelleki - Copywriter
Miki Crăciunescu – Strategy Director
Dinu Guțu – Strategic Planner
Raluca Dinu – Account Director
Irina Matei – Account Manager
Andreea Marcociu – Digital Account Manager
Diana Mărculescu – Social Media Manager
Mina Ionescu – Business Director
Denissa Mic – Communication Director
Simona Chirițoiu – Traffic Manager
Echipa Fundația Noi Orizonturi
Anca Gaidoș – Chief Operations Officer
Alexandra Giurgiu – Project Manager
Echipa Teach For Romania
Giorgiana Astefanei – Communications & Media Relations Specialist
Fabiola Istudor – Communications Manager
Cosmina Schiau – Corporate Partnerships Manager
Specialiști literație:
Maria Kovacs - Expert literație Fundația Noi orizonturi
Alina Răducanu - Coordonator proiect literație Teach for Romania